Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10495 besök totalt |
Det gjordes ett försök med en Ford sida, men det verkar inte som om så många hittat dit.
Där finns även en gammelford avdelning.. www.ford.nu Välkomna! Håkan Persson Moderator _________________ Håkan Persson |
||||||
Re:
Jag tackar! Jo vi har varit i kontakt tidigare. Gillar din bil starkt ser ut och vara i riktigt fint skick! MVH Simon _________________ Simon Hansen |
||||||
Re:
Tack så mycket jesper, skall kolla plåten! MVH _________________ Simon Hansen |
||||||
Re:
www.fmcs.nu har en forumsavdelning för Ford Classic...jag tycker det är rätt okej. Nej, förresten, jag tycker att det är bra :-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Re:
nja håller inte riktigt med dig. Problemet är att det inte är så många härifrån tex som hänger där inne.så det man får diskutera är granada,capri taunus typ _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||
Re:
Va? Vi är några taunusägare där iofs. Men det går ju inte att köpa escorter för rimliga pengar. Men jag håller med Gustav det är ett bra forum. Ford anvönde ju samma delar på olika bilar, så det gäller väl kanske att kunna kryssa sig fram lite. _________________ Per Ferm |
||||||
halloj alla banåkers, ber om ursäkt att ja inte har hunnit lägga upp bilder men skall försöka ordna
de iallfall ikväll här. Har fått glasfiber breddarna men ångrar mig nog ![]() Min volvo motor 204FT har jag pillat isär och konstaterat att vi sätter nog i venolia och h-profil och gör en honing. Förra ägaren hade klagat på slammer, och de som var, var att kolvarna var rätt ordentligt slitna. Men skall nog klara mig ifrån en borrning. Får mäta lite. Annars mycke nöjd me motorn nya lager i hela botten delen glasblästrad topp alla ventillyftrarna e bytta. Måste fortsätta med svetsningen har inte haft tid, har varit mycke familj och vänner de senaste. MVH Simon _________________ Simon Hansen |
||||||
Hej!
Nja jag har börjat fundera lite och jag e lite allergisk imot spakel... spricker lätt... RP gjorde dom extra starka men de e ju skarven imot plåten ja orar mig över lite. Plåtbreddarna bak kostar väl runt 2500paret på gartrac.com Nej hade du någon fräsch rundljusgrill? hade varit bra skall försöka fixa om formaten så ja kan lägga ut lite bilder. MVH Simon _________________ Simon Hansen |
||||||
ok, att skulle spricka är ju ingen omöjlighet, men väldigt ovanligt.
Tror inte du behöver oroa dig. Jag har haft, och sett en del breddade escorter, men sprickor.. njae? Men visst, plåt är ju att föredra.. Jo, jag har grill till mkI rundljus. Lite varierande skick.. Ska försöka ta nån bild på dom. _________________ Håkan Persson |
||||||
Låt mig säga så här..
Min Mexico ska ha en Fordmotor. Egentligen en Kentmotor för värdets skull.. Jag var inne på en Volvo 2.0T tidigare, men av olika anledningar föll valet på den sista Fordmotorn, Zetec. Sedan dess har jag givetvis hittat andra trevliga alternativ. GMs Ecotec t.ex.. en helalumotor som lämnar 147hk, och är snygg att se på också. ![]() Dessutom väldigt lättrimmad tydligen. GM själva har pumpat ut över 1000 hk! Vad fan man nu ska med det till? Nåväl slut med OT Jag ska ta några bilder på grillen asap.. Cheers /Hp _________________ Håkan Persson |
||||||
Halloj.
Jo jag hade själv föredragit en ford motor, men så dök volvo 2.0T upp för rimliga pengar. Cosworth motorn e så fruktansvärd uppskrämda priser på. Och värde e de helt klart när man håller sig inom ford gränserna. Men verkar endå som man får en rätt bra slant för en bastard... De var en stilig motor du la upp, ja nej 1000hk e väl lite väl för mycke för escorten ![]() E de samma som sitter i speedstern? Rakställd 16v e väldigt stiligt me rätt komponenter omkring MVH _________________ Simon Hansen |
||||||
Re:
Trevligt att se folk som väljer annat en cosworth å volvo spisar i gamla fordar !! Förstår inte varför inte fler åker med zetec å duratec motorer? Tycker själv det bara finns fördelar med det! ![]() _________________ Piere Eriksson Saab 99 T16 Megasquirt - Med jetplan i generna |
||||||
Jag e lite allergisk imot nyare ford motorer, plus att ja vill köra turbo och då e de lite lättare me en
motor som e klar, bara att racepreppa. Trimma Zetec eller Turatec blir ganska dyrt... Men de e min menning. MVH _________________ Simon Hansen |
||||||
Vad blev det för motor och vad tänker du dig för hjul (diameter)?
Jag har kört 3.44:1, 3.62:1, 3.92:1 och 4.27:1 på Caprin (med 205/50-15 och 225/45-16), jag tycker nog ändå att 3.92 som sitter på nu är mest allround med femväxlad låda. Så bland de du väljer på, troligen 3.73:1 då. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
De blir st170 och MT-75 låda, ja jag misstänker 3.73 passar bäst.
Blev ingen Saab motor, sålde de kittet för några år sedan, de kom barn och husbygge imellan byggandet men nu e jag igång igen 😄 ska bara försöka hitta en 3.73 axel också //Simon _________________ Simon Hansen |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10495 besök totalt |