Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86 2013 | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12 >> 43 besök idag (71090 totalt) |
Kan det absolut vara. |
||||||||||
Det hade ju varit något, skulle gärna prova den i slalom eller liknande, men frågan är om det finns tillräckligt många intresserade, dom flesta toyobaruägarna verkar mest intresserade av att köpa grejer till bilen _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Har ju tillkommit några som verkar ha rätt spirit nu senaste tiden. Sett några av dem uppe på TT1... |
||||||||||
Svårt att hålla villhöver-instinkterna i schack när det finns så förbannat mycket roligt att välja mellan! |
||||||||||
Children of the earth take note, this is how it's done!
Vore kul om det kunde fås till lite mer Challengekörning på Lunda framöver... |
||||||||||
Snyyyyggt! Ja det där vill jag testa. |
||||||||||
26 September kör vi Challengebanan med VWCS, ligger i rejsa kalendern.... Vi har alltid ett antal platser åt rejsianer, så bara att dyka upp! _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||||||||
|
||||||||||
Det är inte bara Johan och VW-gänget som anordnar "Challenge".
Subaruklubben sätter upp Challenge-banan den 19/9 och det verkar som om det är 3st Toyobarus anmälda i nuläget. Kul! Två tillfällen i närtid alltså. Fick hem ett antal V70A K61 235/40 från Gistell häromsistens så nu har vi däck så vi klarar oss ett bra tag. Tyvärr går det inte att få tag i 245/40... Nya PFC-belägg åkte på plats runt om häromkvällen. Nästa drabbning blir avanceradforarkurs.se på Gelleråsen den 9/9. Ska bli kul att se om det känns lika bra som senast jag var där. Gelleråsen är lite av favoritbana. |
||||||||||
Nicke i egenskap av Challengespecialist visade var skåpet skulle stå senast på Lunda när SSC arrade.
På söndag är han nog på G igen när det är VWCS som sätter upp Challengebanan... Bilen ser ju faktiskt ganska affärsmässig ut - Kenji Kido som höll i ritstiftet när Toyota och Subaru knåpade ihop Toybarun är nog inte helt obegåvad... |
||||||||||
Challengbanan är ju som Cedric konstaterat århundradets benchmark.
Och vad gör vi nu då när Toyobarun blivit förnedrad i Challenge av en gammal 944'a med fyra hundradelar (typ 7cm skillnad över mållinjen). (Grattis Simon - ny kung på tronen) Hur fort kan man ta sig runt bland konerna med en vanlig gatkörd karossbil med full inredning? För att ta tebax rekordet, ska vi kanske satsa på däck som inte är i pyttestorlek och då i mjukare gummiblandning eller kanske titta på motorn, eller kanske både och? Chassit går nog inte att göra så jättemycket åt då bilen är i det närmaste perfekt balanserad. Kanske gå upp lite i fjäderhårdhet fram så att man kan vrida på dämparna lite bak och få ännu plattare och lugnare chassireaktioner. Fast då blir den kanske för understyrd på bana.? Effekt? Vill ju inte skjuta sönder originalmotorn med överladdning. En cratemotor med stabilare innehåll och lite lägre komp blir tyvärr nästan löjligt dyr landad här i Sverige. Nå'n som har en originalmotor liggande som är till salu? |
||||||||||
Grenrör (eller snikvarianten med rensad första kat) +E85 verkar ju vara bäat bang for the buck, eller Tom bara e85 till att börja med. Provade Lars bil med grenrör+mjukvara, men det kändes som lite för liten skillnad för att vara värt det. Det i kombination med mer däck borde ju göra susen. Men jag tror dock simon kommer öka tempot och fila mer på setupen, så det blir hård konkurrens
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Fredrik har bara vissa bitar kvar, toppar och lite annat. Jag vill helst ha tag i en komplett, gärna fullt fungerande, FA20-maskin. Det finns luft runt 235orna, och vad jag hört (obekräftat) åks det med 255or på 9" fälg med ET38... |
||||||||||
Såg en fabriksny motor på tyska ebay för 6k euro, inte komplett med krimskramset dock _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Vi har också spanat runt lite - men den du refererar till har jag nog inte sett... Finns ju lite beggade kompletta motorer i Tyskland oxå. Har du några länkar...? |
||||||||||
Eftersom jag inte hanterar språket så kan jag missförstått, den kanske är renoverad? Finns ju inte många bilar på skroten, undra vad en komplett brukar kosta här i SE? https://www.ebay.de/itm/154576795159 _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Just det - verkar vara renoverade. Och nån passus om att priset bara gäller leveranser inom Tyskland... |
||||||||||
18x9,5" +45 är ju en populär storlek på GT86 och då ihop med 265or _________________ Christoffer "Totte" Pettersson BMW E91 330i -09 Nissan S13 Silvia PS13 -92 Volvo 940 EVO grupp H -97 |
||||||||||
Årets besiktning avklarad.
Besiktningsteknikern kommenterade med glimten i ögat att det var lite märkligt däcksslitage. 250 banmil sedan förra besiktningen. Blir tydligen inte mer när bilen får åka trailer till och från banorna. Hoppas på att kunna lägga lite fler banåkamil kommande säsong. |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86 2013 | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12 >> 43 besök idag (71090 totalt) |