Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Till Göran Malmberg, Jonas Jarlmark, fuling och MÅNGA fler
2099 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Till Göran Malmberg, Jonas Jarlmark, fuling och MÅNGA fler

De mer avancerade tekniska diskussionerna har ju sen ett tag tebax haft en tendens att drunkna och försvinna i den allmänt ökade volymen av inlägg. Det tycker jag är jättetråkigt

Finns det ett intresse från er som "har den här läggningen" att jag ska göra något? En egen forumhörna, typ racetech, skulle ju göra att saker o ting inte drunknade tex?

Jag uppskattar enormt att följa denna typen av diskussioner, fattar hälften först fattar lite mer sen thumbs up

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Till Göran Malmberg, Jonas Jarlmark, fuling och MÅNGA fl

Magnus Thomé skrev:

Jag uppskattar enormt att följa denna typen av diskussioner, fattar hälften först fattar lite mer sen thumbs up

Är i samma sits...

En tanke som slår mig är att många av dessa djupingtrådar skulle må bra av lite hårdare moderering
Brukar kunna bli en hel del inlägg av typen: Ah, fattade inte från början men nu är jag med osv.
Detta gör att trådarna blir onödigt långa och ännu svårare att få grepp om.

Gotteborg
Här sen Okt 2003

varför inte en F.A.Q ???

vi har det på både Hondaklubben och Locostklubben...

när en fråga är riktigt besvarad så flyttas den över till FAQdelen (eventuelt rensas från onödiga inlägg om det behövs....)
sedan är det bara att låsa tråden...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Acke skrev:
varför inte en F.A.Q ???

vi har det på både Hondaklubben och Locostklubben...

när en fråga är riktigt besvarad så flyttas den över till FAQdelen (eventuelt rensas från onödiga inlägg om det behövs....)
sedan är det bara att låsa tråden...

Det är de fria diskussionerna med lite mer avancerad inriktning som jag tycker har drunknat i floden.

En FAQ är kanon men en annan grej. Det är precis som du skriver ett arbete man kan göra med att städa upp och arkivera essensen i sådana diskussioner. Slutgiltiga svar finns däremot inte alltid...

Mantorp
Här sen Nov 2002

Tycker oxå dessa inlägg drunknat lite på siståne och dom är en stor anledning att jag läser på rejsa.
Man kanske inte alltid tillför så mkt, men man lär sig. thumbs up

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Det skulle vara super! thumbs up

Det är ju inte sällan man får bråka med sökfunktionen ett bra tag innan man hittar nåt (om man ens gör det), fanns det ett "avancerat" forum så skulle man kunna få lite bättre överblick.
Finns ju nåt liknande på Turbo Performance Clubs hemsida men det ser ut att kräva massor av moderering eftersom folks uppfattning om vad som är avancerat skiljer sig rätt mycket.

Ev. skulle man kunna tänka sig att vanliga användare inte kan skapa nya ämnen i forumet utan moderatorn bara flyttar in intressanta trådar, men då kanske man får samma fenomen som i dagens "Sparade trådar/FAQ" där trådarna i princip dör när de flyttas in.

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
En ide kan vara att starta en grupp som kan skriva i ett sådant forum och alla andra kan bara läsa. Men jag är inte så säker på att det är rätt. Jag tycker själva trådarna funkat bra....

Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
En ide kan vara att starta en grupp som kan skriva i ett sådant forum och alla andra kan bara läsa. Men jag är inte så säker på att det är rätt. Jag tycker själva trådarna funkat bra....

Tror Maz menade att alla skulle kunna bidra med inlägg i den befintliga tråden (om det ligger på en "Racetech" forum) men att ingen skulle kunna starta en ny tråd förrutom moderatorerna (som då i stort sett flyttar enbart över intressanta trådar dit från vanliga forumet)

Sen kanske då vissa intressanta människor som typ nämnda kan göras till moderatorer för den avdelningen.......

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:

Tror Maz menade att alla skulle kunna bidra med inlägg i den befintliga tråden (om det ligger på en "Racetech" forum) men att ingen skulle kunna starta en ny tråd förrutom moderatorerna (som då i stort sett flyttar enbart över intressanta trådar dit från vanliga forumet)

Sen kanske då vissa intressanta människor som typ nämnda kan göras till moderatorer för den avdelningen.......

Ah! Det låter ju inte så dumt! Lätt som en plätt att fixa osså.

Vilka vill ha startatrådmöjlighet i ett sådant forum?

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

låt alla skriva i dessa trådar. min erfarenhet är att det inte funkar så bra när vissa får skriva.

varför inte när diskusionen börja "lägga sig" rensa upp itråden och flytta den racetech eller faq.

ha interesatna trådar som sticky.?

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:

Jag gillar att vara moderator redan idag .... så det är klart även där åsså kan jag jättemycket om att däck ska vara runda och bilar kantiga

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:

Iden är kanonbra! thumbs up

Vissa är självskrivna i denna forumdel.
En person som definitivt skulle platsa där men som enbart varit här på kort visit är Kjell Bodin. Han postade något inlägg sen försvann han. Det var lite synd tycker jag då han besitter en hel del kunskap och har ett bra sätt att förklara saker och ting på.

Kanske kan man försöka få tilbaka honom hit?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Allt hänger ju på om de som vet och kan nåt är intresserade

Göteborg
Här sen Nov 2002

Fredrik fattade precis rätt.

Blir lätt massa trådar som handlar om EXAKT samma sak (fast tre månader senare) annars.

BMW 330i -05
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jag tror att det skulle räcka alldeles utmärkt med en egen forumhörna. Om det skulle bli ett problem så är det bara att lösa sedan, ifall det uppstår.

Det är inte så himla lätt att leta reda på de där gamla trådarna när de ligger i det allmänna forumet och framförallt syns de inte, så ingen spontanpostar i dem. Det är ju inte så att Göran t.ex. startar ännu en tråd om exakt samma krängningsproblem, varför det istället blir så att det ämnet göms nånstans på sid 73. Jag tror inte det skulle bli så jättehög mängd trådar i ett sånt forum, så på några få sidor skulle man kunna få med rätt många trådar om de intressantaste aspekterna, vilket skulle göra det lätt att hitta igen mo man vill göra nåt till inlägg som man kommit på. Det blir något av en FAQ automatiskt.

Alla bör dock kunna starta trådar och posta, men om det visar sig att det har diskuteras förut eller inte riktigt hör hemma där så är det bara att stänga tråden och/eller flytta den till lämpligt forum.

#24, #64, #88
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Tror AndersY träffa huvudet på spiken thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare