Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
293 besök totalt |
Jag har gjort ett eget kit med CBR929 spjällhus, om du är intresserad av att se hur det ser ut..? Det ska monteras i år. Gjort med SBDEV's längd på insug dock lite mindre spjäll (42 mm, fullt tillräckligt för 200 hp) så det ska stämma någorlunda med deras 164-kit.
Letade också ett kit som du innan, men hittade inget. _________________ Peter Mullaart BMW 325 Grp H + lite gamla saabar |
Gärna!!!
Hej, Det var verkligen bussigt att du hörde av dig! Antar att du monterat det i en mini? Det är vad jag håller på med också. Har en 16ventilare från en Astra -98 som gått 6600 mil. Har inte kollat ännu men eftersom det är en x16xel så har nog insugskanalen en trekantig utformning. Har du det också? Har du en eftermarknads-ecu? Har du foton, måttuppgifter m m matnyttigt så är jag hur tacksam som helst! //Lennart _________________ Lennart Johansson |
Bara kul speciellt med tanke på att det nu finns några såna här mini's i sverige!
Jag har byggt en till som ska reggas i vår också, åt en kund. Det ska sitta i mini'n så klart, ja. Jag har en X16XE från en tigra med dom stora ovala portarna. Kommer det från en astra F eller den modellen efter? X16XEL fanns även med dom små ovala portarna tror jag. Ska ta bilder åt dig sen. Jag lätt en firma som heter Bogg brothers göra insuget och då får man själv välja vinklar osv på det. Det var billigt, tror det gick på 2500 kr eller nåt sånt, och det blev väldigt bra. Jag ska köra med Maxxecu. _________________ Peter Mullaart BMW 325 Grp H + lite gamla saabar |
![]() |
KÖPES
![]() |
293 besök totalt |