Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD* | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 20, 21, 22 >> 16 besök senaste veckan (48846 totalt) |
Nu känner jag mig lite besviken. Här har man gått in för att komma med i putsligan
och ansträngt sig med äkta grussprut längs bilens sidor, breda uppställ på den hala grussträckan i skogen, scandinavian flick mm mm... Åsså går du och tvättar din bil? Blir bra med nya dämparen Fredrik! Håller med om att det känns bättre i maggropen när man får bort skiten från bilen. Det läggs ju en och annan timme på den ändå. Hmm, försökte mig på en filmsnutt med ljudupptagning härom dagen. Fick med de första metrarna när jag svängde ut på vägen, sedan klev jag på lite och då klipptes allt ljud och kvar blev distorsion.... Så jag har nog lagom ljudnivå från mitt system. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||||||
Men det hade nog räckt med gul overall och röd hjälm |
||||||||||
_________________ christian liljekvist |
||||||||||
Hade sett fint ut i en sån Stig H dräkt Tänkte faktiskt tanken att "undrar om jag har något så jag verkligen kan se påskmässig ut" men kom inte på något bra, har nån dag till på mig att finputsa den idén Annars är det helt rätt högtid att ta fram "äggdekalen" från förra året : Finns det sån dräkt i någon form av brandtåligt (bomull) Niklas så ska jag inte vara svår för att spöka ut mig på en konbana i sommar
Is that the one who believes in cod? ...eller är han bara en fena på att be om att få fesk?
Jag tänkte så Påsksill måste hämtas med påskbilen (en underbar ursäkt för att ha matchande fordon för varje årstid) men jag kan erkänna att Feskekörka var stängd när jag var förbi igårkväll, men tänkte att det blev ett bra tema _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||
Tack Janne, funderade lite när jag körde runt i stan vilket motiv jag skulle välja för bakgrunden den dagen, kände att Feskekörka var kul att få med då det blev en väldigt bra Göteborsk-inramning. Kaffekoppsmek! Klart jag har vettiga saker jag borde göra, men just nu så är det inga stora saker som sker. Lite småfix här, lite småpill där. Men en riktigt bra sak var iaf en stund kaffekoppsmek idag när Carl Josefsson kom förbi på lunch och kaffe. Givetvis dukades kaffe och kaka upp på en extra Zetecmotor, samtidigt som en ny diff fick agera fotpall. Vad mer kan man behöva för en bra inramning av lunchen? "Hur smakade kaffet?" "Toppen" Så, nu bjöd jag på den dåliga vitsen med... Nu är det 2 veckor kvar till första körningen, vad kvarstår? -Byta en avgasklämma till nya ljuddämparen, den kom i veckan så bara att montera -Skruva tillbaka bakåtsträvorna på bågen. Plasta om bagagebaljan funderar jag på att vänta med tills vårsolen värmer så kanske jag kan göra det utomhus en bra dag. -Kolla däcktryck Känns som görbart, även om tiden ofta försvinner snabbare än man tänker sig. Säsongen 2021 i sprinten blir nog tuffare än vanligt med alla som uppgraderar sina bilar så fint här på rejsa! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||
bekvämligheten diffade lite beroende på var man satte fötterna oaktat alltid lika trevligt att ses Fredrik /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Nu på torsdag är det dags för Sprintrace #1 vilket betyder att säsongen 2021 är igång på riktigt!
Även om jag har varit ute på många kortare turer under året redan så var det dags för en riktigt shakedown idag, 15 mil körning med 2 kompisar i sina sjuor. Två bilar som även de är med i cupen för Sprintrace inom Sportvagnsklubben Göteborg, Rattmuffen Cup som det klassiska namnet är. Rutten på som sagt 15 mil och enligt Google Maps strax över 3h långa rutt ser lite ironiskt ut som "vår egna lilla Nordslinga" här i Göteborg och bjuder på otroligt blandade vägar, alla med kurvor men i många olika former. Tighta vägar, öppnande vägar, nyasfalterade vägar, klassiska kurviga partier - här finns allt! 157km, 3h 2 min En sån här skön dag var vi inte ensamma på vägarna, många MC och även många entusiastbilar såg vi (inkl en annan sjua vi glatt vinkade till!), men trots detta hade vi mestadels tomma vägar framför oss och kunde själva välja tempo. Väl utanför Hällingsjö blev det ett litet fikastopp vid en sjö med Innan vi satte oss i bilarna och körde vidare. Så vad kan jag säga om bilen i år? Ja, den är som förra året - fast tystare En ommappning för primärt lättlastdelen hade inte varit fel, inget som stör på bana/konbana men på gata och på en så här lång nöjestur så märks det att den går lite fett ibland, men förutom det gick den som en klocka! Underbart att kunna köra en sån här långtur redan i april utan att frysa, 18 grader skulle det vara idag och solen sken konstant Så nu är all gammal bensin i tanken från 2020 uppkörd, dags att fylla på ny och göra sig redo för Sprint #1 på Vårgårda! En sak är säker, konkurrensen kommer bara bli tuffare och tuffare där med alla fina byggen här på rejsa P.S. Hela den långa "att-göra-listan" på tre punkter tidigare är avklarad med, avgasklämma bytt, bakåtsträvor tillbakamonterade och däcktryck kontrollerat och justerat. D.S. _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||
Tack! Så hur gick det...? Dags för Sprint #1 Efter lite äkta aprilväder, några dagar med 20 grader varmt i skuggan så kom det regn & hagelskurar dagen innan det var dags för Sprint #1. Hur skulle detta gå för en liten badbalja till sjua utan varesig tak eller vindrutetorkare? Nåja, strunt samma - bara lasta och åka. Om inte annat för att hjälpa till att hålla snurr på arrangemanget som SVKG anordnar i vanlig regi. Min del i det hela brukar vara att hjälpa till att sätta bana för att sedan notera tider (så alla gissningar om att jag är partisk i tiderna - ni har rätt ). Som en tradition för andra året i rad så har klubben fixat en dekal för alla årets deltagare i Sprintcuppen "Rattmuffen Cup". Som Anders Jansa, skapare av dekalen, sa så speglar den en kärvänlig stämning i både aktiv körning och 'goa göbbar', helt enkelt "med vänner som dessa behöver man inga fiender" Alla fick en dekal, fick kolla på den men inte avslöja för någon annan vem man trodde det var. När jag fick min dekal behövde jag inte gissa länge Byter man från Speedster till Sjua så får man bjussa på sånt här när man inte håller låg profil Redan när jag rullade in på området såg jag att depån var full Antalet deltagare som vill köra Sprintrace bara växer och växer för varje gång, en härlig sak men såklart något som sätter press på oss som försöker hålla snurr på arrangemanget. Vi hoppas ni hann njuta av bilar och körning, men jag kan avslöja att till nästa gång kommer det finnas nyheter som gör att det blir mer körtid. Men mer än så säger jag inte nu Så för att minimera väntetiden så minimerade jag min egna körning, jag väntade tills alla deltagare fått köra 1+2 stintar (en ensam för att sedan ha två i följd), körde 3 vändor på raken och sen var jag nöjd för dagen. Tydligen så kör jag bäst med kalla däck 58:05 59:46 59:29 Kommer inte ihåg de exakta hundradelarna på stint 2 och 3, men dilemmat var att jag började ta i lite mer då, så jag fick kast med medöljande omtag/stoppsladd på både stint 2 och 3 för att inte träffa koner. Man spar tid på att korrigera jämfört med +3s tillägg för att skjuta en kona i omloppsbana! Härligt är iaf att bilen bara levererar, enda "prestandauppgraderingen" i år är det lättare svänghjulet samt att jag har bytt plats på fram och bakdäck Nöjd, men trött i armar och knopp av koncentrationen för arrangemanget, så parkerade jag bilen och fortsatte ta tider och rulla på. Men lite mer körning blev det ändå när jag fick provköra både Lupo GTI och Opel Astra OPC, bägge bilarna visade sig vara väldigt snabba och Astran kom imponerande ner på 63:0x-tid direkt på första stinten. Moderna hot hatches är snabba! För att inte stoppa allas glädje körde vi lite längre än planerat, så när banan var ren från tidtagningsutrustning och koner så hade mörkret lagt sig, men en mer stämningsfull april-torsdag är nog svårt att finna Foto: David Dahl Rullade hemåt nöjd över att alla fick körtid och vi slapp haverier på banan, lastade av bilen (praktiskt med den nya belysningen i kåpan) och backade in i garaget... För nästa vecka är det dags igen - då för Falkenberg! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||
Som icke bidragande deltagare håller jag med till 100%. Mycket uppskattat. Synd att man får smisk av arrangeörerna varje gång, vi får nog börja vikta upp Fredriks bil med ett par 100 kg _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||||
STORT tack får provkörningen! Så jävla rolig bil. Det är som en helt annan grej.
Gillar verkligen hur chassiet rör sig, och den är så lätt att hitta gränsen med. Meeeen, svår att köra fort _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||||
Kanske finns en anledning till tvätt och puts, onödigt att släpa runt på flera kg grus. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||||
Lacken slits ju ner också, blir många gram per år där _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD* | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 20, 21, 22 >> 16 besök senaste veckan (48846 totalt) |