Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (3475 totalt) |
215/40R16.
...slicks eller R-däck...köpes. Även andra dimensioner i prisklass billigt. Via mitt jobb så kunde jag fixa däck, men när jag väl skulle beställa dem så fanns det bara 3 kvar. Har inget emot mindre rullomkrets egentligen. Hur får jag upp mitt laddtryck?, hmm. _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo c30 2,0d -08 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||
Re:
Det beror lite på vad bilen har för laddtrycksreglering nu. Är det ingen elektronik, utan bara slang mellan turbons kompressorhus (eller insuget) och wastegateklockan, så "fungerar" en pysventil som den du länkade till förut. Den kopplas då bara på slangen mellan kompressorhuset och wastegateklockan, och fungerar så att den leder av en del av styrtrycket så klockan öppnar senare (den "ser" kanske bara 50-75% av verkligt laddtryck). Men innan man börjar laborera med det så är det bra att veta hur styrsystemet hanterar mer laddtryck. Överentusiastiska trimmare med pysventil var väl tidigt 2000-tals största anledning till sönderspikade och smälta kolvar i turbobilar. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (3475 totalt) |