Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-26 Se7en Days Tullinge | << 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (12915 totalt) |
Aldrig _________________ Magnus Thomé |
||||||||
[quote="johann"]
Va?!?! Menar du att nåt sketet tyskt arbetsbiståndprojekt från 20 talet skulle kunna mäta sig med ett äkta stockholmskt flygfält som skall läggas ned? Att rundningsmärken i form av koner och naturliga rundningsmärken i form ar djupa gropar i 2 meter breda taxibanor inte skulle vara bättre än Rävrör, Svenskkors och annat krafs. Klart att vi inte behöver nån bana till Stockholm! och när Tullinge läggs ner kan vi leva på minnet. Vi har ju ett upptagningsområde med två miljoner som kan göra nåt bättre än tjata om banor som inte finns. Flygfält ja! Flugplatz nein! (Hoppas att den uppenbara ironin över bristen på vbettig bana skiner igenom tydligt och inte misstolkas....) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
Det där är bara illasinnade rykten... Eller? |
||||||||
Tack för en mycket trevlig dag på Tullinge igår!!!
Håller med Mäkinen om att sista delen på konbanan var väldigt kul, när det började gå undan lite! Annars tycker jag att den sista varianten av konbanan var väldigt lyckad!!! Snabb början, knixigare mellanparti och en riktigt snabb avslutning. Personligen tyckte jag även att taxibanorna var skoj! Upplägget med att kunna köra en rundbana på det här viset är ju suveränt!!! Då kan man ju ligga ute och nöta hur länge som helst och flera bilar kan köra samtidigt. OK, disciplinen att släppa om andra var väl sisådär, men blev bättre framåt dagen. Jag körde också c:a 10 mil på gårdagens bansträckning. Förra söndagen körde jag 48 mil på en lite längre söderut, men det är en helt annan historia... Kul var det i alla fall!!! och vi hade även tur med vädret, med bara några småstänk under dagen! När jag åkte hemåt, så var det rejält blött på vägen. Så det måste ha kommit en rejäl skur bara en mil ifrån Tullinge! Så jag kom hem duschad och klar!!! Hoppas vi ses på fler Seven-Days!!! P.S. Om ni sätter ett pris, på säg 20:- för varje nuddad kon, så skulle ni få ihop en rejäl slant till fler koner. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Förra gången hade vi hela betongrakan fri utan chikan och det bidrog nog säkert till att det var lättare att köra om. Man fick dock se upp i guppet.... blev lite stötigt minst sagt.
Hade vi lagt ytterligare en rad koner i första böjen så hade bilarna naturligt hamnat på vänstersidan och det hade varit lättare att köra om, som det var nu så la sig alla på högersidan för att komma in rätt i den första svängen och omkörningar blockerades. Brist på fler koner begränsade ju lite vad man kunde lösa banmässigt. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||||||
Hej,
Väldans trevlig dag, trots lite hotfulla moln så blev det ju aldrig särskilt blött heller... Jag agerade lite allmän hjälpreda, koninsamlare + biståndsarbetare tillsammans med herr Thome' och fick även chansen att plåga miatan på banan, det är ganska kul att konstatera att på knixiga banor så kommer man långt med miatans futtiga 115 HK och det är väl tack vare den superba balansen i bilen... Jag var och nosade på en sjua som jag körde ikapp men så tittade han väl i backspegeln och hittade mer pulver för plötsligt så var han ett halvt varv längre fram Miataklubben brukar köra på Malmby flygfält med liknande set-up, jag tyckte nog att det var roligare igår, en grej som är underskattad är en lite lagom mix av bilar... Tack granne Magnus Sollenberg för lånet av sjuan några varv trots att den redan lånats av en annan förare som hittade varningsskylten, jo jag kan bevittna att så är fallet, behövs ingen video Kul att åka lite M3 också samt TVR Griffith, mumma mumma, att åka baklänges bland konerna är bara kul Fredrik !! Hoppas vi ses snart igen MiataVännen _________________ Fredrik Lundberg |
||||||||
Jag får börja å tacka för ett trevligt arrangemang.
För mig var det första gången som jag luftade min 7:a ordentligt då jag just haft min 2:a SFRo-besiktning några dagar innan. Sen så inskränker sig min bankörning till go-cart eller Minimoto några ggr. Så för mig detta en helt ny upplevelse, men en mycket rolig sådan. Satt mest och smålog under tiden man körde varven En av mina BMW-frälsta polare fick sig en ordentlig åktur med Magnus runt banan några varv. Å för att citera honom bara detta var värt tidig morgon och bensinpengarna Detta var min bil |
||||||||
Snyggt bygge!!! Vad sitter det för drivlina i den? Att köra Seven är fö som att köra Go-Cart! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
>>Peeter
Det sitter en vanlig tvåliters Pinto med EFI och modifierat insug för att få plats under huven... De är rackarns snygga de där MK Indy-kitten! www.wasteras.com _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||||
Instämmer helt Peter. I och med att jag hoppas på att provköra min seven i vår vore det skönt att dela upp körningen i olika grupper. Det är inte så kul att ha ett "proffs" i en Caterham bakom sig när man känner på bilen för första gången. Micael Åman _________________ Micael Åman Petrolhead and all around nice guy |
||||||||
Vi tar detta till oss. Vi har ju byggt upp Se7en Days nu under ett antal år och har haft ganska bra koll på nivån. Nu har det kommit med många nya och det var helt och hållet min och Magnus & Magnus miss att vi inte gruppindelade. Det gör vi nästa gång. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
Det stämmer med pintomotorn.....ska bara korrigera min hemsideadress http://www.westeras.com |
||||||||
Ja, tack för ett bra arrangemang, jag tycker det var jättetrevligt även om jag hade vissa problem som gjorde att det inte blev så många varv.
Jag hoppas på bättre lycka nästa gång. |
||||||||
Det ironiska är att fältet var tomt hela sista timmen. Det finns med andra ord gott om bantid så gruppindelning är egentligen inget problem om vi är samma antal bilar nästa gång. Ingen kommer att behöva känna att de missar bantid. Alla är vi nybörjare i början (jag)
En enkel lösning denna gång hade varit att helt enkelt att åka ensam sista timmen och sparka däck första timmarna.... Men det får bli någon annans problem. Tack för mig. Någon annan får arrangera nästa år. Däremot ska jag räkna ihop var vi hamnade och försöka fixa lite koner. Så bra tips på koner önskas! Man skulle kunna fundera på om inte två olika varianter kan fungera. Det finns ju små billiga platta rackare med ett stort hål i mitten som vore bra bara för att markera stopp etc och sedan kunde man ha högre dyrare som fungerar bättre att köra förbi.[/b] _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||||||
Ett JÄTTETACK till Magnus!!! Jag och Max har arrangerat sedan 2001 och det har varit oerhört roligt att Magnus steg fram i år och tog sig an att arrangera! Jag har ju under den tiden även ordnat två resor om tre bandagar styck till Finland och jag kan garantera att dert kräver engagemang och insats. Jag hoppas att vi kan fortsätta med Se7en Days även nästa år men jag känner att vi kommer att behöva förstärkning på arrangörshållet. Jag har inte möjlighet att ordna nästa år och vore mycket glad om någon kan träda fram och säga att de vill vara med och dra Se7en Days. Hur känns det killar? Vill ni köra nästa år också? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
Eftersnack 2004-09-26 Se7en Days Tullinge | << 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (12915 totalt) |