Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar NUKED BMW M4 DTM - 7post testing pågång. | << 1, 2, 3 ... , 24, 25, 26 >> 32 besök idag (155203 totalt) |
En liren fundering: kan det vara så att någon av axelns ändpunkter, alltså motorn fram och/eller lådan bak rör sig, flexar lite, eller vibrerar? Och om dessa vibrationer i ändpunkterna vidarebefordrar sig ut i kardanen och där förstärks i amplitud? ...jfr en trampolin där rörelsen är störst längst ut, men det är inte trampolinen i sig som fått den rörelse. Det är personen som hoppar på den som får trampolinen i svängning.
_________________ Magnus Falk |
||||||
jag tror inte de, jag tror snarare att svänghjulet och locket som lagret för svänghjulet sitter inte riktigt hanterar att vi hänger på en cv knut 10-15cm ut från dom 2 lager som sitter med 1cm cc i locket. blir för mycket vikt och då börjar de vibrerar men de visar sig snart när jag prova detta idag _________________ Karel Silha |
||||||
Kul att se projektet framskida !
Klokt med maskerna, men fy bövelen vad varmt de måste vart att sitta i bilen med en sån på ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Maskerna är nog en klen tröst bara, fortfarande lite dåligt flås i lokalen så kolmonoxid finns de risk för ändå men vi körda korta vändor sen lät vi de ventilera lite.
helt klart kul med framfart _________________ Karel Silha |
||||||
Äntligen shakedown avverkad.
Vi fick möjligheten att köra lite test på gälleråsen mellan de event som pågick där under dagen och de passade oss perfekt då vi delade banan med Janne Flash Nilsson. Vi fick kört 2 vändor och de gick förvånansvärt bra, en endplate flög av och en drivknut har gett upp så de måste åtgärdas. Vårat setup kit har inte dykt upp ännu så vi fick göra en hjulinställning på känsla och efter några justeringar vart de ok. Bilen är överförväntan, beter sig riktigt bra stum och gör exakt de man säger åt den riktigt grym känsla. Dela även med mig ett lite klipp på en flyby på 30% gas och lägsta effekten möjlig. _________________ Karel Silha |
||||||
Fasen va kul med test på en riktigt bana, hur fungerade rideheighten med knölarna i asfalten? Vad är planen framöver, mer test till våren?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Verkligen kändes riktigt skönt , banan är inte den bästa för bilen men funkar helt klart för en shakedown. vi tänkte köra nu på onsdag på mantorp om inte drivknuten hade gett upp.
Verkligen, nu är de små fix sen blir de att boka 2 dagars test med Jesse Krohn.
Tack så mycket de tycker jag absolut att du ska, vill du se nått speciellt på bilen när du väl kommer ut så tveka inte att fråga så visar jag gärna _________________ Karel Silha |
||||||
Uppdatering på vad som sker.
Har varit mycket jobb sista tiden med mitt dagliga arbete och en hel del resor. Just nu håller jag på att förbereda bilen inför 7post test hos kw slutet av Mars därefter ska vi köra heldags test på bana. Passade på att umgås med Jesse Krohn och bmw motorsport på rolex 24h i usa när jag va på resande fot i jobbet så här kommer lite bilder på de (kanske tycker nån de är lika ballt som jag) _________________ Karel Silha |
||||||
coolt med rigg test. men, va får ni ut av det? man behöver va ganska mycket race ingenjör för att veta hur de ska tolkas mot verkligheten. kul att ni får köra med bilen igen. _________________ Björn hall |
||||||
jag tror vi kommer få ut massor och framförallt så kommer vi kapa tiden vi behöver köra på bana för att reda ut alla bitar med dämparna. (vi kommer kunna se chassi pitch, rörelse i däck, chassi, vridning av chassi, samarbete mellan höger/vänster samt 3e dämpare osv) Vi kommer börja med testa och köra 6post, 3 dagar ska vi köra Efter de ska vi köra bantest för att samla mer data genom dämpar pottar samt höjd sensorer som kommer sitta på bilen. sedan ska vi tillbaka till kw och köra en full 7post för att göra dom sista justeringarna. Jag kommer ha med 2st race ingenjörer från kw. Sedan har jag 2st killar som jobbar som race ingenjörer för både ferrari och bmw som ska assistera lite. Jag tror de kommer vara väldigt värdefullt att kunna köra bilen i en rigg istället för på bana så man kan se hur 3e dämpare fungerar och om den gör det den ska, då vi också kommer dra ner bilen i backen med 3,2ton. _________________ Karel Silha |
||||||
Det där med att dra ner bilen i backen med 3.2 ton? Pratar vi downforce nu? I så fall är jag skeptisk till att däcken överlever? Kompressionsvärmen kommer sannolikt göra att däcken blir svinvarma i kombination med duktig överlast.
Vad jag försöker säga: var försiktiga. Däcksexplosion i 300 blås är ju högst begränsat lajbans. _________________ Magnus Falk |
||||||
Våra race- och banåkarbilar NUKED BMW M4 DTM - 7post testing pågång. | << 1, 2, 3 ... , 24, 25, 26 >> 32 besök idag (155203 totalt) |