Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6180 besök totalt |
![]() Uppfostrad med reklam samtidigt som välling (även reklam för välling) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() till ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Anti-emot? Då måste du väl ändå vara för dekaltrimning Johan? ![]() Loggan var ball, men lite Robinsonkänsla över R:et... Hur lätt/svår blir denna logga att göra till bil då? Borde den inte bli knepig? Dock var den ball! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Loggan finns i flera varianter. R:et (som är ganska lång från Robinson R:et) Kan även användas fristående för dekaler och annat..
![]() Den andra här ovanför är väl nåt man kunde göra nåt klistrigt av. Jag har dock medvetet hållit stuket enkelt. Kanske lite för enkelt i klisterlappsvarianten. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
En sån där till höger skulle jag vilja ha som en liten klisterlapp! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Gillar den högra som f*n.. Men det skulle vara ännu snyggare med ett "snabbare" R.. Iof är jag inte så bra på design men jag hittade några andra R på google: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vill inte trampa någon på tårna, men ett snabbare R så är logon "klockren" i mina ögon. ![]() Daniel _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
Verkar vara poppis med "R".. Type-R, R1/R6, Volvo R mfl. Och en av de övre påminner dessutom om Radical-R:et.. Fast Honda r:et är snyggt. _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
Jag gör logotyper professionellt på jobbet och jag vet hur jobbigt det är att vara alla till lags.
Jag tycker Peter har gjort ett jättebra jobb! Flera gånger dessutom med olika varianter! Lämna synpunkter om ni vill, men framför allt tacka honom först för att ha lagt sin fria, lediga tid på att göra detta! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Klistermärken anbefalles! _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||
Det verkar som Peter har lyckats med en kupp mot rejsa
![]() ![]() Klockrena förslag, då menar jag de röda varianterna ![]() ![]() Vill ha sådana genast ![]() (..sen kan vi glömma tråden vi diskuterade, i sann demokratisk anda, hur rejsa-klistermärken skulle se ut ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
OK, jag kommer vara den elake skiten här nu: Varianten till vänster här ovan är riktigt dålig ur läsbarhetssynpunkt. texten flyter ju totalt ihop med bakgrunden, kontrasten mellan bokstäveras färg och kantlinje är på tok för liten... Även det första förslaget är rätt dåligt ur läsbarhetssynpunkt, det är svårt att uppfatta och läsa .nu på grund av att den rutiga bakgrunden stör för mycket. svart-vit rutigt må vara jätte rejsigt men man måste använda det med förnuft i kombination med annat. Den runda röda loggan är betydligt bättre, men jag får på tok för mycket robinsonvibbar för att ens låta den komma i närheten av min bil... Visst det är säkert inte samma typsnitt men den ger ändå aldeles för starka associationer. Formmässigt tycker jag dock att du har fått till det bra i den röda runda loggan och även den första varianten även om den är för otydlig för att vara en bra logga. Menar inte att trampa någon på tårna, och jag uppskattar att någon lägger ner tid på det här men jag känner att jag måste skriva vad jag tycker. Det här jobbet gjordes för övrigt för någon månad sedan då K Lundkvist föreslog en logga som sedan förfinades genom ivriga diskusioner här på forumet där undertecknad var väldigt inblandad... Jag har inget emot att vi gör ett annat märke men då ska det åtminstone vara lika tydligt. Jag tycker också att vi ska enas om en logga och inte ha en hel massa olika, även den gamla bör då vara aktuell, ska vi byta ut den bör vi dock ta ett ordentligt beslut om detta och sedan försöka enas om en ny och sedan hålla oss till den... Arbetet med det förra förslaget har legat nere lite på grund av att de första priserna vi fick på utskurna varianter var ganska höga och därmed besvärliga för någon av oss att ligga ute med om vi gjorde en beställning... Jag har fått nya priser på vanliga tryckta varianter (på genomskinlig botten) där det lilla märket kommer kosta 4kr/st +moms och frakt och det stora (60cm) skulle kosta 10kr/st +moms och frakt. Om alla verkligen vill ha ett utskuret stort märke lär priset nog bli åtminstone det tredubbla, men jag har inte hunnit utreda detta tillräckligt... Dessa priser gör att det iallafall inte bör bli något problem att göra en beställning. Hoppas att nu ingen blir alltför upprörd och dette är verkligen inte menat som ett påhopp av något slag utan bara men egen uppriktiga åsikt. _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Denna var min favorit! ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Jag tycker att detta huvudsakligen är en grej för Magnus T att bestämma, vilket han verkar ha gjort eftersom den ligger på förstasidan.
Den versionen har inga problem med läsbarheten och fungerar som klistermärke, även som ganska liten. Jag kunde läsa .nu på rutorna och säkert de flesta med mig. Se det som ett test, kan man inte läsa det så bör man kanske inte köra bil....? ![]() Gör man en logga så är det EN logga, man bör inte variera den. Håll dig till den första enbart. Det är dessutom en tvåfärgslogga vilket gör den billig att trycka, den svarta gradienten till trots. Hoppas Peter gjort den som en vektoriserad eps? ok en viss likhet finns det ju på själva R:et ![]() Men kan inte Peter bara ändra färgen lite på sitt R? Då försvinner ju den mesta likheten. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6180 besök totalt |