Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 15 besök senaste veckan (18244 totalt) |
Fälgtips ifall du vill åka 16", kika efter 16" VW GTI fälgar från 90-talet. Fanns nån variant gjord av BBS med ET typ 38, och 5x100. Ser ut som en vanlig BBS krysseker. Bara att byta navkapseln till BBS eller nåt anonymt. Minns inte nu vilka årsmodeler som hade dessa. _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Sedär ja.
Passar ju alldeles utmärkt. ![]() En fundering, har du haft några problem med drivaxlarna efter höjningen? Tänkte att vinklarna kunde bli lite drivknutsslitande. _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
Inga problem än, och då har jag kört drygt 8000mil höjd. Bak är även subframe nedflyttad, så drivaxelvinklarna är typ som original. _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Du handlade från Subie Lift Oz i Australien. 2" lyft fram och 2.5" bak.
Hur var det med fraktkostnad och importavgifter, moms mm? Villhövert 2" lyft fram och 2.5" bak, eller 1,5" lyft fram och 2" bak. Skulle du tagit 2" lyft fram och 2.5" bak med 8000 mils erfarenhet? _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
Ja, där har du nog rätt! Vi tog vägen förbi Ljungby i veckan. Blev en del kompletterande av camping-tillbehören. Höganäs ![]() Råå ![]() Simrishamn ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Ny sommar, nya turer!
![]() Bilen pinnar på fortfarande. ![]() Men kylaren började läcka. Bara att klicka hem en ny och byta, eller?? ![]() Rivning ![]() Kändes bökigt till en början att få ut kylaren, men absolut inte så tidsödande som jag befarat. Fronten på bilen kunde sitta kvar. ![]() Äntligen ur! ![]() Bara att flytta över fläktkåpan med fläktar... Så här såg fästena ut. ![]() Men vad nu då??!! ![]() Jaja, jag klipper väl av småpinnarna på fläktkåpan. Får räcka med de stora pinnarna. ![]() Men delningen stämmer "sådär"... ![]() ![]() Och i överkant... ![]() ![]() Vi det här laget övervägde jag för en stund att ge upp. Men så kom modet och energin till fulmeck över mig som en osalig ande. Fila lite nya hål till styrpinnarna i nederkant, och sen... Vackert! ![]() Jättevackert! ![]() ![]() På plats! ![]() ![]() Bakfjädringen har blivit svampig. Dämparna är som cykelpumpar. Nya ben med "heavy duty"-fjädrar av märket Pedders beställdes från LastaTungt. ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Oj, den har jag glömt att svara på! Flåt! ![]() Importavgifterna blev en slant i tullen, faktiskt. typ 1500 spänn om jag inte minns fel. Nöjd med höjningen, hade valt samma idag om jag gjort om det _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
No worries mate ![]() Bra input ![]() Lite osäker på om jag ska gå den vägen med min.... kanske, kanske inte Men nu vet jag mer om Subie Lift Oz i Australien _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 15 besök senaste veckan (18244 totalt) |