Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris - Orange! Såld | << 1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81 >> 83 besök senaste veckan (192932 totalt) |
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Nej, den är såld. Mycket prisvärd. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Ja det står mellan en Cayman och 996 GT3 tror jag. Men den 718 (icke-S) som jag testade gav verkligen ingen mersmak på vanlig landsväg. Säkert skitbra och både rolig och snabb i slalom och bana. Men jämfört med Yarisen så var den verkligen übertråkig på vanlig landsväg i körkortsbehållande hastigheter. _________________ Magnus Thomé |
||||||
En standard-Porsche ÄR tråkig. De verkar vara gjorda för att medelålders män ska åka bekvämt på Autobahn. Vilket i ärlighetens namn troligen är deras största kundkrets. Det måste till andra hjulvinklar mm. för att de ska svänga. Men det finns mycket bolt-on för att förbättra. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||
Alla bilar som är gjorda för att vara bra i höga hastigheter kommer ju vara tråkiga i normala hastigheter. Sporthojsproblemet, måste gå i minst 100 knyck över hastighetshgränsen för att vara kul. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Ja det känns som det ibland kan vara svårt att veta om det är en audi a4 eller modern porsche man kör om man hade haft ögonbindel och kör i sansad hastighet.. Har bara kört en GT3 996 Mk1, och den var otroligt okomfortabel för att vara en porsche, sjukt mycket däcksbuller och ganska busig. Den var ju skoj, men jag minns då att det kändes dyrt med 400k för vad man fick för pengarna, priserna idag är ju mycket värre, men det gäller ju även alternativen. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Det känns som att vi är tillbaka i körglädjetråden, upplevd hastighet och faktisk hastighet kan skilja rätt mycket beroende på bil, får man ingen upplevelse i en "sportbil" så känns det ju lite som att man missat målet.
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Jag har kört en 996 GT3 ett enda men väldigt långt pass på Mantorp för många många år sen. Jag minns väldigt tydligt att jag var förvånad av hur lättkörd och snäll den var mot vad jag förväntade mig. Då får man ju förstås tänka på att jag inte laddade på 110% men det var absolut ingen feskörning heller. Jag minns att det var lite halt bak speciellt mot slutet, det satt gatdäck på och vi slutade passet med vääääldigt högt däckstryck 😁
Att den är riktigt kul på bana o kul i slalom tvekar jag inte en sekund på men jag måste komma till skott o hitta en och förnya bekantskapen med en kort provtur på landsväg. Är den underhållande även i rimliga farter? Står man ut i den på landsväg eller är det "för mycket" kanske Jag tror den kan vara helt rätt. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Valfri Seven-kopia, rolig långt under hastighetsgränsen. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Jag hade under ett antal år en 996 GT3 CS (med en del RS utrustning från fabrik) och det kommer troligen för alltid vara den bil man ångrar mest att man sålt. Nu är det inte mycket att gråta över, jag har tyvärr inte möjlighet att behålla allt man velat. Mina svar på dina frågor är...ja. Jag hade ett Öhlins R&T ställt för bankörning men såg inga problem att köra långkörning, eller för den delen, glassåkning. Men allt sånt är så individuellt så det är lite svårt att ge ett entydigt svar. Precis som du är inne på Magnus så är nog det enda rätta att provköra. Som exempel så har jag en äldre kompis vars GT3:a gått en bra bit över 25k mil och den är i princip bara körd på och till/från bana. Han har i många år varit frekvent på Ringen och kört T/R på väg från Stockholm, plus att han nog snittat 15 bankörningar i SWE de senaste 15 åren. En sak dom inte gillar är farthinder, dels så är dom låga men främst det mycket långa överhänget fram ställer till det. Som sagt, prova. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Tänkte just skriva att 996 GT3 är den ända bilen som jag varit med om som haft lika mycket problem med farthinder som min sänkta Z4M. Har man mycket sådant i närheten blir det irriterande. _________________ Christian Svensson BMW E39 540 - Vinterbilen. Z4M Coupé - Sommar bilen. E31 850 - Eviga projektet. |
||||||
Finns på min bucketlist men nu är målet Porscheklubbens slalom så då blir det svårt med en Seven _________________ Magnus Thomé |
||||||
Den är fortfarande i vinterförvaring söderut. Men jag tjatar lite försiktigt på honom då o då _________________ Magnus Thomé |
||||||
Kan instämma i mycket det Thomas skriver. Jag hade 2013-2015 en 996GT3CS Mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Upplevde inte problemet med fartguppen vilket jag har hemmavid men körde inte toklåg ride height heller iofs. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Funderar på att åka upp till Gävle o kika på den. Först så är det lite väl mycket grejer bytta/uppgraderade som väl drar upp priset. Jag har en känsla att en del av prylarna är mer bankörafokuserade än vad jag kanske är intresserad av, eller egentligen har lust att betala en premium för. Fina dyra BBS tex, vingen som jag hellre sett original och en hel drös till med uppgraderingar som jag ÖHT inte har kunskap att sortera mellan "ja, klockren grej, vill ha" och "nä, overkill för vad jag är ute efter". _________________ Magnus Thomé |
||||||
Det är typ bara rätt moddar gjorda på den, inget är i närheten av overkill, dock dyr. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Lite märkligt med påslaget som verkar vara för mk2 Clubsportare jämfört med icke CS mk2 även om de senare har original skalstolar (i läder istället för nomex), bältena och båge. Vad är det mer, brandsläckare och förberedelse för huvudbrytare. Allt annat lika så vitt jag vet på mk2? mk1 är lite annorlunda med åtminstone svänghjulet, nåt annat?
Ps: Tack för feedbacken på extragrejorna Erik och allmän feedback på allt möjligt av alla! _________________ Magnus Thomé |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris - Orange! Såld | << 1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81 >> 83 besök senaste veckan (192932 totalt) |