Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5847 besök totalt |
Jag tycker det är intressant att veta hur tillgången på uppgraderingar är och hur stora modifieringar som krävs för att få acceptabel prestanda. Jag tror det skiljer väldigt mycket mellan olika bilar. En bil kan ju ha en enda svaghet som gör den värdelös på bana i orginalskick, men om den kan modifieras enkelt och billigt för att få bort svagheten så är den ju ändå intressant. Eller kan man räkna med att folk som kan/vill modifiera, även om det rör sig om små moddar, redan vet vilken bil dom vill ha? _________________ William Ekström |
||||||
Jag fyller på med den bilen jag varmast kan rekomendera i alla fall.
Mazda 323 GT-R -92-94 +otroligt trevlig motor, 185Hk original med små mods så har du en effektökning på 150Hk! +Välbalanserat chassi och mycket trevlig drivning, 43% fram / 57% bak. +Klarar bankörning, strippkörning, konbana, grusvägar, familjekörning och även lek på isen i ett för priset hissnande tempo. -komforten är väl inte i topp, lite ljudliga och rätt stötiga invändigt. Som vilken bil i golfklassen som helst från tidigt 90-tal. -växellådan har en tendens att slitas ut om man gillar rallycrosstarter med över 1G i starten. För 60-100000:- hittar man en sådan och med småpengar så har man en allroundbil med bra prestanda, kvartsmilen avverkas på ca 12 sek, och bilsports superstage under 1.30 med rätt förare bakom ratten. ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Ja, så här ungefär, det ser ju både enkelt och billigt ut: ![]() ![]() Vad jag vände mig mot, var bara att vi inte med ryggmärgen alltid, även om vi känner för det, ska rekommendera våra egna bilar. Jag föreslog i stället det radikala greppet att låta några andra kloka och erfarna förare spåna ihop en lista. _________________ -- |
||||||
Ja det där är nog inget bra exempel.. ![]() Hur skulle detta vara: Tänk en röstningsfunktion där man kunde ha flera frågor i en enda tråd. Så att man kunde ha så här nånting:
Där man kan rösta vad man tycker. och resultatlistan kanske skulle se ut nåt så här:
Sen skulle vem som helst kunna starta en ny sådan här tråd i det forumet för en bilmodell, med bra vald rubrik i stil med så som det är i eftersnackstråden. Tex "Porsche 924 NA 1978-1982" Det skulle kunna bli så att bilröstningsforumet då får en tråd per bilmodell. Och att man först kan rösta och sedan skriva kommentarer precis som vanligt. Då skulle man snabbt kunna söka bland alla bilmodeller och även hyffsat snabbt kunna gå igenom merparten och få en överblick. Kanske man inte skulle behöva rösta för att få se resultatet också, för att snabba upp när man vill titta på alla bilarna. Vad tror ni om nåt sån't? _________________ William Ekström |
||||||
William, jag håller med om din linje, kombinera små staplar som dessa med en kortare text.
Man får ju välja bil lite efter vilken plats tummen sitter på i handen, jag hade t.ex gärna kört ascona med volvoturbomotor i och allsköns annat trevligt, men jag hade nog inte kunnat bygga om den själv så jag valde nåt annat. Några kanske vill ha en bil att bara slänga på Rdäck på, byta bromsvätska och belägg ibland och köra så det ryker hela tiden, medan andra kan tänka sig att skruva lite. Det finns ju absolut inte ett alternativ som är bäst i alla situationer i varje prisklass... _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Mycket bra tanke att definiera målet. Men jag kommer inte lägga en massa energi på just den här grejen, finns så mycket annat högre upp på min lista, så det är upp till om någon orkar styra upp kring detta eller inte. Men en viktig punkt i vad Rejsa handlar om är att det faktiskt är skitkul att åka bana oberoende vad man har för bil. Att olika bilar beter sig olika på banan är ju självklart, upplevelsen kan ju skilja sig ganska radikalt ![]() Men om någon vill ta tag i det här o bli lite chef över sammanställandet så tjoa till. Steg ett kanske är just att skriva ner målen tydligt så det blir lättare att fylla på med info. Eller så är det ett omöjligt projekt... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Jag drog ihop alla bilar som presenterats i tråden till ett html-dokument (med vild och galen design) om det finns intresse för vidare använding.
http://dump.grendosa.com/rejsa.rar _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||||
Kanon! Helt i rätt riktning IMo ![]() ![]() Jag la upp den såhär: https://rejsa.nu/artikel.php?t=14270 _________________ ![]() |
||||||
Viktigt att poängtera denna punkt lite extra tycker jag. Man kan ha skitkul i vad som helst, sen om det går fort är en annan sak ![]() Huvudsaken är att man kör så fort det går med matrialet ![]() Min volvokombi tex, den är rätt snabb.. Behöver varken sakta in eller svänga i mindre rondeller, bara att köra rakt fram! ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5847 besök totalt |