Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2449 besök totalt |
Jämföra en KKK K-24 med en Garrett T25?
Har någon lite erfarenhet av båda agg.-en? Är dem lika stora ? DVS räcker till lika mycket effekt? Spool up tid? utvändiga mått? Jag hittar inga bra bilder på K24-an på nätet.... ![]() Tacksam för era svar. _________________ Johannes K |
||
Re: Jämföra en KKK K-24 med en Garrett T25?
Testa att söka eller fråga i trimningsforumet på www.autopower.se . Många som pysslar med turbotrimning hänger där. Vill du ha en rent spontan komentar så tror jag att k24an är ett bättre aggregat! _________________ Martin Öling |
||
Sitter T25 i nissan 200sx original. En i klubben hade en så gott som helt optimerad motor och lyckades med att pressa ur 280hk med en sådan. (bänkad effekt) Tyvärr innebar detta ett par hekto för högt ladd, så turbon varade inte ens över sommaren. Mao är ca 250 hk absolut maxeffekt med en sådan. KKK 24 vet jag inte ett smack om. _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Beroende på vad du tänkt att ha den till... _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Hej! Jag ska själv skaffa en K24 i dagarna och har fått höra att den bl.a ska ha fin respons. Aggregatet jag skaffar kommer från en Audi S2 och enligt uppgift så har den sitt max vridmoment vid 1950rpm. Nu blir det ju naturligtvis helt andra siffror på en annan bil/motor och spec men det tycks ju vara en rätt rapp turbo. Jag vet inte om det skiljer nåt i utförande på K24 till Audi S2:an resp S60:n,men här är iallafall ett par bilder på K24:n t Audi: ![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2449 besök totalt |