Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 79, 80, 81 >> 13 besök idag (198339 totalt) |
Den med flest hjul vinner? Klurar lite på vad som kanske ska inskaffas, här är en variant.
Original sommarhjulen att bruksa på - BBS smidda 8x18 ET45 - MPS4S 225/40-18 Vinterhjul - Köpa några billiga billiga 8x18 ET35-45 - Conti Viking7 225/40-18 (de sitter på BBS-fälgarna just nu) Banåka / slalom - Protrack One 9x17 ET45 - Kumho V70 245/40-17 https://www.willtheyfit.com/index.ph Och om jag ska köra i ClubklassenTimeattackNU på gatdäck så - säg det, vettiga niotum breda - vilket gatdäck? 245 brett är max i klassen för bilen så det måste det vara :-) _________________ ![]() |
||
Nä, nu tycker jag att du får omprioritera.
Bra is-däck kommer att hålla länge för dig, om du bara kör på is. Att köra din fina bil på is med dubbfria vinter däck blir som ....... (att fisa och hålla för ![]() Jag tror att du kommer få en fin körupplevelse och att lära känna bilen bra om du nöter runt på en isbana med justa däck (men du får nog åka en bit norrut som det verkar, men det är det värt, jag lovar). ![]() _________________ SO Johansson |
||
Jo men det blir lite mycket pengar för ett enda körtillfälle 2021. Men du har ju rätt att jag har däcken till nästa vinter
![]() Vad för däck finns det? 16 tum isdäck går ju inte på över bromsarna. Det enda jag känner till är de här "extradubbade" http://www.dackproffsen.se/isdack _________________ ![]() |
||
Kuhmo V70 har jag iofs okej minne av i den dimmensionen på Bamse en gång i tiden, förhoppningsvis har de vidareutvecklats sedan dess, för jag skulle leta efter något bättre....
_________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
Jag tror nog att du har känningar inom Toyota-svären ....
Be någon av dina vänner kolla med Toyota-Finnarna, de har säkert något kul på gång i vinter. Finnarna vet vad du skall åka på, de har grejor. Du kommer att få en upplevelse för livet! ![]() _________________ SO Johansson |
||
Re:
Jag gillar hur de beter sig men har haft för tunga bilar. Så nu ska de prövas igen! _________________ ![]() |
||
Re:
Hur stora är bromsarna? Vet att man använder Compomotive TH2 som isdäck på Evo 7 och de bromsarna tror jag är 325mm. Det är alltså en extra rymlig modell. |
||
Har vid flera tillfällen sett LAPPI 225/40-18 på blocket. Det är ju inga "riktiga" isdäck. Men det är jäkla med dubb i dom. Läst någonstanns att de används av bilföretag vid provkörningar i norrland. (Kan ha fel...)
_________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||
Re:
Lappi är sådär. Jämfört med ett vanligt vinterdäck är det bättre. Jag kör dem på M2an, och jag har kontroll och har kul, men det går inte så fort. Om man inte kan få på rallydubb finns alltid Däckproffsen i Småland, deras däck är riktigt bra, nästan som ett rallydubb. Jag kärde Braid på STin, de är väl liknande Compomotive, men jag fick på 16" på den bilen, dock 330mm stora bromsar på den. Det fanns dock plats kvar. Om du är närheten av Göteborg Magnus så kan du prova mina fälgar och se om du får på dem. Edit, kan tillägga att det var minst plats bak faktiskt pga utformningen på bak-oket. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||
Re:
Då ryms ju inte riktiga vinterdäck https://psport.se/2019/11/15/vintern ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Re:
Det är ju inte ett "gaspedalen är till höger och bromsen i mitten"-påpekanden som jag läser det. |
||
Re:
Aha, så längt tänkte inte jag. Det var länge sedan jag körde en Toyota (tror jag) så det var inte min första tanke. De borde skrivit "feel free to heel and toe - we've arranged the pedals specifically for that"! ![]() _________________ Dan Mattsson 991.GT3 |
||
Köp Recaros svankstödskudde "C 1631" på till ex. Autoexperten
![]() Prova hur högt upp du vill ha den ![]() Lossa gummisnodden under stolen för att få loss klädseln ![]() Den sitter fast i de här hakarna ![]() Snäpp loss de tre plasthakarna ![]() Såhär ![]() Dra upp blixtlåset på båda sidor ![]() Hela vägen upp ![]() Lyft upp hela baksidan ![]() Såhär ser stommen ut om du vill montera ett armstöd i stolryggens ram ![]() Peta in svansktödskudden mellan den stora vita plastgrejen och stolens skummgummistoppning. Det går inte att sätta den på andra sidan (framsidan) av stoppningen där bland annat stolsvärmen sitter och det blir perfekt när det sitter här på baksidan. Provsitt och prova ut vilken höjd du vill ha den på ![]() Dubbelhäftande tejp. Och dra ut slangen för den lilla gummipumpblåsan dit du vill ha den. Jag är lång, du vill antagligen ha din kudde längre ner. ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 79, 80, 81 >> 13 besök idag (198339 totalt) |