|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 20:49
Banguiderna här på Rejsa - behövs video till varje bana....
Klippte detta från Motorjournalstråden (där vi ju får se varv från Peters Radical)
Magnus Thomé skrev: | Känns som att för varje banguide här på rejsa borde jag fixa en in-car film med ett varv.... Mycket bra komplement. Fast helst skulle man ju ha stora synliga koner utplacerade längs banan i filmen på de punkter man nämner i spårvalstipsen så man kan relatera mellan filmen o skissen o texten.... Dessa markeringar kan man iof göra i efterredigering men då behövs det nog lite shysstare prylar en Windows Moviemaker 2
Ska klura på detta.... |
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 20:50
F.ö. snart koma-säsong när det gäller banåka = jag kommer tillverka spårvalsskisser till de banor som fattas
|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

04 Okt 2004 20:57
Vilken tur att jag just varit och kört Kinnekulle då med koner över hela banan...
Videokameran råkade sitta i bilen med.
Jag här inte lyckats få in skräpet i burken bara.
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

04 Okt 2004 21:05
ombord från mitt ekipage finns för Knutan och Sturup (samt Ljunbyhed), dock inga koner. Sturup hittar jag dock inte runt så bra på och på Knutan så är det ju just mitt sätt att köra som visas (som nog iofs överrensstämmer med spårvalsguiden rätt så bra)
Finns på: ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org/
Det från senaste Knutankörningen har jag kvar på band och kan med enkehet klippa ut valfritt varv ur till valfritt format.
_________________ Pär Hylander
|
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

04 Okt 2004 21:26
Re: Banguiderna här på Rejsa - behövs video till varje bana.
Magnus Thomé skrev: | Klippte detta från Motorjournalstråden (där vi ju får se varv från Peters Radical)
Magnus Thomé skrev: | Känns som att för varje banguide här på rejsa borde jag fixa en in-car film med ett varv.... Mycket bra komplement. Fast helst skulle man ju ha stora synliga koner utplacerade längs banan i filmen på de punkter man nämner i spårvalstipsen så man kan relatera mellan filmen o skissen o texten.... Dessa markeringar kan man iof göra i efterredigering men då behövs det nog lite shysstare prylar en Windows Moviemaker 2
Ska klura på detta.... |
|
Du får väl smöra lite för Peter när ni besöker Motorjournalens redaktion så karnske du kan få material att lägga upp.
Fast det karnske är roligare med lite olika bilar iofs. Även fast Radical är
Lägga in namnet på kurvorna och siffran som du hänvisar till i filmen borde ju inte vara så svårt. Vore ju framförallt en grym grej för ringen.
_________________ Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 21:32
Pär Hylander skrev: | ombord från mitt ekipage finns för Knutan och Sturup (samt Ljunbyhed), dock inga koner. Sturup hittar jag dock inte runt så bra på och på Knutan så är det ju just mitt sätt att köra som visas (som nog iofs överrensstämmer med spårvalsguiden rätt så bra)
Det från senaste Knutankörningen har jag kvar på band och kan med enkehet klippa ut valfritt varv ur till valfritt format. |
Vilka filer är "bäst" att jag laddar ner o kikar på?
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 21:33
Re: Banguiderna här på Rejsa - behövs video till varje bana.
Andreas Millbro skrev: | Lägga in namnet på kurvorna och siffran som du hänvisar till i filmen borde ju inte vara så svårt. Vore ju framförallt en grym grej för ringen. |
Alla Peeters ringenkursvideosnuttar har tidskod i bild som används flitigt i texten, skisserna och eftersnack
|
perlundmark
München
Här sen Maj 2004

04 Okt 2004 22:19
_________________ Per Lundmark
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

04 Okt 2004 22:39
jag har GR - fast det går på tvären
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 22:41
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 22:42
NiklasFalk skrev: | Magnus Thomé skrev: | Känns som att för varje banguide här på rejsa borde jag fixa en in-car film med ett varv.... Mycket bra komplement. Fast helst skulle man ju ha stora synliga koner utplacerade längs banan i filmen på de punkter man nämner i spårvalstipsen så man kan relatera mellan filmen o skissen o texten.... | Med ett par kamerafästen i limon och lånade kameror skulle du kunna sälja ett antal rejsa.dvd (rejsa.avi går bra det med). Bland åkscenerna måste naturligtvis inkluderas kupéscener på dina plågade passagerare.
om någon hjälper dig att producera (du kan väl inte hinna med allt) spårvalsvideos så kan du tom lyckas lägga på ett instruktivt ljudspår. Kanske vill banuthyrarna hjälpa till (men det är ju trångt som det är)?
Tänker bara högt (och tyvärr ingen möjlighet att hjälpa till praktiskt). |
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 22:42
Jag skulle nog kunna få komma in på de flesta banorna för att göra det vid lämpligt tillfälle men det kostar en slant bara det att ta sig runt till allihop
Iden är dock kanon  Såpass kanon så att det faktiskt händer lite saker i kulisserna sen ett tag tillbaka åt det hållet, men det är ett stort projekt som vi får se vad det blir utav....
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

04 Okt 2004 22:45
Magnus Thomé skrev: | Pär Hylander skrev: | ombord från mitt ekipage finns för Knutan och Sturup (samt Ljunbyhed), dock inga koner. Sturup hittar jag dock inte runt så bra på och på Knutan så är det ju just mitt sätt att köra som visas (som nog iofs överrensstämmer med spårvalsguiden rätt så bra)
Det från senaste Knutankörningen har jag kvar på band och kan med enkehet klippa ut valfritt varv ur till valfritt format. |
Vilka filer är "bäst" att jag laddar ner o kikar på? |
040905 MGCC Höstracet tidsträning 1 VCD.mpg (Pirelli och rätt mjukt)
eller
040905 MGCC Höstracet tidsträning 2 vcd.mpg (Michelindäck och mycket attack)
samt
040725 Sturup MGCC Racet IHBW.mpg (dom fria varven alltså)
_________________ Pär Hylander
|
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

04 Okt 2004 22:49
Hmm... polaren jobbar som sändtekniker på "öppna kanalen" här i göteborg (universitets-TV)
då han gillar bilar å motorer så skulle ja nog kunna övertala han till å hjälpa till me detta..
skulle det vara intressant kan jag höra med han..
_________________ MackeMaehlum
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 22:57
Acke skrev: | Hmm... polaren jobbar som sändtekniker på "öppna kanalen" här i göteborg (universitets-TV)
då han gillar bilar å motorer så skulle ja nog kunna övertala han till å hjälpa till me detta..
skulle det vara intressant kan jag höra med han.. |
Känns lite tidigt i planeringen om du förstår vad jag menar. Men det låter kanon så jag lägger det i bakhuvet tills vidare!!!!
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 23:03
Pär>
Laddar ner nu
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

05 Okt 2004 09:19
Jag har från sviestad, anderstorp, kinnekulle, gelleråsen och falkenberg. Men om jag kör rätt vet i sjutton.
|
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

05 Okt 2004 15:34
Har en hel del träning och race från Knutan med BMWSC i Augusti. Om du vill ha det så kan jag ev få ner det på en cd eller dvd. Skulle gissa att jag har 45-60 min körning på video!
Skicka pm om du är intresserad!
_________________ Rikard Ahlin
|
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003

05 Okt 2004 19:31
Du har ju mina filmer från Kinnekulle och Sviestad.
Varsågod och använd de som de är eller vill du ha bättre kvalitet?
Har de i på DVD hemma.
_________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s
|
|