| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Mod: XLMS till F1C
|
3 besök senaste veckan (14729 totalt) |
|
PMa mig om det är någon av er som vill ha XLMS-modden för att testa...fantastisk mod faktiskt! Det är en version av SCC-modden som finns därute. Dock med den skillnaden att den förhatliga NET1.1 är borttagen samt att modden är förfinad med avseende på fysik etc. Nu är version 0.5 ute! Dessa förändringar är gjorda: -Pits fungerar perfekt nu, ställ gärna in dem på Full så kan ni se dem jobba... -Bränsleåtgången är nu justerad efter verkligheten för varje motortyp. -Även motorernas livslängd är nu justerad efter verkligheten -GT & GTS är nu MYCKET bra balanserade! XzibitA är duktig! -Nu är det skillnad mellan Porsche 911 GT3-R & RS + (RSR när den nu blir släppt) Här är förresten en billista över vilka bilar som ingår i modden: (fler kommer kanske) GTP: Bentley Speed 8 P900: Audi R8 Cadillac NorthStar LMP-01 Cadillac NorthStar LMP-02 Courage C60 Dallara LMP Dome S101 Lola B2K/10 Panoz LMP-01 Panoz LMP-01 Evo Panoz LMP-07 Riley &Scott MkIIIC P675: Lola B2K/40 Lola B2K/42 Lola MG Pilbeam MP84 Reynard 2KQ WR LMP GTS: Corvette C5-R Ferrari 550 Maranello Pagani Zonda GR Saleen S7R Viper GTS-R GT: BMW GTR BMW E46 Callaway C12-R Corvette C5 Ferrari 360 Modena Ferrari 550 Maranello Porsche 911 GT3-R Porsche 911 GT3-RS _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Kan även nämna att det snart kommer en bana till XLMS som inte går av för hackor!
LeMans 24h!!!
Den variant som har fyra tider på dygnet, night, dawn, day och dusk! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Ja visst gör det!!!
Jag håller på och laddar upp filerna till Konis ftp http://koni.no-ip.biz/film/rejsa/Sim _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Detta är ett alternativt ställe att ladda ner XLMS på:
X-Spec FTP IP = 66.98.158.95 Port = 21 User = xspec Password = xspec ftp://66.98.158.95:21 _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Precis samma sak händer för mej. >
_________________ /Ove Mörk |
||
|
Kom in i spelet nu, fick lite hjälp i forumet
Troubleshooting Known problem is Creation of New Driver. I did include a DEFAULT driver file. You can rename him or do as below If you want to have your own driver either wait hehe... Or import one and rename the GDB line in your GDB="ALMS2001.gdb" Jag använde min plr. fil från PCC, ändrade raden GDB="PCC.gdb" till GDB="ALMS2001.gdb" _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Byter jag manuellt så funkar det.
Alltså från GDB="ALMS2001.gdb" till GDB="ALMS2002.gdb" el. GDB="ALMS2003.gdb" Men lägger man dom i 1 rad så fungerar det inte. Någon som har originalet installerat, som kan kolla hur det ser ut där? Har iofs inte lagt dom under varandra, kanske skall testa det också. Men det får bli imorgon. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Banorna på http://www.pumams.com/download/track
_________________ /Joakim Janas |
||
Hur ser plr. filen ut på raden GDB="ALMS2001.gdb", något mer på den raden?. Försöker slippa att ladda ner mod:en igen
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Rogge: en sak var kul! Jag gjorde en ny fräsch installation av F1C. La sen på den ursprungliga XLMS. Allt funkade. Jag kom in i spelet på en gång och det gick perfekt att byta säsong!
Jag hörde med XzibitA och han säger att det inte alls fattas filer utan att filstrukturen ser annorlunda ut i v 0.5 jämfört med v 0.4. Det var därför som han inte gjorde en updatefil utan gjorde en "Full"-variant. Men det funkade som sagt för mig! Det måste ha varit nåt skit i F1C som försvann när jag installerade om allt. Har du provat att gå in och välja samma säsong som du redan har och sen gå in igen och ändra säsong?? Då ska spelet skapa de filer som behövs. Det står GDB="ALMS2001.gdb" eftersom det var det senaste som jag var inne i. Valde jag 2003 så stod det ALMS2003.gdb. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag lugnar mej nog med att ladda ner flera modar tills men får se vad som kommer att köras fram till GTR Jag har ETCC,PrototypeC,SCC det får räcka,har tröttnat på alla modar som inte fungerar ordentligt
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Fungerade Niklas - kan köra alla årtal nu, men det tog en stund innan jag hittade dit
Körde lite LMP675 på Portland ikväll, jäkligt kul men hua va understyrt. Vilken klass skall köras? och vilket årtal? Ett litet problem, med vissa bilar så blir backspeglarna väldigt små. Har för mig att det finns ett fix för det. Kavic - Denna mod är värt besväret En grej till - går det att få med alla banor på ett enkelt sätt, eller måste man gå in i varje banmapp för sig. Typ Magny Cours. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3 besök senaste veckan (14729 totalt) |