Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
785 besök totalt |
kopplingsproblem....
min nya koppling från Dalhems..... ![]() SLIRAR............ jag har bara bytt själva lamellen.. inget annat dock. testade kopplingen genom att ligga i femman i 35-40km/h med full gas.... & snärtade till kopplingspedalen... då skall den "HUGGA".. men den slirade litegrann istället....*MYSKo* min gamla hemmagjorda sinterlamell (orginal centrum med ditnitade puckar - högg som en Kobra. ![]() En mekanikerbekant till min far sade dock att den borde "köras in.... detta har jag aldrig gjort innan med tidigare sinterkopplingar. Han nämnde okså att det kan vara tryckplattan (ej bytt) som är slut - eller att jag skall lufta kopplingssystemet - (hydrauliskt) Jag har även kollat & det läcker ingen olja från motor/låda som kanske stänker på lamellen. söker svar till vad det kan vara ? skal köra uppvisning inom kort.... MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
Kollade du tryckplattan? Den kan ha slagit sig så till vida att den blivit skålformad och då tar bara ytterkanterna på tryckplattan. Den gamla lamellen kan ha anpassat sig slitagemässigt till detta.
Sedan får du hålla på om du ska slita in en ny sinterlamell till en "hålld" tryckplatta. Lägg en linjal över tryckplattan och kolla. Men det är även troligt att det är beläggtypen. Det brukar märkas skillnad i så fall redan när man slirar igång bilen normalt hur tvärt lamellen greppar. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
785 besök totalt |