Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (660 totalt) |
Under rätt förutsättningar klarar (är godkänd för) vanlig slangnippel med traditionell slangklämma ungefär 15 bar.
Vill man vara på extra säkra sidan svetsar man dit en gänga istället för typ AN slang eller annan hydraulkoppling. Den "släta" stolpen har antagligen någon typ av push-lock koppling i Volvo Den sitter på. Dem borde ju rimligen klara alldeles tillräckligt mycket under rätt förutsättningar, vet ej vart man köper den typen av koppling dock. ?? Jag skulle nog ha svetsat dit gängnipplar på den eller kört nån typ av skär-ringsadapter _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Re:
Inte så jättekonstigt. Jag tror inte det finns en enda bil i Sverige, som är entusiastmodifierad utan en enda volvodel på ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Re:
Plus ett på den! Min Pantera har Volvo 240 huvudbromscylinder, Volvo 740 bromsskivor, Volvo 240 bromsok, Volvo okänt expansionskärl. För att hålla sig till ämnet så har den även vatten/oljekylare från Ford Crown Victoria. Den har innanmäte från Laminova i ett gjutet hus från Ford. Vattenflödet är hela flödet till kylaren, 38 mm anslutningar i ändarna. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (660 totalt) |