| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

Växellåda ("rotationsriktningsbytande")
		 | 
		<< 1, 2 4386 besök totalt | 

Kom inte och knö dig in här va... >   
Jag bjuder 1,5/100...  
Edit: Stavfel (klara inte av att hitta rätt tangenter idag) _________________ Mikael Persson  | 
	||||||

Sorry...   
AL - Numera tvåa i kön.  | 
	||||||
| 

Skulle det inte gå att använda en separat rotationsväxlande låda. Finns sådana som man använder för att direktdriva generatorer med tex bil/lasbilsmotor. Om inte jag minns fel så finns det olika storlekar och olika utväxlingar... Nackdelen är väl att man får en del extra vikt plus att man får ha två kardaner.

| 
	||||||

Nemas problemas...Team CSN har endå högre prio än privata projekt, så: AL - Tillbaka som etta i kön _________________ Mikael Persson  | 
	||||||

Fattade in riktigt vad du menade med K20A2 = CTR, men om det är så som du säger at den roterar "rätt" så är det ett bra alternativ. Ursprungligen hade jag tänkt använda en H22A-maskin och hade s2000 maskinen som alternativ, men K20:an är ju lite lättare att få tag på än en F20 och effekten lämpar sig bättre för besiktningen (för K20:an ligger väl runt 200?), så kan jag ju alltid använda en vanlig växellåda. Per: Tror inte jag har plats för något sådan, det är trångt nog som det är redan.. Edit: Ingen som har en fräsch K20:a att sälja, gärna längs västkusten eller liknande, har inte riktigt tid att åka till stockholm (enda skroten jag hittat som har en ligger i stockholm)...  
						_________________ Mikael Persson  | 
	||||||
| 

10/100-delar låter som ett bra utgångspris, om vi måste hålla oss till denna upplösning  

_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting  | 
	||||||

Det får du ta med "AL", jag har tagit ett steg tillbaka för att inte bränna hela budgeten på bara växellådan...  
						_________________ Mikael Persson  | 
	||||||
![]()  | 

Skruva banåkabil

Växellåda ("rotationsriktningsbytande")
		 | 
		<< 1, 2 4386 besök totalt |