| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dålig erfarenhet av silikonslangar
|
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (3810 totalt) |
|
Re:
Det där lät intressant Efter att slangen har monterats och varmkörts så startas en vulkaniseringsprocess. Efter ca 24timmar har slangen härdat och stelnat på det vis den blev monterad. Undrar bara hur bra den behåller sin böjda form eftersom det även står att den innehåller : förstärkt fjädrande wire vilket förbygger att slangen veckar sig när den böjs Och fjäder i slang brukar ju göra att den gärna böjer ut sig till rak form. Någon som testat den
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
Det är nog ingen fjäder utan en spiralformad ståltråd "typ ser ut som en fjäder" _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
Re:
Googlade på Gates vulco flex. https://airboatdepot.com/gates-r-vuc Som du säger är det nog en invändig spiral mer än en fjäder. Men man kan tänka sig att edt behövs något som håller slangen i i rätt böj kanske medans den vulkar, Det kan ju vara överkommligt. Är dock inte såld på det ribbade utseendet, men det behövs väl för flexibiliteten. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Mina problem löste sig genom att ta bort så många skarvar dom möjligt. De som är kvar, där ruggade jag upp alurören med stålborste och strök på Biltemas vvs tätning och sen en fjäderklämma.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Dålig erfarenhet av silikonslangar
|
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (3810 totalt) |
