Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 4274 besök totalt |
Re:
Hur har det gått? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
ett par fall framåt!
hittade det "lilla felet" insugsgummina hade separerat, jävla hittepå det där så kapade till en stegmuff och satte ihop allt så nu fungerar den förutom när det är fuktigt ute för då får jag fel på kamaxelgivaren tilldess att jag kopplar in ob2 och nollställer allt och då fungerar den ![]() ![]() Har en låda med väghållningsgrejer som ligger i garaget och väntar på montering, men har insett att jag måste byta alla bussningar också så ska inhandla mig en kasse med powerflex och börja pressa så snart som det börjar bli lite varmt ute igen. Har bara ett litet kallgarage och är inte superpepp på att köra i långfjås när jag inte måste ![]() Blir att dra igång med meckandet igen om några veckor, känner att jag börjar bli sugen på att ge mig ut på småvägarna här hemma ![]() Premiär med ett nytt Team i Race4fun också om 4 veckor ska bli spännande att köra Civic EG3 ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Tjing!
En liten uppdatering, jag har haft BMWn som ett bakgrundsprojekt i år men det börjar hända grejer igen, trots att man tänker att man inte gjort något med bilen så ser man i min lilla lista att det ändå har hänt en del och att jag har många delar som ligger i väntan på montering. Kan tycka att det är "lite" svårt att hitta korrekta grejer till bilen ibland, har fastnat lite på länkarmarna då man kan välja mellan "Sportchassi" och inte, men får inte upp några mått att ta, antar att det är M3 vs vanligt kanske? ![]() Henke ![]() Nya teamet "Team BC" är riktigt 10/10 att köra med och ambitionerna är skyhöga med serievinst som mål. Hittills ligger vi tvåa i serien med en fjärdeplats på Knutstorp och en andreplats på Mantorp med nästa tävling runt knuten nere på Sturup 3/6. ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Såg på din lista att du funderar på ett Coolerworx spakställ. Kan inte annat än rekommendera NP Parts istället. Har inte träffat en enda person som testat båda som inte föredrar NP Parts.
https://apex.se/spakstall-np-parts-s _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||
Re:
Tycker jag alla gånger att du skall göra! Och då är det ändå med original växelgaffel... ![]() _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||
Re:
Jondet lär göra mirakel. Jag tänkte följa denna https://youtu.be/JBmXE5xdJ9Y _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
Re:
hamnar också på listan! ![]() blev lite skruvat igår iaf, känner på skallebanken att... jag hade kul också. en coil på plats iaf, bultarna satt lite kan man säga och sjunger på sista versen så blir att införskaffa sig nya. Har satt rideheight på maxhöjd nu men inser att bilen kommer bli rätt så låg trotts det haha.. får hoppas att det går bra att köra på grusvägen här hemma sen ![]() Fjäderbenstaget jag köpte till fram var så jävla dålig passform på att jag får nog ta och leta efter ett annat ![]() Ska pilla lite med krängaren fram, snygga till och ploppa på nya bussningar och sen städa upp lite från någon tidigare ägares ljudbygge ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Snyggt!
Gjorde samma insats på min 330 med 30k mil på mätaren i vintras. Skulle byta stötdämparna men slutade med att allt i framvagnen fick bli nytt pga gravrosten ![]() Var kommer det odugliga fjäderbenstaget ifrån (så jag inte köper samma)? ![]() _________________ Tobias Flemgå'rd |
||||||
https://www.j-spec.se/chassi/chassi/
Jspec, är väl kanske ett mer "styling" stag än något annat blä ![]() _________________ ![]() |
||||||
Lite lättning, samt har bilen börjat stöta ifrån sig högtalarkabel... det är som om den berättar för mig att den vill ut i värdigt skick igen
![]() ![]() Coils höger och vänster fram på plats, samt har krängarn fått lite ny färg (minst 5bhp+ på orange färg). Har börjat lossa på länkarmarna men käkade chili ikväll så sura uppstötningar gör att det inte är lönt att kråla mer ikväll ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 4274 besök totalt |