Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -93 Roadsport C
3 besök senaste veckan (174081 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Gillar den förstyvade avgashängaren i originalgummi med fångstrem thumbs up
Det är saker som kommer till av egna erfarenheter

Japp!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 486



Niklas Falk skrev:
Gillar den förstyvade avgashängaren i originalgummi med fångstrem thumbs up
Det är saker som kommer till av egna erfarenheter


förstår inte alls vad du menar......

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002 "Vilma the track day lady"

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Sådär! Nu har bilen kommit hem igen - med nytt och fint avgassystem.

















_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 16247



Du får väl förbättra hängarna själv då

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Du får väl förbättra hängarna själv då


tejp, buntband och ståltråd saknas förstås på bilden!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1073



Speedholes, always add speedholes


Hoppas den är tillräckligt tyst, annars får vi väl yxa dit en dämpare till någonstans.......

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2830



Härligt prydligt thumbs up

_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Fixxe skrev:
Speedholes, always add speedholes
Skutarydsvägen 210, 361 92 Emmaboda

Hoppas den är tillräckligt tyst, annars får vi väl yxa dit en dämpare till någonstans.......


Det är säkert lugnt - iaf tills jag bränt ur dämparen...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Härligt prydligt thumbs up

Min bil är en enda stor motsättning; massor med tejp och buntband med inslag av fina detaljer (de flesta från Anders Karlsson, men nu alltså också från Fredrik) och förstås en del kommersiellt tillgängliga fina prylar...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2830



Dennis Kullman skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Härligt prydligt thumbs up

Min bil är en enda stor motsättning; massor med tejp och buntband med inslag av fina detaljer (de flesta från Anders Karlsson, men nu alltså också från Fredrik) och förstås en del kommersiellt tillgängliga fina prylar...


Jo, man har ju följt bilen genom åren och tycker den summerar begreppet räserbil fantastiskt bra thumbs up

_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Dennis Kullman skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Härligt prydligt thumbs up

Min bil är en enda stor motsättning; massor med tejp och buntband med inslag av fina detaljer (de flesta från Anders Karlsson, men nu alltså också från Fredrik) och förstås en del kommersiellt tillgängliga fina prylar...


Jo, man har ju följt bilen genom åren och tycker den summerar begreppet räserbil fantastiskt bra thumbs up


Tack för de fina orden!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1073



Ja alltså mitt minne från konbanekörningarna 2003-2005 va att den va en fräsch glassätar-miata

Nu är den lite mer ärrad thumbs up

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Fixxe skrev:
Ja alltså mitt minne från konbanekörningarna 2003-2005 va att den va en fräsch glassätar-miata

Nu är den lite mer ärrad thumbs up


En aning...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1949



Snart har vi blivit så gamla att du påbörjar en ambitiös originalrenovering av den

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Wankelsport skrev:
Snart har vi blivit så gamla att du påbörjar en ambitiös originalrenovering av den


Haha, det skulle bli ett svårt projekt!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Rapport från årets första bankörning tillika tävling, MSCC KM 2.5 på Ring Knutstorp.

Packandet kvällen innan komplicerades av monsunliknande förhållanden här i Halmstad och miatan är inte så vattentät...
Passade också på att öva på att få på glasögonen med hjälmen på... mina progressiva och fotokromatiska Rudy Project cykelglasögon har jag slarvat bort(!) i skogen och de vanliga glasögonen är nästan omöjliga att få in i hjälmen...

Racedagen började tidigt.
Upp 05.30 efter dålig sömn var ingen höjdare, men det mesta var packat så det gick hyfsat att komma iväg.
Väl på plats var det blött och blåsigt.
Anmälan, besiktning, och lån av transponder gick smidigt och Corona-säkert.
Kul att träffa alla igen efter en lång vinter och vår.
Ulf Andersson tillbaks i Roadsport C, spännande!
Pontus Fyhr med nu lättrullad Elise.

Första stinten var fri träning och gick i lätt regn.
Utan regndäck och med torrsetup i övrigt tog jag det väldigt lugnt och tur var det, för det var löjligt halt!
Bilen gick bra, men jag kände mig tydligt ringrostig.
Jag hade tejpat igen en del av kylaröppningen för att skydda mitt luftfilter (nu framför kylaren) från direkt vattensprut, så motorn gick lite varmare än vanligt, men inte för varmt (tog bort tejpen till Kval 1).
Det nya avgassystemet lät gott och som tur var - inte för högt.

Kval 1: lätt regn igen, men nu inte lika halt - och jag började komma in en aning i körningen; kvalade någonstans i mitten av fältet om jag minns rätt.

Kval 2: fortfarande blöt bana; fick till ett par lite bättre varv och en 5:e kvaltid. Strax efter det tittade jag lite för mycket i backspegeln i slutet av rakan och bromsade på mig - med en tur ut i gruset som resultat! Det var bra länge sedan sist... Fick bogseras upp på banan när kvalet var slut och körde sedan en sväng på allmän väg för att skaka loss lite grus. Inga skador på bilen, så det var bara att fylla på lite bensin inför race.

Nu började det torka upp rejält på banan och det såg ut att bli ett race i torrt. Däckstryck sänktes och de som kört på regndäck (eller iaf Kumho soft) bytte till torrdäck.

Race: Helt torr bana! David i led 1 fick en riktigt dålig start medan Oskar och vi i led 2 och 3 (alltså även jag!) kom iväg bra. Medan Oskar och David efter första kurvan drog iväg utan stök, blev det lite fajtande om placeringarna bakom som gav de två där framme en rejäl lucka bakåt. Efter några varv tog jag mig förbi Leif Jeppson upp till position 3 och kände mig rätt säker där, trots att det börjar regna lite lätt...
Sen kom REGNET! Nu var det inte längre ett lätt regn utan det öste ner och vatten blev stående på banan här och där. Det tog ett tag innan jag insåg att de andra också bytt till torrdäck och inte kom närmare trots att jag fick slå av ordentligt på tempot. 12 varv kändes för ovanlighets skull som oändligt långt, men till slut kunde jag passera mållinjen som 3:a. Kändes efter omständigheterna som en halv seger. Oskar vann före David.
Grattis till er båda!


Härnäst ska bilen till Filip på tuneitmotorsport för att se om vi kan hitta några hk till nu när motorn renoverats och dessutom fått ett förhoppningsvis effektivare avgassystem. Om inte annat ska vi se till att den inte går för magert!





_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2830



Härlig rapport

_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Härlig rapport

Tack Edvin! Jag brukar ju inte skriva några rapporter värda namnet, men dagen var klart minnesvärd; kanske inte för resultatet i första hand utan för allt runt omkring - inte minst vädret... och för att det var länge sedan jag träffade någon i klubben!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Provade att koppla bort vakuumledningen till bromservot, men det blev inte alls som jag trodde...
Det krävs förstås mer kraft, men inte jättemycket mer; det negativa är att bromseffekten "laggar" d v s dröjer.
Någon som känner igen det?
Det blir säkert mindre påtagligt när beläggen är varma, men jag är tveksam till att effekten kommer att försvinna helt.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Oj, det var länge sedan jag skrev här!
2020 var ju ett dystert år på många sätt och mycket kört blev det inte, men en seger och en pallplacering lyckades jag iaf få till.
Här kommer lite blandade bilder.











_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
dubbelpost...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -93 Roadsport C
3 besök senaste veckan (174081 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >