Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Fiat eBarchetta | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 22 besök senaste veckan (22874 totalt) |
Då är det bara att riva ut allt som har med rökgenerering att göra. Där tanken bott ser det ju lovande att få in en del av batterierna som jag tänkt. Lite tankfästen och småtjafs som behöver klippas den bara:
Och eldrivlinan verkar ju få plats under huven. Kommer krävas utrymme för pumpar till styr och bromsservo men det ser ju lovande ut.: Men frågan är ju om det här batteriet går att myla ner i skuffen? Batteriet är längre än bagageöppningen. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Den där byggdes väl av Maggiora på sin tid.
Hur har den klarat av rosten? Flesta Tipo-produkterna från 90talet brukar sakna en del golv under baksätet (tur den inte har något sådant). _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Kombinationen av sommarbil och att någon nån gång i tiden gjort en seriös rostskyddsbehandling innebär att den är totalt rostfri. Mycket sympatiskt
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Utrymmet där tanken bott är sympatiskt nog fyrkantigt och fint för att ta emot just ett par fyrkantiga batterier. Efter lite städande så verkar faktiskt hälften av batterierna få plats där tillsammans med kontaktorer och lite annat småtjafs.
Nästan som att man tror att det är gjort för att sitta där. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Även det bakre batteriet gick att pula ner i hålet. Lite pyssligt att manövrera omkring då dom är rätt tunga men det funkade. För att kunna malla in så att fästpunkter i bilen skulle passa utan att behöva lyfta i och ur det tunga batteriet så gjorde jag en enklare trämockup med fästpunkterna på rätt ställen.
Och häpnadsväckande nog passade alla fästpunkter perfekt så det var bara att skruva fast batteriet direkt vid första provmonteringen. Dikt monterat mot den främre väggen i bagaget så blir det ett hyfsat utrymme kvar i alla fall. Ett antal matkassar går ner åtminstone. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
20-30kg tyngre än original så snudd på samma vikt, men tyngdpunkten har rört sig bakåt. Ligger på ca 53/47 i viktsfördelning fram/bak _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Uppdaterandet här hänger inte riktigt med. Ökar takten lite.
Leafmotorn med hela paketet med inverter, laddare osv är ett ganska högt paket. Dock är det sympatiskt om man slipper dela komponenterna (vilket går) för de är hopskruvade på ett trevligt vis utan externa oranga kablar. Lite nya motorfästen så hamnar man i chassiets original fästpunkter. Med ca 15mm marginal till huven så fick det nya höghuset plats _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Så ärgade som "ventilkåpan" inverter? Kåpan är, kan man tro detta är ett original motorpaket. .. röd krymp lack? borde ju öka effekten med flera kw.
.. Blir mer och mer sugen att handla ett dylikt motorpaketet till mitt 356 bygge... men oroar mig för den epileptiska delen av bygget... Och lämpligt batteri paket.. _________________ Michael Thulesius |
||||||
Med elmotor så försvinner ju växelspaken men behovet av att välja körriktning kvarstår. Sålunda mättes mittkonsolen upp noggrant och en passande panel som passar i växelspakshålet 3d printades. Plats för Drive, Neutral, Reverseknappar och en liten display.
Med knapparna monterade i en pil så blir funktionen intuitiv åxå. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Utgår ifrån att du bygger eget bromsregenering piggyback ? _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
En doppio vid caféet vid valfri bar och bygget är klart! Det måste alltså till lite kaffe-platina över knapparna menar jag.. Multissimo bene signore Ove! _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||||
Andra projekttrådar Fiat eBarchetta | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 22 besök senaste veckan (22874 totalt) |