| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips inför köp av måttbeställda kolvar?
|
<< 1, 2, 3 >> 6184 besök totalt |
|
390 dollar för åtta kolvar..??
Nu vill jag fan inte höra ett enda gnäll från jänkefolket hädanefter, fy satan vad billigt.
Jag blev tokglad när jag hittade en snubbe som kunde leverera ett set om fyra för 585 dollar, men det är ju svindyrt jämfört med vad ni betalar.
OT: Vad betalar ni för stakar? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Jag har en bekant som vid något tillfälle nämnt (ni tolkar min osäkerhet angående sanningshalten) att man för 100'000kr kan få en pall levererad till Sverige med en "racebyggd" 350 klar för 1000hk inkluderandes turbo med mera byggd på rakt igenom nya delar.
100kr/hk inklusive motor är ett tämligen trevligt pris tycker jag! |
||||
Är nog inte osant, jänkesmäck är det bra pris på. En klubbkompis har en 800 hk motor + gas, den kostade komplett runt 60 lock. hur stor den är vet jag inte, vet inte ens vad 350 blir. _________________ Daniel Steiner |
||||
Sist jag köpte "USA"kölvar så kostade smidda "bara" 80kr styck mer än vad vanliga gjutna kostade
_________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||
|
Får man fortsätta?
Fick ge 460 dollar för dessa;
testade upp till 9000 rpm och cncfrästa, viktbalanserade bla bla bla... 4340 stål, arp-bultar osv.. garanti o allt... dessutom var de polerade, så de ser snygga ut
och kamaxeln kostade mig drygt 1000 spänn!
Maz; Släng i V8 i alfan?
Översättningstabell; 350 - 5,7L 400 - 6,6L 454 - jättestort! skönt att man kan lägga pengarna (som ni bygger motorer för) på väghållningen istället
|
||||
För det lär ju behövas
Skämt åsido, smidda kolvar är rusktigt dyrt, hojta till om ni ska beställa så kanske man kan göra gruppbeställning _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
visste att den skulle komma...
Du kan ju kolla här om du missat; https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
|
||||
|
Jo jag såg den jäkligt häftig. Jag var faktiskt så nära att ta hem en Musse '68 Fastback för en fem års sedan, men jag köpte en P1800 istället, har alltid varit helt såld på mustanger dock, älskar gamla muskelåk.
Nåväl över till ämnet _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
|
det är inte så dyrt med europe-delar heller (om man väljer rätt
).
priser på delar till min 2,2l Opel (z22se) 4st eagle-stakar (samma som jeppsons förmodar jag) 245$ 4st wiseco/je/etc kolvar 400-500$ fidanza aluminiumsvänghjul 233$ raceportad topp (ny) 900$ smidd vev 900$ set med större rostfria ventiler 180$ obearbetade kamämnen 100$ mm komplett ny kompressormotor inkl sprutboxar/laminova chargecooler och med 24mån garanti 3665$
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Gjorde ett snabbt överslag häromdagen, stakar, kolvar och kammar skulle kosta 30 000:- före skatt och frakt. Hitta en trevlig vev också, 25 000:- kostade den, innan skatt och frakt.
Tror jag får nöja mig med mina 140-150Hk ett tag till...
Fast jag har ju å andra sidan kört sex banmöten i år och har två kvar, vissa har ju bara bilen stående i garaget...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Har kollat runt lite nu och det finns massvis av smidda kolvar, stakar och vevaxlar till Ford Zetec i USA, enda problemet är att man gjorde om Zetec motorn innan den hamnade i Focus så inget passar direkt till min tidiga Zetec >
Blir nog att köpa i England till ockerpris _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
je och wiseco _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Handlade du direkt från dem eller genom nån av deras återförsäljare, och så fall vilken?
_________________ Rikard Ahlin |
||||
|
ena gången handlade jag direkt från je och den andra gången från en märkesspecifik handlare i kanada.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Jag vet att det är några som bygger turbomaskiner med BMWsnurror som bas som har sneglat åt japanska bilar och kolvar till dessa.
Utbudet ska tydligen vara väldigt stort och hittar man rätt utformning på något som redan finns kan priset bli riktigt bra. Kan kanske vara nåt? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Hmm, det kan ju inte vara mig du menar, för min kärra har rullat nästan 100 mil denna sommaren... shake down på E6an!
|
||||
Klart det är bra priser... Open ingår väl i GMkoncernen
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Tips inför köp av måttbeställda kolvar?
|
<< 1, 2, 3 >> 6184 besök totalt |