Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -86 1.8t - Luftningsjävel | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 12 besök senaste veckan (17759 totalt) |
Tack för den informationen, uppskattas verkligen! Vill inte gärna bränna ner garaget
Har inte förtunning hemma, fungerar det lika bra med balsamterpentin eller t-röd? annars köper jag en burk. _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Nu har jag fått tillbaka insug och vattenpumpshus från polaren som hjälpt mig svetsa. Blev så jäkla bra! Det är tajt som attan men kommer förhoppningsvis att fungera.
_________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Söndagsfunderar lite på tryckplatta. Är det en big no no att köpa begagnad tryckplatta? Varför jag frågar är att jag hittat en tryckplatta från en Audi a4 3.0 tdi v6 som skulle passa min bil. Om jag förstått det rätt är det samma som i rs4. Spontant känns det bättre att köpa en begagnad krallig än en standard ny.
https://rrr.lt/en/used-part/brc22543 _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Rs4 b5 kopplingen är annars rätt billig ny väl? Typ 1500-2000 sist jag kollade?
Rätt billigt för en koppling som pallar mot 500 häst i alla fall _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Fick i staget till intercoolern igår. Var lite osäker på om fyrkantsröret skulle vara krallig nog men den känns galet stabil. Hade tänkt göra några snedsträvor bakåt men tror nog jag hoppar det om jag inte märker att bilen rollar mycket.
(Notera att skruvarna inte är kortade och kabeln trycker på bakifrån vilket ger vinkeln framåt på intercoolern) _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Har bara skruvat på en intercooler och den vill jag minnas hade fästen både upptill och nertill (ok det var ett tag sen). Lär väl skaka som sjutton när du gasar på banan
Finns säkert många här som vet bättre än undertecknad... Önskar mina projekt rörde på sig litet snabbare. Imorgon skall jag börja med bakre karossfästet på Cobrareplican- alltid något! _________________ Avni Amadeus Avaldsnes |
||
Den sitter nog kvar med bara slangarna som håller fast den, lite beroende på hur väl de sitter fast.... Men då ska man nog montera flexibelt i övre fästena också.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Det är ju inte omöjligt att få aluminium att spricka av vibrationer och stötar... Bra sätt är att ställa laddluftkylaren på gummielement i vardera underkant, sedan ett eller två gummielement som håller i den i överkant så den inte rör på sig. Finns ju gummielement med tex M8 skruv ut på båda sidor, en sådan är smidig att använda. Värt att tänka på är att en sådan gummielement inte klarar hängande last utan bara stående last. _________________ Roland Johansson |
||
Tack för svar!
Har köpt såna gummielement men intercoolern kom lite för långt ner med dem tyvärr. Dock trodde jag att det gick att hänga intercoolern i dem. Var ute nyss och kollade och verkar inte vara någon jättekatastrof. Tror jag kan göra en upphängning som går till kylarfästet på något sätt. Får klura lite. _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Grymt ju! Tycker det går ganska segt ändå, kan i bästa fall vara ute typ 4 timmar per vecka i garaget. Vill bli klar snabbare! Men än så länge finns motivationen också så bäst att passa på att smida medan järnet är varmt _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Jag väntar med att lägga ut bilder och info tills Cobran åtminstone är körbar, trist med typ två inlägg per år😂
Väldigt nice att du har motivation och litet tid. Mitt nästa projekt blir nog en variant av 924 GTP... den snyggaste frontmotorisen av alla... _________________ Avni Amadeus Avaldsnes |
||
Du måste kunna montera hela intercoolern lite högre. Min sitter i denna höjden, men då lite längre in. Jag gjorde hål i "tvärbalken" för luft flöde. Min balk är inte mycket till balk längre. Edit bättre bild. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Biltema 600*300 mm Fick plats mellan rambenen, om man gjorde lite plats.... Ville fortfarande få på original kofångare och ha kvar det mesta av originalutseendet. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Dom är gjorda för stående last, vid hängande last brukar de gå i två bitar... Det är definitivt roligare att göra rätt nu än stå vid en banträff eller någonstans långt bort och inse att det inte fungerade så bra. _________________ Roland Johansson |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -86 1.8t - Luftningsjävel | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 12 besök senaste veckan (17759 totalt) |