Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
167 besök totalt |
Jag har inga problem med mina 15" hjul med "sport-bromsar" a.k.a "big brake kit" så det kanske finns att finna billigt på ngn skrot??
/C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Det fungerar med Wilwood Dynapro radial 298mm (11.75") också (kit för Mini), men då får man vara lite petigt med vilka 15" fälgar man väljer, och skippa vikter ibland.
Så det finns att välja på, med lite olika grad av krångel. Men om någon har en avsomnad uppgradering (eller sk uppgradera vidare) så är det mycket billigare än nytt.. |
||||
Re:
Ja, dessa har jag sneglat på, ska beställa en sats om jag inte hittar något här. Just nu sitter det 312 mm brembo GT som är lite för stora för 15"... synd, för det är fina bromsar annars. _________________ Peter Mullaart BMW 325 Grp H + lite gamla saabar |
||||
Re:
Jag behöver något annat än original då bilen är (eller ska) vara reggad ombyggt fordon och dessutom har över dubbla effekten än original ![]() _________________ Peter Mullaart BMW 325 Grp H + lite gamla saabar |
||||
Re:
Men oken kanske går i hatten eller annat med mindre radie. |
||||
Ja, har letat efter skiva /Bell då oken går emot centrumet nu. finns mycket gods på adaptrarna så det går enkelt att fräsa av för mindre skivor och behålla oken. Men det är bara några tusen mer så har man ett helt nytt kit med wilwood ok och ap-racing skivor iallafall på de skivor jag hittat...
_________________ Peter Mullaart BMW 325 Grp H + lite gamla saabar |
||||
![]() |
KÖPES
![]() |
167 besök totalt |