Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1072 totalt) |
Tillverkare av stötdämpare/fjädrar?!
Jag undrar om det finns någon som är insatt i den här tillverkningsindustrin och kan redogöra för hur olika tillverkare/märken hänger ihop med varandra ![]() T.ex så är ju Bilstein tillverkare av stötdämpare, men jag förmodar att de köper in fjädrarna till sina väghållningskit, eller? Isf från vilken tillverkare? Detta gäller såklart alla märken i branchen... Skulle vara intressant om någon klok människa skulle kunna reda ut detta! ![]() _________________ David Kjell |
||
Re: Tillverkare av stötdämpare/fjädrar?!
Det där är en ren djungel, t.ex. H&R som tillverkar fjädrar köper in dämpare från Sachs, Bilstein och Koni till sina kit, det blir en glad överaskning när du har kitet i handen. Så att få ett exakt svar om alla allianser/samarbeten som finns tror jag är svårt. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||
|
||
Beställde ett billit kit från tyskland till min kadett där kitet hette Supersport. Det är långt ifrån bra grejer. Dämparna tillverkas säkert av någon annan än supersport men det roliga tycker jag var att det följde med ett TYV (vet att det ska vara tysk y men jag orkade inte) och i det står att fjädrarna tillverkats av Lesjöfors. Kul att när man beställer nåt konstigt kit och det visar sig vara svensktillverkade fjädrar. Roligast av allt tycker jag var att hela kittet kostade med frakt till sverige och alla bankavgifter och krafs som tillkommer hela 2300:- . Undrar vad man fått ge för bara fjädrarna i sverige. Visst är det väl Lesjöfors som Mekonomen säljer?
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (1072 totalt) |