Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Grus i maskineriet för Björkvik Ring
<<   1, 2
3448 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Verkar som om det har varit väldigt lite körningar på BVR i år... Inga bilder eller snack från folk som har kört där...

NS BTG: 9.10.21

Citera
alfaboxer
Huddinge
Här sen Sep 2004

Det här med låga bullervärden är bara ett sätt för motorsporthatare att sätta käppar i hjulen för oss. Den dagen vi inte hörs alls så hittar dom bara på något nytt dom kan träta om.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det finns en rolig story om Barbarby Flygfält också och aktiviteter kring motorsport.

Minns inte storyn, men andemeningen är typ att om man har motortävling måste man vara tystare än den omgivande bullernivån.

thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

AndersY skrev:
Vad är bullergränsen från motorvägar och järnvägar?

Jag lyckades en gång få ett hotellrum i Lausanne där englasfönstret var i jämnhöjd med rälsen på ca 5 meters avstånd. Det lät verkligen som att bli överkörd av tåget varje gång det passerade - måste varit klart över 100 dBA.

För järnväg i sverige gäller: 50db i ditt mest drabbade rum! För motorväg har jag dock inte en susning.

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
För järnväg i sverige gäller: 50db i ditt mest drabbade rum! För motorväg har jag dock inte en susning.

Där jag bodde innan hördes järnvägen rätt mycket, störde inte mej. Däremot tvingades jag flytta för att grannarna klampade i taket

Synd jag inte visste det där med 50 dB för järnvägen, då kunde man fått grannen bortdämpad på det kontot.

Grus i maskineriet för Björkvik Ring
<<   1, 2
3448 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande