Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 6751 besök totalt |
OK, OK.... Men han bodde faktiskt i huset!!!! och under sin lägenhet hade han en liten utställningslokal. Och sedan fanns det en till länga mitt emot den jag fotade inifrån som såg likadan ut. Det stod även en Ferrari Competizionemålad 16hjuls långtradare på gården, undrar var han förvarade de röda bilarna..... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Avdelningen trista tankar:
Undra vad Herr Manthey har i försäkringsutgifter.... ![]() ![]() Men vilken lokal! Det är ju så man vill ha det ngn dag... ![]() |
||||
De hade seperat rum för detta! _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Har inga fler foton än de jag postade. Men plåtrummet var inte så spännande, lite plåsaxar, bockmaskin... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Re: Lekstuga
Får man citera sig själv? ![]() ![]() Här är i alla fall lite fler bilder som dokumenterar projektet hela vägen från planeringsstadiet till färdigt garage: http://members17.clubphoto.com/scott709213/1735430/guest.phtml _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||
Jag mekar i en lagård. Inomhustemperaturen ligger alltid 10 grader under yttertempen, sommar som vinter. Det är ett lager med damm överallt efter alla rostiga lik man kapat i. Plåt bockar man i skruvstädet eller med nävarna. Golvet har nivåskillnader på 5 cm här och var. Ska man ha vatten får man gå till diket utanför. Jag njuter verkligen varje gång jag åker dit...
![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Ja nog vore det roligt med sådana fina garage. Men jag tror det tjänar andra syften än att bygga bil. Tom mitt betongolv utan färg tar stryk av svetsloppor. Det ramlar ner en smälta åsså blir det en lätt smäll i betongen och en flisa hoppar bort. Har man fler garagerum så är det lätt att flytta bilen för olika verksamheter. Hade dom ingen egen bana utanför knuten....
Nä, nu ska jag fortsätta att leta efter rollcentrum ![]() Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Hmm.. man skulle kunna tro att vi delar garage... ![]() men du glömde att det är så kallt på vintern att man får bända loss verktygen då de fryst fast i golvet.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Instämmer med ovanstående, enda fördelen är att det är gott om plats. Den absolut största nackdelen som jag ser det är dammet som finns på ALLT. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Mm....garage..är det en sån däringa lokal man kan ha sin bil i....och mecka lite?.....så det finna alltså lokaler för det...och jag som trodde att man alltid var tvungen att stå utomhus och hinna bli klar innan det blir mörkt he he ; ) "ironi om någon inte fatta det"
Mm det första garaget var ju ursnyggt....nice med liten "fika" plats med vattenfall och damm : ) Men att ha en pippigul F40 är ju dödsynd i min bok ha ha : ( Mvh. Ps: Jay Lenos garage skulle jag vilja se mer av...han har ju en av dom största privata samlingarna bilar : ) : ) : ) Mycket roligt som gömmer sin sär....tex lite olika "one-off" körbara prototyper med mera he he.......MÅSTE bli rik och berömd ; ) _________________ Ascona_A |
||||
man får lägga epoxigolv.. då får man bara att litet litet märke efter svetsloppen.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 6751 besök totalt |