Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 19, 20, 21 >> 6 besök senaste veckan (82653 totalt) |
Re:
Ok. Vart? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Jag brukar köpa min här: https://www.speeding.nu/c/bromssyste _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
I nödfall så funkar Biltema-slangen också faktiskt. Inte alls samma smidiga
slang och inte alls samma kvalitet som "riktig" slang givetvis. Blev en snabb, billig och enkel lösning för mig som jag planerade att byta ut - tre år senare så sitter slangarna fortfarande kvar utan tecken på att ge upp... ![]() _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||||||
Jag har bromskylningsscoop från Fartfabriken här hemma. De är rätt stora och på höger sida så tar de emot delar från AC'n, så antingen får jag ta det svåra beslutet att faktiskt ta bort hela AC o spara vikt men svettas på Ringen, eller hitta ett annat vettigt scoop till höger sida.
Tar gärna emot förslag på vart jag kan hitta ett vettigt scoop. Hålet är ca 25x11 cm..... Idag fick jag kortslutet bromsbeläggsgivarna så den lampan har slocknat iaf. Nu är det airbaglampan kvar. Har satt tillbaka originalstolarna o kopplat ihop allt men lampan lyser ändå. MIsstänker jag måste släcka den med en dator? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Börjat montera sexpunktsbälten samt bromskylningen. På höger sida tar det emot ac röret så jag tänkte såga o bygga om men det sitter så jkla rakt i vägen så jag gjorde ett hål i tratten för ac'n. Hiss eller diss??🤪
Tänker att scoopet är så enormt stort att jag inte förlorar så mkt kyleffekten ändå. Slangarna från Speeding kom idag. Beställde det enda front plastic cover under motorn som fanns kvar på BMW i Sverige. Mitt levde inte längre. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Blir bra (fina slangar
![]() Men som Per-Otto säger så har jag haft både på min E36 M3 och de 2 efterföljande bilarna värme problem med påslagen ac när jag pressat på lite. Å andra sidan så hjälper det mycket, naturligtvis inte lika mycket dock, att bara slå av den när/om värme problem uppstår. På både Seaten och Boxstern så stiger värmen alltid efter Steilstrecke om jag glömt slå av den. På M3:an rev jag bort den. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Re:
Man vill ju anlända kyld o cool till Pistenklause liksom 😅 _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Stänger man av ACn när man kör sina stinter så brukar det vara OK med temperaturen! ACn får man slå igång på kylvarvet och till/från banan
![]() |
||||||
Re:
Å andra sidan, är man riktigt varm så smakar Weissbieren ändå bättre! ![]() ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Re:
Du är ju cool hur varm du än är:-) Jag upplevde min hade lägre temp när hela AC-paketet var urmonterat än när jag bara stängde av AC. Min gick varm även när jag hade AC avslagen, vid Brunchen var den alltid över "normal". Med allt urrivet, kallare termostat, nytt kyl med mera så låg den alltid stabilt på cirka 75-80 grader!
_________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
AC eller icke av handlar högst troligt om tryckbalansen över kylaren, gör gtr huv och behåll acn röstar jag för.
Alla jag träffat som tagit bort acn i sina bilar ångrar sig bittert och det gör 0 på tiderna, snarare tvärtom _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Jag har alltid kört med ACn på, hade en del värmeproblem men kom på att kopplingen på kylfläkten kanske inte mår bra av att motorn alltid går på fullt spjäll. Fläkten fungerade perfekt när man stod still men efter byte förbättrades kylningen radikalt under belastning och jag kunde jaga Porschar ordentligt igen.
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Re:
Tjena Daniel ![]() Va monterade du för en fläkt? Ny original eller eftermarknads? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Blankt papper med nya sulor fram. De gamla hade korden gått fram på.
Även fått hjälp o bygla bältessträckare med ett motstånd samt airbagen. 😇 AC påfylld. Båda scoopen från fartfabriken för bromskylningen tar i framdäcken vid styrutslag så det blir o modifiera dessa eller en annan lösning! Dock tänder sig Motorlampan ibland o felmeddelande på att den misständer?! Den är ibland lite orolig på tomgång o sist kom lampan när jag stod på tomgång. Tändstift, tändspolar, vacuum mellan lmm o insugsidan? ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Har varit Per-Ottos teori hela tiden faktiskt 😅 Har du nåt tips var jordpunkterna sitter på en sån här M3:a? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 19, 20, 21 >> 6 besök senaste veckan (82653 totalt) |