Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evolution 8 MR
<<   1, 2, 3
5904 besök totalt
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023

Trådstartare
Racerapport mantorp + king of mantorp

Racerapport rond 2 + mantorp park

Första gången på Mantorp, spännande, kul men framförallt "vart ska jag?"

Torsdag och det är varmt så in i h*lvete, slösar ingen tid utan sticker direkt ut på första passet och det första som slår mig är "här är det ju trångt?!"

Efter att ha bara kollat incar filmer så har idéen alltid varit att mantorp är tokstor och jag kan lägga patiens både i kurvorna och rakan men nu helt plötsligt fick jag brottas med bilen och leta efter grepp och bromsa mycket hårdare än jag förvänta mig, som grädde på moset är det första gången jag kör hårt utan ABS då den strula på kullen och nu är allt bortkopplat totalt, så många säkert vet har evos inte traction control eller antisladd heller så nu är det så rått det kan bli, inga hjälpmedel alls.

Börjar försiktigt på 1.46 tider, mest för att navigera mig och hitta linjer, bromspunkter och allt som hör därtill, snackar runt lite med bl.a Christian på autogruppen som även hängde med i bilen senare, bättre guide för Evo körning är nog svårt att hitta😄
Ska tillägga att här körde vi på samma däck som på kullen då jag inte såg någon idé med att byta då vi ändå bara ska "mysa runt"

Fredag, rond 3!

På med sprojtans nya Yokohama a052, och välkommen regn...
Nya oljiga däck i spöregn, skitkul? Nej. Halt? Ja.
Torkade sedan upp och vi jobbade konsekvent ner tiderna till ca 1.33-34, inte nöjd då siktet självklart är under 30.

Konkurrensen i klassen är stenhård och jag måste verkligen hitta fart både j mig själv och bilen, chassit är ju trots allt helt original förutom coilovers och lite hjulvinklar så det finns mycket att hämta där.
Vi kommer tillbaka!

King of, lördag:

Känslan är fortsatt bra, studerat och gjort min hemläxa och vi går direkt ut på 1.32, för att sedan precis som dagen innan konsekvent och metodiskt jobba ner till 1:30:353!
29:an är inom räckhåll men en avåkning gruppen innan gjorde att vi brann inne och eftersom att jag inte var top 5 var det slutkört för min del, trist.

Trackday 2 aug på Mantorp med 5100 är redan bokad och den där j*vla 29:an är min, märk mina ord!

Överlag har bilen fungerat otroligt bra, har bara tankat och kört, varje pass som gått och jag håller inte tillbaka på något, så fruktansvärt skönt efter alla år med problem!

Västervik
Här sen Mar 2006

Bra jobbat! Vi ses 2a aug.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023

Trådstartare
Jahaja Hörrni, så var vi här igen med Racerapport!

Gelleråsen och sista för säsongen, första hela säsongen och jag kliver ur med blandande känslor.

Hade Ingen som helst referenstid på gelleråsen så snacka runt lite med de andra i klassen och konsensus var att allt under 1:16 är i tempo med klassen.

Fredagen var sjöblöt men körde alla pass ändå mest för träning, lärorikt och kul. Ingen tid att prata om såklart.

Lördagen var bättre, regn på förmiddagen och fick jaga en Porsche gt3 4-5 varv utan att han drog iväg en millimeter vilket vad jävligt roligt, på eftermiddagen började spåren torka upp och jag fick in en 1:17 tid, bra känsla i bilen men redan här börjar bromsarna bli svampiga efter att jag och klarkner var ute och reka lite spår.
Kniper en 7:e plats, inte där jag vill vara, så där ska jag inte förbli.

Söndag:
Kliver in på warmup, första attackvarvet känner jag direkt att bromsarna inte är med mig och jakten på bromsvätska börjar, lyckligtvis kör Niclas Hagberg samma i sin nya e36 och hade 2 nya flaskor med sig så efter lite köpslagning vart ena flaskan min och vi är på banan igen.

Q2 och jag smäller in en 1:16 så farten går åt rätt håll men inte i mål, blir förbannad och konstaterar att det SKA gå att åka fortare med bilen!
Q3, smäller in 1:14 och hamnar i superlaps för första gången, kul som f*n!

Kniper 5:e plats vilket är bästa för säsongen och jag är överlag nöjd med säsongen, denna säsongen har också varit "test säsong" för att se om bilen håller, vart vi ligger rent konkurrensmässigt, hur duktig / kass jag är som förare och vad isåfall som behöver utvecklas förutom mig själv då.

Rent poängmässigt smäller vi in en 6:e plats av 14

Har en solid lista på uppgraderingar till bilen, med facit i hand så är inte chassit med mig och där ligger fokuset, däremot är motor/låda klockrent och jag behöver bara tanka och köra vilket är skönt.

Så i vinter kommer det byggbilder, säkert svordomar och funderingar!

Mitsubishi Evolution 8 MR
<<   1, 2, 3
5904 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande