Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 "Blåmesen" | << 1, 2, 3, 4 >> 3508 besök totalt |
säger samma, ska bli ruggit kul att följa! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Skönt att allt verkat gått bra /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Ja. Jag är mer än nöjd. Anders började skriva om att bilen var så fin, och allt verkade fungera och hur han började planera att sälja bilen med vinst och köpa en annan. Efter branden så var det tyst med det |
||||||||||
Jo, men den är ju verkligen skitfin förutom oljeläckan och en rostfläck. Jag har redan fixat två C5 från skroten i år och det är tacksamt att sälja till entusiaster. Det är säkert inte den sista C5:an jag tar mig an för att pyssla om och samtidigt inte gå i förlust på. _________________ Anders Hansson |
||||||||||
Jaja den är jättefin. |
||||||||||
Leverans av Citron V6 kom vid cirka 17:26 idag.
Jag har varit ute och mätt.. Kliat mig i huvudet.. Mätt igen och riktat med laser. Det verkar som om V6 paketet med växellådan är 87cm brett. Hålet i vår nybyggda ram är 88cm.. Det är tight . Motorns främre punkt är ungefär 60cm framför centrum på drivaxlarna och med standard 206 hjulbas så hamnar motorn precis innanför ramen och ungefär 15 cm bakom dörrar. Jag har gjort en avancerad ritning på hur motorn kommer sitta här. Tjo. |
||||||||||
Coolt! Ja, ni kan ju titta lite på Clio V6, det verkar som er blir liknande. Hittade två bilder på Clio V6. Ska ni ha kylaren fram? _________________ Rikard Lundberg |
||||||||||
Ja tanken är att bygga bilen med så mycket originallösningar som möjligt för att på så sätt få en bil som fungerar.
Grenrören har jag sagt att jag kommer göra om då motorn har 2 gjutjärnsklumpar original som inte ens ser lika ut. Ac och Servot försvinner. Kyl hamnar fram och vi kommer sätta rör i kardantunneln för kylarvätska. Tanken vet vi inte riktigt hur vi ska göra med. Den får inte plats framför motorn som på Clio V6. Så antingen så får den sitta inbyggd och längsmonterad på passagerarplatsen eller så får vi köpa en fuelcell och sätta fram. Önskvärt är att slippa köpa en fuelcell utan att kunna använda en av originaltankarna i plast. |
||||||||||
Värt att veta är att Puggen har ungefär 10 cm kortare hjulbas än Clio V6an.
Den blir nog lättkörd |
||||||||||
Tack! Guldforum! Vi frångår en massa goda råd som att bygga för en klass eller reglemente och tar istället det som verkar ball och lättillgängligt. Om inte annat så blir det nog en bra bil för konbana. Ska bli kul att se hur automatlådan beter sig. _________________ Anders Hansson |
||||||||||
Det följde med en C5 V6 till idag, lite oklart vad som ska ske med den. Men jag har ett par 206:or stående som jag inte vet vad ska göra med. Någon som behöver? Eller ska vi spara till mittmotor Pegga nummer två? _________________ Anders Hansson |
||||||||||
|
||||||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
|
||||||||||
Bra med lite tråd, jag behöver byta snöret som används för att öppna bakluckan på en fransk bil med tivelaktigt kvalitetsrykte. _________________ Anders Hansson |
||||||||||
Vi har sett att Citroën C5 fjädringen vi har bild på inte stämmer alls med det som sitter på C5an på gården.
Verkar vara helt standard McP med GasHydmagiska ben. Så det blir väl konverterat till vanliga fjäderben istället. |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 "Blåmesen" | << 1, 2, 3, 4 >> 3508 besök totalt |