Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg och bromsdamm?
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (6932 totalt)
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Lacka fälgarna svarta Säger jag som lackade mina vita samtidigt som jag bytte belägg till pfc97
men ärligt talat så tycker jag 97:a dammade mindre än rs14 å rs19 som jag kört på innan
Men som ni andra säger så är verkligen pfc97 ett grymt bra belägg bettet är helt sjukt,jag lägger bara stortårn på pedalen å sen stannar bilen med rs14 fick jag tryka rätt hårt för samma bromsretardition.bästa belägget jag någonsin provat faktiskt.

Mantorp
Här sen Nov 2002

JanneZ3 skrev:
...rs14 å rs19 som jag kört på innan...pfc97 ett grymt bra belägg bettet är helt sjukt...bästa belägget jag någonsin provat faktiskt.

Har testat det mesta nu och kan bara säga det samma. thumbs up

Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

PFC eller fåfänga. Det är bara att välja.
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Jag kör med Hawk HP Plus på min bil och är ganska nöjd med dem, åtminstone på bana. I början gnisslade de väldigt mycket i vid vardagsskörning men nu efter ett par månader gör de inte det längre (har inte kollat på dem på ett tag så jag vet inte om något har förändrats).
Efter en bandag kan fälgarna var rejält skitiga men det är inga större problem med att få dem rena. Till vardags smutsar de inte ner så mycket, dock hjälper det nog en del att jag har antracitfärgade fälgar.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Andreas Lidström skrev:
JanneZ3 skrev:
...pfc97 ett grymt bra belägg bettet är helt sjukt...bästa belägget jag någonsin provat faktiskt.

Har testat det mesta nu och kan bara säga det samma. thumbs up

på bana....

Finspång
Här sen Apr 2003

Fast PFC97 verkar inte hålla lika länge som jag trodde...är nog dags snart o byta fram efter "bara" en banmötessäsong...har inte kört mycket i övrigt med bilen utan mest till o från banorna o så

EDIT: Har åkt ca 10 banmöten eller vad det kan bli

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Lite OT men när vi ändå diskuterar belägg så har jag precis monterat nya TEXTAR belägg efter att ha åkt på SAAB orginal belägg fram i 2.5 fulla banträffs år

Jag köpte TEXTAR beläggen på Mekonomen.

Någon som vet något om dessa belägg eller har någon erfarenhet?

/Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Textar är tysktillverkade belägg. Det är inga sport/race-prylar utan jag skulle benämna det som ett premium gatbelägg. Säljer endel till gatbilskunder som vill ha ett högkvalitativt standardbelägg thumbs up

Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Anders Larsson skrev:
MatroxMGA skrev:
Anders Larsson skrev:
Bromsdamm är väl ett tämligen litet bromsproblem i vår lilla värld

Bromsdamm är inte ett litet problem när man måste lämna in bilen till experter varje gång man vill få fälgarna rena Tror nog du skulle hålla med, men självklart är jag ute efter belägg som presterar, därav förfrågon om rs19 till en GT3.
.

Jag har inga som helst problem att få mina fälgar rena varken med PFC97 eller gula pagid eller Textar...bara att spraya lite fältvätt o sedan högtryck = rent värre isf med gummibitar o tjärstänk på dom för mej iaf...jag kör med Cup1-fälgar (R-däck) och BBS-fälgar (gatdäck)..båda typerna är lackerade..kanske värre om man har rena metallytor?

Vad använder du för fälgrengöringsmedel?

/Johan B

Stockholm
Här sen Sep 2003

Kanske har det redan skrivits om,
EBC GreenStuff dammar väldigt litet.

Hade den på min Peugeot i 2 år, behövde alldrig tvätta fälgarna.

Sen om den bromsar bra är en annan historia.

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Jag har kört PF97:or, och kan bara instämma i lovsången - MEN (stort men igen) de äter mina svindyra Alconskivor som de vore gjorda av cellplast på gatkörning, och dammet är stört omöjligt att få bort med.

Vore jag sponsrat proffs så är valet enkelt - nu är jag inte det, och kör med hälften så dyra Ferodo DS2500, som bromsar helt ok i jämförelse, dammet går att torka av med en trasa - och de äter inte skivor.

Den som ändå hade ett par bruna manchesterbyxor att dra tusenlappar ur fickorna på...

/J

Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

blixten skrev:
Anders Larsson skrev:
MatroxMGA skrev:
Anders Larsson skrev:
Bromsdamm är väl ett tämligen litet bromsproblem i vår lilla värld

Bromsdamm är inte ett litet problem när man måste lämna in bilen till experter varje gång man vill få fälgarna rena Tror nog du skulle hålla med, men självklart är jag ute efter belägg som presterar, därav förfrågon om rs19 till en GT3.
.

Jag har inga som helst problem att få mina fälgar rena varken med PFC97 eller gula pagid eller Textar...bara att spraya lite fältvätt o sedan högtryck = rent värre isf med gummibitar o tjärstänk på dom för mej iaf...jag kör med Cup1-fälgar (R-däck) och BBS-fälgar (gatdäck)..båda typerna är lackerade..kanske värre om man har rena metallytor?

Vad använder du för fälgrengöringsmedel?

/Johan B

Turtle...men som jag skrivit tidigare så sätter sig inte dammet speciellt hårt på min bil

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

på bana....

Ja det är väl där man använder "riktiga" belägg...

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Stacke skrev:
Textar är tysktillverkade belägg. Det är inga sport/race-prylar utan jag skulle benämna det som ett premium gatbelägg. Säljer endel till gatbilskunder som vill ha ett högkvalitativt standardbelägg thumbs up

ok, det var ungefär som jag trodde då.

Funkar säkert utmärkt då jag inte hft några bekymmer med mina orginal SAAB belägg tidigare.

om jag inte minns helt fel så har är SAAB orginal beläggen tillverkade av TEXTAR också?

/Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Andreas Lidström skrev:
Magnus Thomé skrev:

på bana....

Ja det är väl där man använder "riktiga" belägg...

Till å från jobbet åså på massa onödigt roliga omvägar en tidig sommar morgon om man är en riktig "rejsa.nuare"

Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

ThomasT skrev:
Hur mycket sotar Ferodo DS2500?

Till vardags lite , på bana mer , men inte så att jag har reagerat mot det negativa hållet , och jag kör med X-ekerfälgar , är lite tjuriga kalla , men får snabbt upp teperaturen , dock tål dom inte den hårdaste körningen , säger dom som är snabbare än mig

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg och bromsdamm?
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (6932 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande