Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1456 besök totalt |
Bur och stolar?
Hejsan! då det blev lite ändrade planer inför nästa år så kommer jag att vara "tvungen" att bygga egen racingbil... dock är jag väl inte den händigaste av dem alla och ska nu på ngt sätt montera bur och stol samt 5-punkts bälten... finns det någon firma som kan montera bur i min Mini Cooper? när man köper stol, är det olika stolar som gäller om man ska ha 4/5/6-punktsbälten? kan samma firma som fixar buren fixa stolen och bältena också? kanske någon här på forumet som kan bygga bur o fixa stol med mera... (bilen ska gå att köra på gatan också, samt att allt ska vara sbf-godkänt...) MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Bur: iom att du bor i Stockholm lär det bli Guss som fixar bur åt dig (sök och du hittar)
stolar och bältar hittar du överallt. Dahlhems, GA-Lindberg, Köp och sälj forummet osv. 4/5/6 punkts selar skiljar vid antal hål i stolen. Lycka till Bo _________________ There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games... - Hemingway |
||
Jag vet att du kikat i den här tråden om bur men om någon annan missat den så:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||
När det gäller stol tycker jag att du ska köpa genom Johan och Schwedenkreuz Motorsport:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Anders Dauner |
||
tackar alla för alla svar!
ok, men om jag införskaffar bälten o stol, var kan man hitta ngn som kan tänka sig att hjälpa mig att sätta in det? föresten, om jag ska köra den på gatan också, e det ok att köra bilen ombyggd från verkstaden till hemmet, för att sedan köra den till bilprovningen? MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Tror reglarne säger att du får köra "till och från verkstad och till besiktning...." men inte säker. ifs tror jag att de är vettiga och inte gnäller för mycket om du nu har bokat besiktning.
![]() Sätta i en ny stol är ganska lätt...... annars tror jag det går ganska bra att erbjuda ett flak öl til nån härifrån som kan hjälpa dig. Jag skulle gärna göra det men fel sida av landet ![]() _________________ There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games... - Hemingway |
||
tjenare igen!
blir det billigare om man svetsar in buren själv? jag menar att om man köper en ritning (ev. gör en själv) och sedan köper rör o allt och fixar det själv? någon här som kan svetsa? ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1456 besök totalt |