Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2012 besök totalt |
Nä nu... Motorjournalen har ju gjort en dundertabbe ;-)
och nu snackar vi inte V8 eller V10 alltså... ![]() På Motorjournalens hemsida hos Kanal 5 så har man en FAQ. Och en av frågorna i den FAQn är som nedan. Finn ett fel i svaret ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (om pollletten inte trillat ner.... fattas det inte en VIKTIG länk ![]() ![]() Fråga: Var kan jag prova på bankörning, formelbilar och liknande? Svar: När det gäller möjligheter till att prova på bankörning, åka med i tävlingsbil eller liknande så finns det många olika varianter. På bland annat Gelleråsen i Karlskoga, på Mantorp Park i Östergötland och på Sturup Raceway erbjuds det den här typen av aktiviteter. Ett annat tips är att åka ner till Nürburgring i Tyskland där det är fritt fram (vissa dagar) att köra på den så kallade Nordslingan med egen bil för ca 140 kr/varv. Mer information finns på följande hemsidor: Gelleråsen: www.karlskogamotorstadion.com Mantorp Park: www.motorevents.com Sturup Raceway: www.sturupraceway.dk Nürburgring: www.nuerburgring.de Dessutom anordnar många sportvagnsklubbar bankörningar och liknande - fast då måste man förstås mestadels vara medlem i respektive klubb. Några sportvagnsklubbar: Göteborgs sportvagnsklubb: www.svkg.nu Svenska Ferrariklubben/Ferraristi Svezia: www.ferraristisvezia.com, www.kristofferhansson.com/fs/ Svenska BMW-klubben: www.bmwsc.com Svenska MG-klubben: www.mgcc.se MHRF-anslutna märkesklubbar: http://web.mhrf.se/medlemsklubbarM.a ![]() _________________ ![]() |
||||
Magnus: längst upp på FAQ sidan står följande "Har du tips eller frågor gällande programmet så vill vi gärna att Du hör av dig. Maila oss på motorjournalen@kanal5.se " bara och maila så att rätt länkar kommer in
![]() Ska dock påpeka detta för dem lite senare idag... Ang. felsägningen så satt jag tillsammans med min "källa på Motorjournalen" och kollade på programmet igår, reagerade direkt på att det sades V8 i inslaget men hon var helt säker på att hon hade hört Peter säga V10 i ett av klippen från mässan, så antingen är det flera som har missat detta i all stressen efter mässan ( de hade inte speciellt mycket tid på sig att få ihop inslagen från mässan ) eller så råkade fel klipp hamna i inslaget till slut. Snart kommer dock en provkörning av bilen och då kommmer det rätt info. |
||||
|
||||
Re: Nä nu... Motorjournalen har ju gjort en dundertabbe ;-)
Njaeeäää, nu hänger inte jag med.... ![]()
Länken finns ju här?! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Den länken är med i länkarkivet. Med all rätt. Det är ju sveriges största bilforum. Men den platsar kanske inte riktigt under en fråga om banåka ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Hehe. Jag missade att han råkade säga fel (jag var så upptagen av att dregla över alla insugsrören eller nåt) och det stör inte mig heller att han gjorde det. Mest roligt att läsa all kalabalik. Peter lär ju få leva med den felsägningen länge ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
||||
www.lms.se då? Borde inte vi vara med på den där listan!!!
![]() _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
Som jag sa i en annan tråd, det är ju fantastiskt vilken reaktion det blev på en liten felsägning, men man måste ta det från den humoristiska sidan. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2012 besök totalt |