Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1893 besök totalt |
Lotus Exige (igen... fast nu ett objekt!)
okej, nu är jag pågång igen, med mera Exige... men original denna gång! Jag har fått lite bilder av tysken som säljer den, men jag har lite svårt att avgöra hur mycket som är skadat!?! Hur svårt är det att laga Lotus ram, det är ju någonslags klistrad aluminimum konstruktion. Jag antar att hela dom skadade bitarna måste bort (att man inte kan rikta alltså) och nya bitar på plats med lim och allt, eller? En annan fråga är om dom första bilderna överhuvudtaget från en Lotus eller vad är det!??! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Engström |
||||
Får man undra ungefär vad för pengar vi surrar om?
Går nog att ordna med rätt utrustning men tusan vet om det blir lätt eller billigt... ![]() Skulle nog inte köpt den om jag hade tänkt mig att återstålla den till gatskick. Men som racebil... ![]() |
||||
Lite fler bilder från en (hel) elise:
Fråga: bilderna längst ner på framvagnen (som f.ö. får mig att gråta av glädje) ser ut att ha olika övre triangel stag???? Finns det varianter med pressad plåt (sista bilden)? är det tidiga elise???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Engström |
||||
Här är den: http://www.mobile.de/SIDlWjHs6cT5WrO Frågan är väll egentligen just det: vad kostar det och hur mycket jobb är det att få den att gå på gata igen. (jag kör väldigt gärna på bana, men måste kunna köra gata också) _________________ Martin Engström |
||||
att repa denna till originalskick kan kosta hur mkt som helst.
min gissning är att du inte kommer under 100-150.000:- om du gör det själv. chassiesektionerna som är skadade ligger nog på ~60.000:- iom att du måste byta hela och inte skall skarva dom. ngn gång fick jag höra priset på ett nytt chassie och det låg nog runt 100.000:- (om jag kommer ihåg korrekt) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
okej, jag frågar på SELOC också, men det låter ju inte så kul med SÅ mycket pengar... Man måste alltså byta hela klabbet... jag hade hoppts på att det var lite enklare! Går det inte att göra limmingen själv eller iaf lämna bort den till någon vettig peng? Varför är det inte gjord av gammal plåt, så att man kan svetsa ![]() _________________ Martin Engström |
||||
Då blir ju frakten inte så dyr, eftersom man tydligen (enligt SELOC gänget) måste köpa en ny sådan... Så bara att glömma det lilla projektet! Vad får man då för pengarna egentligen? En motor, inredning och bakvagn. Plötsligt verkar 19.900 euro extremt dyrt ![]() _________________ Martin Engström |
||||
Hmm.. tankar du ner stora (25mb) servicemanualen som finns länkad i denna tråden ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=14180&highlight=elise så kan du på sidan 27 se att en del av fronten ser ut att vara utbytbar...
sedan om det hjälper på objektet du visar vågar ja inte svara på... men ja tänkte de kanske kunde vara till lite hjälp iaf.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Stötdämparen sitter i huvudchassit och den infästningen är sne', så jag skall nog glömma den där. (även om det är svårt att glömma en kärlek, fast det var vid första ögonkastet...) ![]() _________________ Martin Engström |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1893 besök totalt |