Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 >> 1 besök senaste veckan (97662 totalt) |
Re:
Har du flyttat till Mönsterås? _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Re:
You go, girl! ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
När man grejar med 80-tals japaner är livet rätt tufft, till folkvagnarna finns typ allt att köpa(förutom plåt till dubbelhytten). Det enda som begränsar folkvagnshobbyn är hur mkt pengar man är beredd att kasta på en leverantör av reservdelar.
Till MR2 finns änsålänge inte mkt reproduktionsdelar, man får försöka renovera de man har, köpa begagnat, sen iom att bilen aldrig såldes i Sverige får man ju leta utomlands. Köpt mycket från England förut. Ett problem jag haft är fästena till vindavisaren bak, den är gjord i plexiglas med fästen i rostfritt, som lossnar. Detta hade jag såklart kunnat smida till själv men jag blev så jäkla glad när jag snubblade över en japan på en facebooksida som la upp att han fixat nya fästen att jag beställde ett set. Ikväll borrade jag hål och skruvade dit de nya fästena så nu kommer den sitta som den ska👍 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Det går inte fort, men det går framåt. Klarat av en vända covid också, 3 veckor hemma helt utan möjlighet/ork att få något gjort. Fyfan, skönt att det är över.
Råkade köpa en beach buggy också... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Re:
Har du bytt ut bränsleslangen efter filtret som övergår i ett rör? Jag börjar oroa mig för brandrisken. Det är väl den slangen som mest sannolikt skulle kunna orsaka en motorbrand. _________________ Thomas Gustafsson Toyota MR2 AW11 Smart Roadster Coupe ![]() |
||
Jag har inte bytt bränsleslangar, hade nere tanken o bytte pump förra vintern, kollade då över samtliga slangar o de var i nyskick. Det är väldigt bra att ha koll på dem men ska man byta ska man nog få tag på något i oem kvalite, är nog lätt att man byter till sämre grejer annars.
_________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Re:
Ja, så kan vi ju inte ha det ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 >> 1 besök senaste veckan (97662 totalt) |