Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (6932 totalt) |
Lacka fälgarna svarta
![]() ![]() men ärligt talat så tycker jag 97:a dammade mindre än rs14 å rs19 som jag kört på innan ![]() Men som ni andra säger så är verkligen pfc97 ett grymt bra belägg bettet är helt sjukt,jag lägger bara stortårn på pedalen å sen stannar bilen ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Har testat det mesta nu och kan bara säga det samma. ![]() |
||||||||
Jag kör med Hawk HP Plus på min bil och är ganska nöjd med dem, åtminstone på bana. I början gnisslade de väldigt mycket i vid vardagsskörning men nu efter ett par månader gör de inte det längre (har inte kollat på dem på ett tag så jag vet inte om något har förändrats).
Efter en bandag kan fälgarna var rejält skitiga men det är inga större problem med att få dem rena. Till vardags smutsar de inte ner så mycket, dock hjälper det nog en del att jag har antracitfärgade fälgar. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||
på bana.... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Fast PFC97 verkar inte hålla lika länge som jag trodde...är nog dags snart o byta fram efter "bara" en banmötessäsong...har inte kört mycket i övrigt med bilen utan mest till o från banorna o så
EDIT: Har åkt ca 10 banmöten eller vad det kan bli _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||||
Lite OT men när vi ändå diskuterar belägg så har jag precis monterat nya TEXTAR belägg efter att ha åkt på SAAB orginal belägg fram i 2.5 fulla banträffs år
![]() Jag köpte TEXTAR beläggen på Mekonomen. Någon som vet något om dessa belägg eller har någon erfarenhet? /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Textar är tysktillverkade belägg. Det är inga sport/race-prylar utan jag skulle benämna det som ett premium gatbelägg. Säljer endel till gatbilskunder som vill ha ett högkvalitativt standardbelägg
![]() _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||||
Vad använder du för fälgrengöringsmedel? /Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||||||
Kanske har det redan skrivits om,
EBC GreenStuff dammar väldigt litet. Hade den på min Peugeot i 2 år, behövde alldrig tvätta fälgarna. ![]() Sen om den bromsar bra är en annan historia. ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||||
Jag har kört PF97:or, och kan bara instämma i lovsången - MEN (stort men igen) de äter mina svindyra Alconskivor som de vore gjorda av cellplast på gatkörning, och dammet är stört omöjligt att få bort med.
Vore jag sponsrat proffs så är valet enkelt - nu är jag inte det, och kör med hälften så dyra Ferodo DS2500, som bromsar helt ok i jämförelse, dammet går att torka av med en trasa - och de äter inte skivor. Den som ändå hade ett par bruna manchesterbyxor att dra tusenlappar ur fickorna på... ![]() /J |
||||||||
Turtle...men som jag skrivit tidigare så sätter sig inte dammet speciellt hårt på min bil _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||||
Ja det är väl där man använder "riktiga" belägg... ![]() ![]() ![]() |
||||||||
ok, det var ungefär som jag trodde då. Funkar säkert utmärkt då jag inte hft några bekymmer med mina orginal SAAB belägg tidigare. om jag inte minns helt fel så har är SAAB orginal beläggen tillverkade av TEXTAR också? /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Till å från jobbet åså på massa onödigt roliga omvägar en tidig sommar morgon om man är en riktig "rejsa.nuare" ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Till vardags lite , på bana mer , men inte så att jag har reagerat mot det negativa hållet , och jag kör med X-ekerfälgar , är lite tjuriga kalla , men får snabbt upp teperaturen , dock tål dom inte den hårdaste körningen , säger dom som är snabbare än mig ![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (6932 totalt) |