Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 27 besök senaste veckan (152170 totalt) |
|
||||
Har man haft en liten stund i garaget och fått skruvat ihop bakfälgarna.
Ccw splitfälgar i 16x12". Blir finfint men jag glömmer av hur seg i armen man blir av att skruva alla bultar ![]() Trött i armen...och då har jag bara skruvat ihop en fälg. ![]() Fälgar ihopskruvad och tätade. ![]() Har på semestern fått tag i lite skyltar som gör garaget lite roligare ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Re:
En soffgrupp och en laddad ölkyl. Sen kommer du få massa smarta tips från sprint kollegor från soffan i vinter 😆 _________________ christian liljekvist |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() Du kommer inte få ett dugg gjort då Micke... Så skaffa en soffa nu ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Haha...allting finns redan + färg och penslar så man kan måla det som känns viktigt efter att ölen har inmundigats
![]() ![]() Allt kan utföras med utsikt över garaget ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Då har gummit fastnat på fälgarna och har även provmonterat bakaxel/hjul för att se hur det passar
![]() 315 däcken ser nästan små ut ![]() Lite massage av bakskärmarna så kommer detta bli toppen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Hvor har du kobt de brede bagdæk? Skal selv bruge nogen til mit Sonett projekt som får 11x16 baghjul
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Skyline R33 GTST e46 Cabrio |
||||
Re:
Här kan man köpa till exempel. https://www.longstonetyres.co.uk/pirelli-collezione/p7-corsa-classic.html Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
Klart...om det ändå vore så väl
![]() Jag satt faktiskt en stund och kollade lite på avstånd igår och jag överlevde, så jag håller med dig, Janne ![]() Däcken finns att köpa av Demon Tweeks. Inte billiga ![]() https://www.demon-tweeks.com/se/pire _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
En liten uppdatering.
Har lyckats att bredda en utav 2 bakskärmar ![]() Lyckats få till 38cm breda hjulhus från ca33cm. Så nu får hjulen lite bättre plats ![]() Har börjat på innerskärmen men den är inte klar än... ![]() ![]() ![]() Fick i flytta runt lite grejer i garaget och lyfte då på den gamla bakluckan. Oj va den vägde, ca 15kg. Det fick bli en lucka i glasfiber i stället. En racelucka utan innerdel vägde ca 3kg dock utan spoiler så fick tag i en ny. Den vägde 3.7kg. ![]() Nä, fan jag får testa och göra den i kolfiber, det har jag aldrig gjort innan. Först göra en plugg, sen gjuta av, formen blev ju inte helt hundra så klart så lite jobb innan den gick att använd. Sen lite slabb med kolfiber. Till slut kom det ut en del som såg hyfsat ut som en spoiler till en Camaro -68. Vikt grovkapad 530gram ![]() Blev ju inte hundra så lite jobb krävs men som första försök helt ok ![]() Det här va lite roligt så jag får nog bygga hela bakluckan i kolfiber.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Re:
Ja, vi får väl se hur många uppdateringar det blir i vinter. Detta med kolfiber är ju helt fel prioriterings mässigt men lite kul. Jag borde fortsätta med hjulhusen och skärmarna så karossen blir klar någon gång.... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Re:
Det kan väl inte bli mer rätt? Du provar på lite andra enklare delar innan du gör skärmar/skärmbreddare i kolfiber ![]() ![]() Säg inte nej direkt, låt det smälta in under några dagar och kör sedan igång _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 27 besök senaste veckan (152170 totalt) |