Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2598 besök totalt |
Monaco?
Jag satt och tittade på listan över kommande banor vi ska köra i vår serie, och såg att Monaco kommer inom en snar framtid. Jag vet inte om de är fler än jag som tycker så här men för mig kan vi gärna stryka den banan eller byta ut den mot någon annan. Jag har testat några varv på banan och den är inte kul ![]() De finns väl iaf 2-3 riktigt stora gupp på banan som gör att man flyger en bra bit över marken > ![]() Har vi inte haft krascher på våra rejs innan så kommer vi garanterat att få ett antal när vi kör på Monaco. Jag tror inte att de kommer att bli varken tät eller rolig rejsing på den banan. Fifan banan borde förbjudas, eller ![]() ![]() Jag vet inte, vad tycker ni? _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Underbar bana, smått fantastisk
![]() Nja jag håller med, den är skit. Fast ändå på något konstigt sätt är den cool, tycker jag. Fast vill ingen köra den så bör den självklart strykas. ![]() _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Jo de håller jag med om, själva banan är hel skojj men de är just alla gupp osv som jag tycker är helt bedrövliga (vi snackar inga små gupp här).
För er som inte har testat banan i GTR2002 tycker jag att ni ska göra de, och sen skriver ni här vad ni tycker. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Hur fan får du bilen att lyfta det skulle jag vilja ha en replay på?
Visst finns det många roligare banor och har inget imot om den stryks, fast den har ju sin speciella charm på nåt vis. Dock i stort sett omöjligt att köra om utan att knuffas och ta stöd av den vänliga armco räckena man hälsar på med jämna mellanrum. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Hehehe har inte du lyckats med att inte lätta ? ![]() Nä men tex om förste man efter starten snurrar av på någon av dessa gupp jag menar (och de är inte särskilt svårt) så kommer de att bli KÖ, går liksom inte att köra om typ, så om förste man snurrar så får resten av gänget snällt vänta tills han har börjat köra igen. ok lite överdrivet men ungefär så tror jag att de kommer att bli. Är det kul? De är inte de att vi ska stryka banan bara för att jag vill de utan jag bara undrar vad ni andra tycker. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Jag vill inte heller köra på monaco... inte för att jag inte kört den så mycket utan enbart för att det inte kommer bli racing utan mer brottningsmatch.
Då kör jag bra mycket hellre ett lopp på Monza eller Zeltweg. Zeltweg tror jag kan bli ricktigt rolig!!!! Mycket upp och ner. Det har kommit en version av Watkinsglen också men det är alldeles för mycket Nascar över det hela. För de som inte sett hopp så har jag gjort ett idag. Klippet är taget på den nyligen släppta Paul Ricard banan konvertering av gpl versionen... http://w1.410.telia.com/~u41013220/j _________________ Kalle Larsson |
||||
|
||||
Jag håller med er - monaco är en tråkig bana i spelet tyvärr.. O om den stryks kommer vi ett steg närmare nästa serie med GT-bilar..... så då ger iaf jag
![]() ![]() |
||||
Jag har inte kört banan i GTR2002 och har därför inte upplevt de tekniska bristerna med banan. Förstår att detta är negativt och trist.
En positiv synvinkel är som någon sa att det är lite historiskt och atmosfär att köra monaco. En annan sak som jag tycker talar för monaco är att precis som i verkligheten brukar ofta resultaten bli lite upp och nervända världen just pga krascher, trångt, långsamt mm mm. Detta gör att det inte nödvändigtvis blir bästa föraren som slutar först, ursäkta Fuze ![]() ![]() Det vi kan göra för att göra det mer intressant (ännu mer lotto fuze ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Hehehe jag visst
![]() Klart att vi ska köra banan om de finns folk som vill de. Vill bara säga de att jag kom inte med förslaget bara för att jag är rädd för att förlora. Sen tänkte jag på en sak till, om ni tycker att de är tråkigt att jag är med och kör så kan jag hoppa över de, gör inte mig någonting. Jag har bara kört för att de e kul och då ger man ju givetvis allt eller ? ![]() _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Jag hör ju *hrmmmm* till dom som har för vana att utnyttja mer tid för varje varv än dom flesta andra...
![]() ![]() Trots att jag möjligen då har lite bättre chans att med slumpens hjälp placera mig lite bättre på Monaco än annars uppväger inte att det inte är en speciellt kul bana, som att köra i plåtränna eller vad någon skrev. Nä, in med ett långlopp någon annansstans, eller ett vanligt lopp någon annanstans ![]() Tycker inte någon (t.ex FuZe) ska undvika att köra bara för att han presterar bättre än många andra. Tycker du (=FuZe) att det är lite tråkigt för att det inte blir tät rejsing så kan du ju ge dig själv lite negativt handikapp genom att köra med en dålig setup eller nått. _________________ Pär Hylander |
||||
Förstår att du har en ypperligt stor chans att vinna även monaco och jag tycker det är fränt att du är så snabb som du är. ![]() Pärs vilja att köra ett längre lopp med ev skador på tycker jag är en sund idé och skulle vara ett välkommet inslag i serielunken! om vi kör många >10, tar random väder lopp som är 1-1,5 timmar långt och med lite depåstrategi mm så kan det bli kul. Ett sånt lopp kräver mycket av deltagarna och därför kanske vi bara kan köra så några få gånger. Men jag är på! mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Att sätta in "Långlopp" mitt under pågående serie tycker jag känns fel, det är ju ändå en ny serie planerad med gt-bilar och längre lopp efter denna.
Något jag däremot inte skulle klaga på (tvärtom faktiskt) är att slå av odödligheten under nuvarande serie-lopp ![]() /Matti _________________ M. Ryhänen |
||||
Mmm jag håller med - om vi stryker Monaco så tycker jag vi helt enkelt flyttar fram nästförvarande bana till monacos datum... Tror också det blir enklast om långloppen körs vid sidan av serien. Om alla i serien vill vara med på långlopp måste vi ordna fram fler servrar - o alla servrar kan ju inte köra me 8-9 pers... (DanielB - testa banan så kommer du hålla med om att den är tråkig! ![]()
Skulle du heller inte klaga om någon skulle råka dundra in i dig av misstag så du inte kunde fortsätta loppet? ![]() |
||||
Jag tycker våra race liknar arcadspel mer och mer. Är man av ligger man risigt till, kör man i något är man borta från sprintracet. Om alla vet att misstag kostar så dras förhoppningsvis tempot ner en aning. Jag röstar för att ta bort "odödligheten" så vi återfår simulatorkänsla. _________________ /Klas Pihl |
||||
Fler som håller med? Isåfall får vi köra en poll på det.. Jag kan bara tala för mig själv - jag tror jag skulle bli skogsvild om någon shabbla till det framför mig o det resulterar i att loppet blir kört o jag måste vänta en vecka på att få köra igen... hellre kör jag med gtr-bilarna för att få mer simulatorkänsla. |
||||
hehe ![]() ![]() Du får glädja dig åt att du slipper betala ett sexsiffrigt belopp för att få din tävlingsbil reparerad till nästa helg! ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Haha sant!! Jag är som Janne o vill inte ha nån Gulciago som kör på mig så jag blir ledsen! ![]() om man skulle köra invoulnerability vill jag ha längre race så man åtminstone hinner åka in i depå o byta däck osv innan hela loppet e kört.. |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2598 besök totalt |