Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2634 besök totalt |
Sparco Pro 2000
Har någon ett utlåtande om denna stol? Kan man "anpassa" denna skapelse till behaglig långfärds stol med olika inlägg eller är jag ute å snurrar ![]() http://www.sparco.it/catalogo/PubHom _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Vilka inlägg hadde han i stolen?? ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Hur var hans kropp propotionerad? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Här är lite mått på Sparco-stolar: www.khmotorsport.se/sparco/stlstol.h
Vi har nu en Circuit-stol och den är ju inte direkt stor. Arselbredden är OK, men den känns lite trång över låren för mig. Men Pro 200 verkar ett par cm bredare över baken (34 cm isf 32 cm) och 3 cm bredare vid låren. Men högst individuellt, förstås. Annars är det nog bra att ha lite större stol i en långloppsbil som flera förare skall köra. Man vet ju aldrig riktigt vem som skall ner i den, t.ex. nästa år... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Den bästa stolen jag någonsin haft eller provsuttigt är OMP Pista.
Kör med den nu i rallybilen och jag kommer då aldrig att byta. Kanske lite klumpig i en vardagsbil men ARS ska vara samma stol utan öronen. Bättre sidostöd har jag aldrig varit med om, sitter helt perfekt. Borde gå att provsitta någonstanns. Jag är 186/82 kg. _________________ Daniel Steiner |
||||
Re: Sparco Pro 2000
Jag sitter mycket bättre i såna på resor till Ringen än i M3:an originalstolar. För racing är det lite för stora för mig. |
||||
Vad kostar den stolen på't ungefär? du har ungefär samma dimensioner som mig så det kan ju vara en hett stols-kandidat för mig (sparco evo är ju tokdyra!) _________________ Pontus Fyhr |
||||
När man skall montera 4-punkts bälterna, hur skall de undre bältena fästas? rakt ner eller snett bakåt? Över bältet: Kan infästnings punkten bakåt vara i mittenavrygghöjd eller lägre skall den helst vara vågrät? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
kolla i denna tråden : https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Eller kika i SBF's regelbok, det hänvisas dit i den tråden som länkas ovanför här.
Skiss nr 253-42 i GT-appendixet visar rätt bra hur vinklar och annat ska vara. Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Man dör med andra ord hur som helst ![]() Hur många har sett en dödlig rundslagning på en banträff i svedala? (vet att de händer på ringen) _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jag köpte en av Momos snikigaste modeller från att ha haft en gammal(!) Sparco glasfiberstol. Stolen hette T-frame tror jag och den var väldigt komfortabel om man jämför med bilens orginalstolar, mjuk och skön men med bra sidostöd.
![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2634 besök totalt |