Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota EvoSupra 2020 - Nya däck tack vare en eldsjäl! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14 >> 27 besök idag (38445 totalt) |
Här kommer en liten RaceRapport från Kinnekulle Ring
Fredag: Först ut med Robin som coach. Även om han visade rätt spårval så blev intrycken med helt ny bana, ny bil och pressen att försöka vara bättre än vad man är blev allt pannkaka. Har nog aldrig varit så besviken över mig själv och hur illa det kan vara. Bilen understyrde en hel del och även skrapade i en hel del bak som jag känt tidigare men denna bana blev värre. Dock inte så mycket så jag var orolig för större skador. Slutade på en 1:01.4 Lördag: Vaknande med enorm nacksmärtor och ont i muskeln på höger sida då jag sitter fruktansvärt dåligt i stolarna på banan, vanlig trafik funkar kanon. Så jag får nu spänna hela överkroppen i vissa kurvor och stort sätt "ladda" för sitta still. Nacken är något jag haft problem med i många år som kommer när man spänner sig. Denna gång blev det så illa så jag fick spy mellan körningarna. Så missade ett par körningar men kämpade på och landade på 1:00.04 Så nära mitt mål på under minuten! Men här märktes att jag behövde mera tid att känna på banan och få lite mera erfarenhet hur bilen beter sig. När jag åkte själv så sänkte jag mitt PB. Funderade här att köra med träningsdäcken på Söndagen och köra som WC så frustrerad var jag hehe Söndagen Vaknade tidigt med nacken bara öm som den brukar dagen efter och kom till banan vid 6tiden. Började byta till uppsättningen till tävlingsdäcken, montera dekaler och streamer. Lite problem med bytet av fälgarna pga jag var tvungen att flytta över navringarna. 1.5min till incheckningen stod jag på plats för uppvärmning. Var lite nervös och lite som luften gått ut ur mig. Men körde bara några varv med splitter nya Trofeo R med 265 och 285 istället för 295 och 305 så gick ut på obeprövad mark. Gick in i depån och kollade lufttrycket. Q1 Jaha nu var det under minuten som gällde! Med nya däck och annorlunda känsla lyckades jag sätta en 59.863. Jag kunde andas ut och vara nöjd för denna helg. En bra Q1 som gick utan problem. Q2 Nu ville jag givetvis slå tiden med någon tiondel. Hade lite lågt tryck i däcken så tänkte jag ska ta ett uppvärmningsvarv sedan ett snabbt varv och efter det 2st Attackvarv. Sket sig totalt då rödflagg efter 2varv. Final: Gick ut som 8a i finalen och var väll ändå okej med det. Men nacken hade släppt nu och kände att självförtroendet kommit tillbaka lite. Satsade lite mera men inte maximalt och kände nu ÄNTLIGEN fick lite flyt i körningen och märktes direkt när 59.060 kom upp! Jag jobbade hårt mot understyrningen här och kostade mycket tid. Fick till ytterligare ett bra varv och kände detta bli nog en 58a! Tyvärr snurrade en BMW framför mig innan 2 sista kurvorna och jag fick avbryta men smög förbi och tänkte nu jäklar! Fick bra utgång på rakan, riktigt snabb under bron och kvarnkurvan togs så mycket bättre! Jag hade sååå stort leende på läpparna för detta var betydligt snabbare! Kommer fram till krönet och fortfarande gulflagg! Trodde jag skulle smälla av BMW står ju inte kvar! Gulflagg är Gulflagg så bara släppa av och när man kommer över krönet är bilen längre fram. Så gulflaggen borde varit borta innan jag ens kommit fram men hellre det än tvärtom då säkerheten går före! No hard Feelings Slutade på en 6e plats och måste vara SUPERNÖJD med det efter helgen började i katastrof. Lite att sortera ut med bilen men kommer mera info om det eller följ Life of Time Attack på Insta. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Bra kört.
Nästa gång kör du 58.xx Det är mitt mål, men får se om min bil med mig som förare klarar det.. _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
Ja bilen ska klara hög 56a när den är klar utan tvekan men först och främst kanske man ska klara 58an haha Bara försöka skrapa av tid efter tid 💪🏼 _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
Uppdatering vad som hänt sedan sist.
Var på 5100.se 27 Maj på deras bankörning och driftevent. Inte det bästa för banåkning då endast dom 3 passen på förmiddagen är något att ha. Eftermiddagens pass förstörs pga driftingen. MEN priset är bra och stämningen är grym! Mini Gatebil över det och faktiskt lite kul att ta ett varv i depån då det är 2.5h paus. Första bandagen på 5100.se gjorde jag 1:31.7 och var andra bandagen för bilen. Lite trafik och förarmöte som höll igång lite lång tid så fick jag 10min och ett attackvarv på 1:30.7. Vilket jag ändå var nöjd med. Andra heatet var det trafik varje varv 🤯 Så inget snabbt varv alls. Problem med en som inte kollade bakåt och 4e gången man kommit ifatt fick man rejsa om. Bara glömma och ta 3e heatet. Tror jag fick 2 snabba varv här och satte en 1:29.7 Alltid ett förstamål att komma under 1:30. Så åker därifrån med 2sek snabbare PB än innan. Efter det var det dax för uppgradera med ny krängare fram. Ett smidigt jobb i gruset men funkade, önskar jag hade möjlighet och pengar att hyra garageplats. Men bägge platser är tyvärr mycket löst folk som springer och det vågar jag ej ha bilen stående. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
Sedan var det dax för Tracklife på Mantorp Park
Redo för försöka ta 1:28.9 Började dagen med en Trackwalk med Robin Antonsson Många bra tips och väldigt nyttigt! FORTSÄTTNING FÖLJER _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
Min körning blev bättre och bättre och sakta men säkert gick tiondelarna ner.
Supran kändes stabilare fram nu med krängarna och flyttade väldigt sakta frammbronspunkerna men fanns lite spärrar att ta bort. Jag har kört väldigt lite och ändå rädd om bilen så har en del att jobba med som ni ser i filmen nedan. Gjorde minst 6-7st 1:29.00-1:29.40 och sista 55min var det Open Pit och jag bestämde mig nu ska 1:28 sitta! Körde varannat varv Attack varannat varv avkylning pga jag fått problem med effekten minskar efter 2-3varv. 16varv senare sitter 1:28.70! Så sjukt nöjd med att sätta den. Dock finns det mycket att jobba med och satt en tid på 1:26.9 som mål. Vilket inte kommer räcka till podieplats 2Juli men jag kommer vara nöjd. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Dax att byta charge pipe.
Har legat på hyllan någon månad men nu ska vi öka effekten till 450hk nästa vecka så är det lika bra att göra det. Dom har en tendens att spricka nåmligen. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
Händer en hel del, var för ett par veckor sedan till JRM Racing
Ny mapp utan peaken i början av vrid som gjorde bilen väldigt känslig i början. Gjorde även att bilen drog betydligt hårdare än längre tid. Skulle tro att jag kanske kan komma upp i 215km/h på Mantorprakan mot tidigare 212 Nu sitter det även en ny downpipe och bort med OPF Var på Gatebil och råkade köra över en kabel och drog bort sidokjolen. Hittade Supra med ett bodykit som jag kollat på sedan det lanserats. Dom gör även lite mera OEM delar som framskärm och huv. Så mailat dom och se badvikar kan hitta på, även kontaktat ett större företag i Sverige om utveckla Aero och ett Time Attack kit till min bil. Hittade någon som ville efterlikna Supran. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
Våra race- och banåkarbilar Toyota EvoSupra 2020 - Nya däck tack vare en eldsjäl! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14 >> 27 besök idag (38445 totalt) |