Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 12058 besök totalt |
Tider på Gotland Ring
1,39 på Gotland Ring (efter 5 varv) hur står det sig? (Audi RS6 Avant 450 hk) Körde Automobil någon specialare med koner? Annars står sig tiden 'rätt bra' då det var ett proffs som satte tiderna i tidningen... http://www.rs6.com/forum/showthread. Porsche 997 1,37.97 MB SL55 1,39.28 Audi RS6 Plus (Avant) 1,42.82 Jaguar S-Type R 1,45.64 BMW 645i 1,45.65 Volvo S60R 1,45.94 _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||
_________________ Lexus is200 And GT4-R.ST205 www.GT4-R.com Håkan Aldemo innehar Racinglicens,Draglicens |
||||||||||
Re: Tider på Gotland Ring
1,39 är inte alls illa. Antar att det var med R-däck? Vad jag vet i övrigt, så körde Automobil den normala sträckningen, utan koner och annat tjafs. _________________ -- |
||||||||||
Tack för det! Körde 1,39 03 som bäst med mina gatdäck pirelli p zero rosso. Med r-däck bör det väl gå ner ett par sek på den slingan. Riktigt, automobil körde samma slinga som vi utan koner. Måste säga att jag gillar gotland skarpt. Tänk sedan när resterande slinga är klar. Den ska visst gå ner i kalkbrottet och vara mer svepande och snabb. ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Grattis! Man undrar ju verkligen vad Automobil hade för sig... Nästan 4 sekunder sämre tid med en 30 hk starkare, men i övrigt identisk bil. ![]() När jag körde samma RS6 Plus som Automobil var iofs däcken rätt slitna, vet inte om det bytt eller ej sedan dess.. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||
Hehe, nu vill folk ha bevis
![]() http://forum.zatzy.com/showthread.ph _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||
Ja, jag gillar inte att bara "köpa tider rakt av" på forum då det alltför sällan stämmer. På Zatzy i synnerhet... Jag hittar bra på Gotland Ring och körde med full tank, passagerare och filmade på tiden 1:43 med RS6 Plus (med våldtagna däck tyvärr). Det var aldrig tänkt att vara tidvarv men när jag kom hem så läste jag automobil och var tvungen att kolla filmen och ta en tid. Men att ta 4sekunder känns mycket, jag måste dit igen helt enkelt ![]() _________________ / H |
||||||||||
Jag hajar vad du menar, men jag brukar inte slänga mig med tider jag inte tror är sanna. Göte brukar inte ljuga ![]() 1:19:24 i Challenge http://www.challenge.nu/resultat.htm _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||
Har film på 1,40 gick brett ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Det är bra att Göte inte ljuger *skrattar* Skulle ändå kännas bäst med en film på den tiden (med den bilen) ![]() Skulle vara kul att kolla in Challenge någon gång, körs det mer i år? _________________ / H |
||||||||||
Däcken på Plusen var nya, den har oxå sportchassi (sänkt 1 cm mot mot min). Vilket är mycket bättre än mitt. Har nämligen kört runt just denna plus på Anderstorp och vid samma tillfälle körde jag min och chassi är bättre! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Varför skulle jag ljuga om min tid ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Det är fullt för i år. Ska försöka ordna bevis i form av 1.40 varv om ingen av de 10 som var närvarande kan verifera. (Göte betalar som vanligt) ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||
Hmm, ok. Dom tar alltså bara emot ett visst antal anmälningar mao. Film är alltid kul ![]() _________________ / H |
||||||||||
Du skriver om att det inte går att kapa tiden mot din tid, du säger att du hittar runt Gotland. Du hittar inte tillräckligt bra ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
Inga anklagelser alls!, jag är bara kritisk och nyfiken ![]() _________________ / H |
||||||||||
Min tid är inte omöjlig att förbättra, speciellt med tanke på att tiduret endast kommit fram när vi sett filmen hemma och aldrig "pressat tid" på banan. Dock så var det ett ok varv och det är inte vanligt att såhär stora bilar sätter fina tider. Jag har kört Radical SR3 på Gotland Ring också och då gick det mycket fortare... Jag tycker att det är underbart att folk kör hårt och min mening är inte att verka kritisk på något sätt, det är tråkigt att inlägg på forum alltid måste tolkas som påhopp. _________________ / H |
||||||||||
#Det vill jag nog ha bekräftat på något sätt, jag kollade på en video jag spelat in på Gotland Ring där jag kör på 1:43 med en Audi RS6 Plus (och jag hittar bra på den banan). Med passagerare, full tank och videokamera dock men kapa 4sekunder på den tiden går inte med en RS6.# Du skrev ju detta ovan.!! Jag var ju inte själv med tom tank i bilen jag heller. Jag pressa inte bilen till max heller. Det var första gångenpå Gotland så jag är tveksamm om jag åkte ideal spår. Med över 2 ton på bana flyttar jag sällan bromspunkten framåt till max, utan bromsar hellre lite tidigare. Många gick av just av den anledningen i slutet på långa rakan utan skador dock. Jag har ju annan bromsolja och hårdare belägg så Du kör säkert snabbare än jag. (Just kidding) Allt är Cool! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 12058 besök totalt |