| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: Hilmerssons Opel Mata A med TURBO OCH kompressor
|
7 besök senaste veckan (7904 totalt) |
|
Bilder: Hilmerssons Opel Mata A med TURBO OCH kompressor
http://www.hilmersson-racing.com/ Årets bygge?
Swisch!!!
Pyshh...
Första bilen jag sett som verkligen passar med 'Airforce'-vinge.
Bling Bling!
Motorn urmonterad för bromsning.
Max. 578Hk vid 6300rpm och 1,7bar 558Hk vid 7700rpm och 1,5 bar Över 500Hk från 5200 till 7700rpm Max. 706Nm vid 4900rpm och 1,85 bar över 600Nm från 4300 till 6600rpm |
||
jopp http://www.hilmersson-racing.com _________________ Pontus Fyhr |
||
|
Jag vet två forumtomtar som just varit och hämtat de två motorerna som suttit i den 318is som han har...
Sjukt bygge, som används. Byggkompetensen hos den killen finns det inte en smiley som kan beskriva bra nog...
Men... ....på en bil som har dubbla A-armar från början och som byggs om till McPeston är faktiskt inte allt rätt...som ngn ville påstå.
|
||
|
Kan inte annat än att instämma i kören!! DETTA ÄR EN MKT IMPONERANDE BYGGHERRE!!!!
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
|
Det är ju så jäkla kul att se att det finns såna killar som konstruerar och bygger allting själva fortfarande och som har känsla för finish och detaljer. Har tyvärr blivit alltför vanligt att man tar fram stora plånboken och en fet katalog och bara prickar för vilka grejjer man sak ha och vips så har man en både stylad och snabb bil.
För er som inte sett mantan live så kan jag bara säga att ni missat nånting. Helt makalöst bygge med en finish som går utanpå allt! _________________ Jonas Edling |
||
Det finns juh vi som är ganska tappade bakom skiftnyckeln men ändå har ett lite vridet bilintresse... Inte för att jag skulle vilja påstå mig vara en som pungar fram stora feta plånboken (det skyller jag på CSN ), men man måste juh kunna respektera andras sätt att se på bilhobbyn också..
|
||
Är det för att få plats med motorn han gjort så, eller kan det finnas någon annan anledning(inkompentens lär i varje fall inte vara den mannens problem, om man säger så )?
Måste annars säga att det är ett väldigt inspirerande bygge. Kul med folk som är sådär duktiga på att bygga bilar(jag håller dock med Andrew om att det inte alls är något fel på folk som köper färdiga delar och trimmar, det är bara olika sätt att nå samma mål - en kul bil som man själv trivs med). |
||
|
ja han har tagit bort de gammla a-armarna för att sedan sätta dit högteknologiska, high-performance prylar, snabba delar helt enkelt...
från en 240 ( så klart) _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
På flmen från kullen i år låter det som nån timar honom på 1.07 och då leker han bara, undrar vad han skulle göra med bättre däck och lite koncentrerad
.
Vilken bil! Vilken motor! Jag minns att farsan hade sådana där spjällhus på sin March F2 -76, dom hängde sig visst en gång på molinknäppen, det vart visst 2000 nya nitar i chasseit efter det
_________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||
Martin... blanding av turbo & kompressor gör så att bilen inte låter som den e frisk riktigt
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Visserligen lite OT i just den här tråden men HUVVA säger jag bara
_________________ Magnus Thomé
|
||
![]() |
Bilder o videos
Bilder: Hilmerssons Opel Mata A med TURBO OCH kompressor
|
7 besök senaste veckan (7904 totalt) |

