Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 79, 80, 81 >> 77 besök senaste veckan (198347 totalt) |
Re:
Helt egen motor för den. Måttmässigt ska de ha utgått från någon fyra som de "kapat" och sen konstruerat denna kring. Så vissa delar är säkerligen från hyllan. Jag tror de har tagit lite höjd precis som med kaross, hjulupphängningar osv ![]() _________________ ![]() |
||||
Såhär långt ner sitter backspegeln och det här är vad jag ser. Spegeln går att justera i höjdled men det här är så långt upp den kommer. (sitter min testspegel på den just där men jag visar bilden (igen) för att visa att spegeln borde kunna justeras till högre upp.
![]() Snabbfix. Ta bort spegeln (tips här https://youtu.be/tQ5mtJryTKs ) Koppla loss spegelns kontakt genom att trycka på kontaktens låsflärp och dra isär. Lossa spegelns kontakt från bilen genom att sticka in en liten liten mejsel och bänd ut låsflärpen på bilden lite och dra ur kontakten. ![]() Fila ner såhär. Om du filar för långt kan du gå igenom metallen till där kabeln är dragen igenom fästet. Och om du gör så att man kan vika leden jättelångt så finns det en teoretisk risk att den blir klämd när du vinklar fästet för skarpt (fast tittar man på ledens mått och design så är det nog inte så troligt) ![]() Kladda på lite svart tusch... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Det bör vara ren geometri. Lite förenklat är fjädrarna detsamma i längsled eller sidledes. Krängningshämmare jobbar bara sidledes. Så sidledes styvare. Jämfört med andra bilar är bilen bred och kort. Det ger liknande effekt, bilen blir relativt styvare i sidled och mjukare i längsled jämfört men en 'vanlig' bil. Sist, bilen har bra med fjädringsväg som gör nigrörelsen ännu mer uttalad medans den i sidled motverkas av krängningshämmarna. Typ nåt sånt. Bäddar för lättdoserad weight transfer... _________________ Frederik \/an De \/\/a||e |
||||
Var ute och testa en häromdagen, väldigt kul att köra.
Beter sig jättefint på alla sätt. Det jag störde mig mest på förutom sitthöjden va att varningsblinkers gick igång hela tiden, väldigt störande när man vill ha focus på körningen. Försökte hitta nåt sätt att stänga av via olika körlägen, men lyckades inte. Missa jag nåt? _________________ Göran Svensson |
||||
Ingen som har löst att stänga av blinkandet ännu. Lite löst rykte säger att det kanske går att ändra tröskeln där det slår på till en vettigare högre nivå. Early days än så länge med bilen ute bland ägare, kommer nog både ett o annat vad det lider hoppas jag.
_________________ ![]() |
||||
Re:
Varför en 3a? Reglemente eller spara vikt och få bättre viktfördelning? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
Re:
Nänä, bild från internetz. Inte ett supermåste att byta för höjden skull. Jag har några cm kvar till taket. Jo det blir tajt med hjälm, men jag är van att krumma ihop i närapå alla bilar jag haft. Det är lite mer space till taket i Yarisen än vad jag hade i CSLen som ju hade skalstolar original! Har iof även att göra med hur rakt upp stolens rygg är. Jag är förvånad över att det blir lika tungt! _________________ ![]() |
||||
Re:
Jag har läst på några ställen att det var vikten man var ute efter men mina källor är journalister som citerat Toyota, är osäker på om jag läst det i något original Toyotamaterial. _________________ ![]() |
||||
Re:
Borde ju vara så för inte är väl själva Recaorstolen så förbenat tung? _________________ ![]() |
||||
Nu är själva armstödet helt klart. Meeeen... har någon tips på vem som kan hjälpa mig att klä den i läder/fuskläder och kanske till o med röda sömmar så den matchar stolarna?
Alla filer: https://www.thingiverse.com/thing:46 ![]() ![]() PS: Har OCKSÅ fått nya delar till det där armstödet som finns att köpa helt färdigt som man skruvar fast i stolens rygg, på sidan. Ska provmontera inom kort. Det kom nu med svart armstöd med röd söm dessutom. För min egen del så tror jag att det här färdiga armstödet från Sydmeko sticker så långt fram att det är i vägen för mugghållarna på ett dumt sätt. Men matchen mellan de två armstöden är inte avgjord ännu, vi får se vilket som funkar o känns bäst. _________________ ![]() |
||||
Jag har ett likadant 3Dprintat armstöd över, den första prototypen, säg till om du vill ha det! Det är inte superexakt samma mått, det är som sagt den första prototypen som är över
![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
det låter som taget! _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
||||
Re:
Den är din ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 79, 80, 81 >> 77 besök senaste veckan (198347 totalt) |