Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1152 besök totalt |
Vikter på inredning 318is vill bara lätta lite ...........
Håller som mest på med att lätta min nyinköpta 318is och skulle vilja veta lite vad olika saker väger innan jag plockar ut allt, dvs ingen mening att plocka bort saker som väger marginellt om det totalt dödar komforten, å andra sidan "många bäckar små" Hur som helst vad väger t ex: Stolar med underrede (ej sportstolar) Mattan Baksäte Motorhuv Bakruta (Jo, jag vet det är inte bara inredning) om det är någon som gjort den typen av vägning så vore det kanon med info. Det som gjorts hittils är borttagande av extrahjul domkraft, verktyg och mattor bak och på tur är att flytta bak batteriet i skuffen, för viktfördelningens skull. Ha det _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
Re: Vikter på inredning 318is vill bara lätta lite .........
Nu så har jag vaknat.. Eller iaf kommit hem från jobbet.. Ungefär samma sak. ![]() Jag kollade igenom ETK lite snabbt och fick fram det här. Hoppas det hjälper. ![]() 1. Stolar med underrede (ej sportstolar) Stol 20 kg Nackstöd 1,2 kg Underrede 2,4 kg Baksäte Sittdyna bak 5,9 kg Ryggstöd bak 5 kg Matta Golvmatta cirka 10 kg Motorhuv 15 kg Bakruta Cirka 6 kg _________________ /Anton Lillsund |
Tack för de svaren. Då får det bli att byta stolar och riva ut mattan initialt. Baksätet åker bara ut till träffar, ja dvs banträffar.
Var hittar men ETK infon? Skall titta på BMW's hemsida och se om det är där. Tack! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
En hyfsat stor viktbesparing finns att göra på avgassystemet på E30:na....orginalsysstemet är rejält tungt och om man gör ett eget (enkelt) system med eftermarknads-ljudddämpare,typ Apple-racing,Simmons etc så finns det kilon att tjäna.....
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1152 besök totalt |