Vill inte bli konspiratorisk (fan vad jag ljuger det är ju jätteroligt) men känner inte igen Glennings julskinke-underarmar.. Sitter han i baksätet? Är talet pålagt efteråt för att få det SE UT som om han kör? (Att han magiskt förutspår en buss i Brunnchen talar för det..)
He he, jag tror han håller i kameran och kommenterar från baksätet med en inhyrd chaufför.
Stjärnorna från Trafikmagasinet vägrades en gång att få köra testbilarna i Trollhättan eftersom de uppenbart hade tränat hårt i hotelbaren kvällen före. Det blev inte så många rattar efter det.
Vill inte bli konspiratorisk (fan vad jag ljuger det är ju jätteroligt) men känner inte igen Glennings julskinke-underarmar.. Sitter han i baksätet? Är talet pålagt efteråt för att få det SE UT som om han kör? (Att han magiskt förutspår en buss i Brunnchen talar för det..)
He he, jag tror han håller i kameran och kommenterar från baksätet med en inhyrd chaufför.
Stjärnorna från Trafikmagasinet vägrades en gång att få köra testbilarna i Trollhättan eftersom de uppenbart hade tränat hårt i hotelbaren kvällen före. Det blev inte så många rattar efter det.
Har någon planerat in en resa neråt ringen under juni månad?
Funderar på att åka ner 2/3e veckan i Juni men risken finns att jag blir själv denna gång då folk inte kommer loss..
_________________ Emil W
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503
26 Apr 2022 09:26
Det sparar bilen en hel del. Går betydligt lugnare. Ska man inte sätta rekord....... Karusellen dödar ju lätt bilar
Det sparar bilen en hel del. Går betydligt lugnare. Ska man inte sätta rekord....... Karusellen dödar ju lätt bilar
Var det riktat till mig?
Menar du att tempot generellt är lägre i början av Juni eller vad menade du?
Har tidigare åkt när det varit "Green hell driving days" och då har det varit väldigt tjockt på banan...
_________________ Emil W
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 338
17 Maj 2022 08:43
Är det värt ett besök vecka 24 eller 25 ?
_________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8317
18 Maj 2022 07:37
zmicke skrev:
Är det värt ett besök vecka 24 eller 25 ?
Precis hemkommen från ringen och kan konstetera att det är som vanligt. En fin solig lördag är det stundtals tredubbla led av från banan. Inte för att det är så mycket bilar utan för att de just nu har den dummaste avfartslösningen någonsin.
På banan är det mycket bilar. Snittvarvtiden ligger på 9-10 minuter så vill/kan man åka fortare än så får man köra om 10-25 bilar per varv.
Men världens roligaste bana är det.
_________________ Mvh/Micke Regnell
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715
18 Maj 2022 08:23
zmicke skrev:
Är det värt ett besök vecka 24 eller 25 ?
Det är alltid värt ett besök
_________________ Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41693
Forumägare
Trådstartare
20 Maj 2022 12:18
Uj vad det går
_________________ Magnus Thomé
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1141
20 Maj 2022 12:56
Magnus Thomé skrev:
Uj vad det går
Kul att CSL-beteckningen återupplivas, men verkligen usch för automatlåda och grill.
Jag har svårt att förstå varför man skulle välja M4 CSL för typ samma pengar som 992 GT3.
M4 CSL är ca. 20 sekunder långsammare runt NS än 992 GT3 så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.
_________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11890
20 Maj 2022 13:47
David E skrev:
så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41693
Forumägare
Trådstartare
21 Maj 2022 21:11
_________________ Magnus Thomé
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8317
23 Maj 2022 08:20
Mats Th skrev:
David E skrev:
så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.
+1
Får man en 992 GT3 för samma pengar alltså?
----
Som jag förstått det har BMW "fuskat" lite med vikterna? De påstådda 1600kg är torrvikt utan förare. Tar man en pilot och vätskor så är den förstås norr om 1700kg. Lite magstarkt att sätta Leicht på den...oavsett...
Men, det är väl tidens tecken. Allt är utseende, väldigt lite är förmåga.
_________________ Mvh/Micke Regnell
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41693
Forumägare
Trådstartare
23 Maj 2022 08:32
160 000 - 170 000 EUR ska den kosta sägs det. Väldigt mycket för det de har gjort kan jag tycka. Men blir kanske som att ha pengarna på banken? Jag minns hur det lät när M3 E46'an var ny, "Alldeles för dyr för de relativt få förbättringarna" var det många som skrev och sa. Och beggpriset sjönk till halva priset innan de vände. Och de "små" ändringarna visade sig vara ganska märkbara ändå Blir det samma resa nu? Eller inte?
_________________ Magnus Thomé
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589
23 Maj 2022 08:42
Magnus Thomé skrev:
Blir det samma resa nu? Eller inte?
Småseriebil med 30k euro i premie över "vanlig" M4. Sätt på samma däck på en vanlig M4 så blir väl tidsskillnaden marginell? (Nu baserar jag det på Michas kommentarer)
Men klumpedunser blir alltid dyra i drift på däck och bromsar, om man ska använda dem.
Småseriebilar gör sig väl bäst i glasmonter
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4696
23 Maj 2022 08:55
Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Blir det samma resa nu? Eller inte?
Småseriebil med 30k euro i premie över "vanlig" M4. Sätt på samma däck på en vanlig M4 så blir väl tidsskillnaden marginell? (Nu baserar jag det på Michas kommentarer)
Men klumpedunser blir alltid dyra i drift på däck och bromsar, om man ska använda dem.
Småseriebilar gör sig väl bäst i glasmonter
Misha Charoudin undrar samma i en av sina senaste videos, där han jämför med vanliga M4 och även viktar in förarprestationen.
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18697
23 Maj 2022 14:11
BTG skrev:
Mats Th skrev:
David E skrev:
så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.
+1
Får man en 992 GT3 för samma pengar alltså?
----
Som jag förstått det har BMW "fuskat" lite med vikterna? De påstådda 1600kg är torrvikt utan förare. Tar man en pilot och vätskor så är den förstås norr om 1700kg. Lite magstarkt att sätta Leicht på den...oavsett...
Men, det är väl tidens tecken. Allt är utseende, väldigt lite är förmåga.
Det är väl relaterat till den vanliga modellen? Lättare än den vanliga alltså?
Kul att CSL-beteckningen återupplivas, men verkligen usch för automatlåda och grill.
Jag har svårt att förstå varför man skulle välja M4 CSL för typ samma pengar som 992 GT3.
M4 CSL är ca. 20 sekunder långsammare runt NS än 992 GT3 så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.
1700kg och Cup2R, tror du det går att köra 25 varv inan corden är framme