Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1 Shanghai | 5069 besök totalt |
Eller så leker han bara lite med publikum för att hålla spänningen uppe.... Man ska ju komma ihåg att det gick alldeles utmärkt att vara sist (typ) och köra upp sig till 2:a plats på en känd bana som alla kört tusentals varv på. En ny bana är en större utmaning.
Nja, jag vet att det kanske inte är en helt realistisk tanke, men dock. Möjligheten finns. Rubens är ju på pole, så då kan ju Mickey göra lite som han vill... |
||
Jo det kommer att bli ett spännande race. Hoppas att alla överlever första vrvet och att vi får se en fomidabel uppkörning av MS från sista plats. Rubens vinner och MS på pallen är mitt stalltips.
Frågan är om det är bara omkörningsstatistiken har har kvar? Kan det vara en medveten strategi att lägga sig sist i kvalet (när han är klar med polestatistiken) eller snurra på första varvet och ägna restan av sin karriär åt omkörningar? _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
Ujujuj. Incidentfyllt lopp. Riktigt intressant blev det i alla fall men synd att det trasslade ihop sig för MS så att vi missade en uppkörningsuppvisning a la förra racet.
Kul att Barri vann och att han vågade dränka Luca på podiet. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
Kul att man fick höra lite radio åxå!
Roligast var när Minardiföraren Gianmaria Bruni tappade sitt hjul: PIT> ".... stay out of raceline" (var det Paul Stoddart eller Gian Carlo Minardi som pratade?) Bruni> "Fuck You!" Kan kanske rendera honom ett kvartssamtal och genomgång av _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
Haha.. ja de va ju snack om att Villenööv skulle vara me å slåss om pallplats... se hur bra det gick ?!?!?!?
Å roligt att se att Skomakaren inte e så bra förare när han har trafik runt sig... detta var andra gången iår eller så han var tvungen att försöka göra omkörningar å de ser vi ju hur bra det gick... förövrigt bra av Button att fixa en 2:a plats... (sato 6:a ) _________________ MackeMaehlum |
||
Jo, det märktes ju vilka som kunde, eller kanske snarare inte kunde, hantera en bana där man inte har nytta av 10 års tidigare erfarenhet. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Ja, precis! Jag antar naturligtvis att du menar Schumis nya banrekord som sattes på det sista varvet? Eller kanske när han mitt i loppet körde ett varv nästan en sekund snabbare än någon annan på banan nånsin kört...?
Anders, jag visste inte att du var ett Schumi-fan?!! |
||
Det var ju ett händelserikt race, men trots det tyckte jag inte det var särdeles kul att titta på. Jag tyckte att de flesta kamerorna var alldeles för långt från banan. Typ den som visade inbromsningen på långa rakan, små fluglortar som hade något för sej, men inte gick det att se vad.
Skumacker är väl 36, reflexerna är kanske inte som i ungdomen längre? _________________ Johan Rådlund |
||
_________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
Får man poäng för snabbaste varv? Kör man ständigt över sin förmåga så kan man ju ha tur att det går vägen nåt varv. Rubens visade i alla fall vad man placeringsmässigt kan göra med en överlägsen bil om man har förmågan att klara av en ny hal bana med lite ojämn beläggning, mer än några enstaka varv i taget. Att det inte skulle gå lika bra för Schumi när han inte längre är den med den självklart bästa uppbackningen är jag inte direkt förvånad över, men däremot lite besviken över Villeneuves framfart. Visserligen har han inte kört på ett år och knappt alls i Renault-bilen, men han känns ändå lite väl långt efter Alonso. Vi får väl se hur det går i de andra loppen. Tyvärr blir det väl inte mycket till tester mellan de sista loppen. Men inte verkar det riktigt vara den Ville som tog pole i sitt första F1-lopp och sånär snuvade Hill på världsmästartiteln under sitt rookieår. Liksom Schumi blir väl även han äldre... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Det är ju så att MS hade lite annorlunda förutsättningar inför det här loppet när han startade från depån och säkerligen hade för avsikt att "bara" köra upp sig till pallen, eller hur? RB skulle bara ta hem bilen i ett stycke före ett par reella konkurenter. Att MS kan köra upp sig bevisades ju förra loppet.
Naturligtvis går det bättre för den som har bäst uppbackning av stallet. Det behöver man inte vara Einstein för att begripa. Alla stall har en försteförare. Svara på frågan; "vem är reservbien inställd för" så har du svaret på den frågan. Det är faktiskt svårt att seriöst argumentera mot att MS är den i särklass bästa föraren som finns inom Formel 1 idag. Det är tyvärr bara att gilla läget. I allmänhet slutar det bara med någon pajkastning om någon 10 år gammal krock, eller ännu värre, ett 50 år gammalt krig. Man har tidigare fått poäng för snabbaste varv. Kommer inte riktigt ihåg när eller vilken formelserie det var. Man kanske borde införa poäng för pole också för att få mer intresse där. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
I F1 fick man tidigarre poäng för både pole och snabbaste varv. Min fråga till Peter var lite mer av retningsslaget. Angående MS beror det på vad man menar med bäst. Snabbast anser inte jag att det med någon hög trovärdighet går att svara på. Vem vet med säkerhet om han t.ex. är snabbare än Kimi, eller Montoya? Kanske en gång i tiden, men jag tvivlar på att han verkligen är det nu. Dock omöjligt att avgöra. Framgångsrikast, ja. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Jag kommer att skvallra för ! Så det så! Å min chaffis är snabbare än din chaffis i alla fall..... |
||
Här är svaret: (från www.autosport.com) Williams angered by Ralf The team wanted Schumacher to finish his Chinese race Williams-BMW was left infuriated after Ralf Schumacher failed to finish the Chinese Grand Prix last weekend. The German sustained damage to his FW26 after contact with McLaren's David Coulthard, but he nursed it back to the pits where his engineers fixed the problem. By then, though, Schumacher was two laps down on the field and refused to go back out to finish the race as he believed obtaining a points finish was no longer possible. Team boss Frank Williams, though, works on a different philosophy, though, and would have preferred Ralf to finish the race. "I will be having a talk to him," he said. "I would have preferred it if he had carried on. Up until then he'd done a very good job. We do not feel he would have been two laps down. We always like to get our cars to the end if possible." Ralf was back in action after missing the last six races as he recovered from two fractured vertebrae sustained in the United States Grand Prix in June. He will leave the team at the end of the year to join Toyota. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Jag vill minnas att Gerhard Berger hade nån liknande historia i början av nittiotalet. Han ville sluta köra, men blev i princip uttvingad igen. Och jag tor han minnsan tog en poäng också...
Kanske Raffe var solidarisk med sin blivande arbetsgivare, ökade ju deras chanser att ta poäng _________________ Johan Rådlund |
||
Elitracing (åskådarracing) F1 Shanghai | 5069 besök totalt |