| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Mod: V8 SuperCars till F1C
|
3837 besök totalt |
|
Nej tyvärr inga konverteringar därifrån, däremot en massa konverteringar från Race Driver. Riktigt dåliga är dom ...
... däremot är det en hel del andra "vanliga" banor som är riktigt bra. Full diskusion här ... http://forum.rscnet.org/forumdisplay |
||
|
Tjena Cawwa om det är så många bra banor håller jag nog inte med om men några är kul,sedan håller jag nog med Barneby at det är lite rally över spelet,Jag kan nog tänka mej det som ett spel man kör när man vill ha lite ombyte.Men som du vet så är smaken olika,Tycker nog att V8C var 5 nr bättre, framför alt när vi körde bathus i regn lol
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Jag har inte testat alla banorna. Men vad jag tycker så är de alla bra, konverterade eller inte. Den enda jag inte gillat hittils är Bathurst, den har aldrig fungerat i f1c eftersom den är alderles för skumpig och nivåskilnaderna är för varierande.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Som sagt ... det jag föredrar nu är ju NR2k3 med tanke på nätkoden. Då bryr jag mig inte så mycket om banorna är bra eller inte. Det är ju närkontakten som är rolig. Att man sen "känner" bilen, att man känner när det börjar sladda gör detta spel till en höjdare och alla banor känns ungefär likadant. Ingen större skillnad i grepp.
I de här v8orna känns det helskumt på en del banor, Sandown tex. Man får bilen att rulla mycket lätt. Inte särskilt realistiskt eller kul. Så mycket grepp har väl ingne racer bil?? Det tror jag beror på att banan är konverterad från Race Driver och har alldeles för mycket grepp. Men i de "vanliga" F1C banorna får man inte den effekten alls. Därför är det mycket roligare där. Sen är ju dom här monstren lite skumma ju ... total diffspärr!! Man får försöka köra dom som en gokart med v8 ...
|
||
Japp, och som ett förstående och hjälpsamt team hostar vi i Team XFR även trackpacket. http://teamxfr.net/v8sc/V8Mod_trackp _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Funkar inte att installera på min burk. Körde Windows update precis men det funkar inte endå.
Installationspaketet kunde inte öppnas. Kontakta programvaruförsäljaren för att bekräfta att det är ett giltigt paket för windows installer. Någon som vet vad som är fel? _________________ Niklas Grahn |
||
|
Hmm ... det var någon som lyckades packa upp den så att det blev som en vanlig fil. Det var Schumi som också hade problem med detta.
Tyvärr vet jag inte själv hur man gör. |
||
|
|
||
|
Märkligt detta,uppdaterade Windows 98SEmen det funka inte iaf men tack vare att Niklas skickade över allt via icq så fick jag igång det men varför inte BALAN får igång det med uppdaterad XP är ännu märkligare
|
||
|
Hmm ... BALAN ... är du säker på att filen du laddat ner är ok??
Testa med en ny nerladdning. Det SKA funka!! |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Mod: V8 SuperCars till F1C
|
3837 besök totalt |