Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
88 besök senaste veckan (17512 totalt) |
Ibland hade Ture Sventon varit bra att ha, men i brist på en temmellåda, så får man göra så gott det går 😀
Ena aggregatet på plats (sorry Eric, men det fick bli såhär😉) ![]() ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Om du har utrymmesproblem så har ju jänkarna en lösning
![]() ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Precis finns bra erfarenhet av de i sverige också. http://i409.photobucket.com/albums/p _________________ MvH Klas-Göran Persson |
||||||
Kollade den lösningen också, men det är ännu sämre plats där. Dessutom hade jag fått köra utan ljuddämpare då _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Problemet med dåligt med plats för aggregaren, beror ju på att övre stötran i chassit går onödigt långt fram.
Är det någon reglementes-anledning för det ? Jag hade flyttat den...... men det är ju lite sent nu ... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Alla rör satt där när jag köpte bilen. Det som sitter ivägen är motor och kylare 😂 Hade bilen varit 5cm längre i motorrummet, så hade jag jublat 👍 _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Ska jag komma med slägghammare och banka lite? ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 |
||||||
Tur du har mer plats än i e36. Jag har fått flyttat på allt... tror jag... ![]() ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Gnäll inte. Du har ju bara en turbo att få plats med 😉😂 _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Händer en del, men är för dålig på att uppdatera 😂
Grenrör och turbo på plats iaf. Börjat knåpa avgas och det blir trångt 😭 Har iaf plats för bandage på alla rör 👍 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Luftfilterna får agera krockzon också 😎 ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC Porsche 944 S2 Ford Mustang HT 1965 IPteknik Väst AB 16b.se https://www.instagram.com/16b.se/ |
||||||
Lite uppdateringar då 😊
Blivit klar med hela avgassystemet samt trycksida. Saknar en bit 3" samt en reduceringslang till spjällhuset. Gav mig på att svetsa ihop aluminiumrören och eftersom det är några år mellan gångerna, så tar det en stund innan man hittat nån sorts rimlighet i utförandet av det nämnda, så blir det som det blir 😂😂 Avgassystemet orkade jag inte tigga(tar sån jävla tid🙄) så där blev det miggen 🙈 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Första svetsen ![]() Sista ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Börjat kapa och modifiera stötfångarfästen (och kolla att allt får plats
![]() Tackar gudarna för plasmaskäraren ![]() Får bli nån sorts delning av fästena ifall jag tänker försöka ta isär det i framtiden ![]() Har fortfarande inte kommit på hur jag ska få plats med wastegaten på varje sida. Ena sidan finns det hopp, men andra inte lika glatt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Börjar bli fullt i hjulhusen 😂
Hela systemet klart. Bara att lirka ur allt och svetsa stosarna till wastegates 😅 Får notcha lite i ramen på ena sidan. Blev lite väl tight för grenröret på ett ställe. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Tack Storfräsarn 👍
Dags att bry sig om stoppfunktionen då. Fortsätter med min återvinning av bilar man skrotat 😎 Servo och hc kommer från 06 300c. 1" cylinder passar bra (och det verkar som de flesta moderna jänkare kör med just 1") ihop med oken jag kör med. Blir en reducering på bakkretsen som vanligt 👍 T.o.m tryckstången från servot var korrekt längd för A-body pedalställ 👍 Flyttade upp servot 30mm för bättre plats mot toppen. ![]() ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
Bilen isärmonterad och lackprep påbörjat👍
Bilen ska få en riktig start, så plåtrent är enda rätta. 20h slipning och ungefär halva kvar att göra. ❤️ Hittade såklart 2 lagningar av amerikansk kvalitet på sparklådorna 😭 Ena sidan hade dom iaf bemödad sig att använda svetsen, men på andra, så var det spackel bara 🙄 Bara att skära bort och göra om det 👍 ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige samt fått Lill-lövis att springa ![]() Anders Bisting |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
88 besök senaste veckan (17512 totalt) |