Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: Långlopps(?)styrning
339 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Om någon har en racestyrning att sälja under 2022, PM:a gärna!

Jag har erfarenhet av nästan alla svenska banor och särskilt bakhjulsdrivet med spansk låda. Men kan köra lite vad som helst.

Allt är av intresse. En timme, ett lopp eller kanske ett längre åtagande.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Re: KÖPES: Långlopps(?)styrning

BTG skrev:

Jag har erfarenhet av nästan alla svenska banor och särskilt bakhjulsdrivet med spansk låda. Men kan köra lite vad som helst.

Bara pengar eller intresse av att drifta en rejsbil?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Tord skrev:
BTG skrev:

Beror på hur mycket "drifta" det är frågan om? Att dyka upp och tillsammans med andra meka några lördagar går väl an.
Men då jag har en egen bil som kräver insatser för att fungera som ringen-leksak är tid och möjligheter begränsade.

Ekerö
Här sen Jun 2004

BTG skrev:
Tord skrev:
BTG skrev:

Beror på hur mycket "drifta" det är frågan om? Att dyka upp och tillsammans med andra meka några lördagar går väl an.
Men då jag har en egen bil som kräver insatser för att fungera som ringen-leksak är tid och möjligheter begränsade.

Jag har en långloppsbil, den är rätt snabb, men för att vara snabb så behövs underhåll. Så i vinter har ny motor byggts med nytt styrsystem och det är inte färdigt. Jag har som du begränsat med tid, det har min teamkompis med. Så, för att hantera ekvationen så låter vi ta den tid det tar att få igång den igen. Men det skulle behövas göras mer för att få ut den den här säsongen.

Det finns alltså plats för nån som vill köra att hjälpa till att få igång den. Historiskt har den gjort mantorp på 1:27, och de ändringar som gjorts på den över åren bör inte ha gjort den långsammare. Jag själv har bara kommit ner till 1:29 men det var länge sen den hade alla hästar hemma. Nu har den förutsättningar att ha alla hästar lite dopade.

Så i pengar så behövs mappning och en ny säkerhetstank, och sen det vanliga med anmälan, däck och soppa. Det är enkelt att räkna på vad det kostar. (Den drar 45 liter i timmen i rejs).

Men det skulle behövas ca 4 lördagars arbete innan första rejs, plus tid för mappning, ned lagd tid är viktigare än pengar för oss...

339 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande